Όλο και συχνότερα ακούμε για εξαιρετικά κερδοφόρες επιχειρήσεις που γεννήθηκαν από απλές ιδέες. Μια τέτοια επιχείρηση είναι η Pillow Pets. Η ιδέα για την εταιρεία παρουσιάστηκε στη Jennifer Tefler , καθώς εκείνη παρακολουθούσε το γιο της να κοιμάται αγκαλιά με τα λούτρινα ζωάκια του. Τα βελούδινα μαξιλάρια σε σχήμα ζώων ήταν ένα καταπληκτικό σχέδιο που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί τόσο το χαλαρό παιχνίδι όσο και την ξεκούραση, για παιδιά όλων των ηλικιών. Σήμερα, η ιδέα της Jennifer Tefler αποφέρει στην ίδια εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο.
Kάθε προϊόν στην αγορά και κάθε υπηρεσία, ξεκίνησαν σαν μια απλή ιδέα που όμως αργότερα κατέληξε να γίνει μια επιτυχημένη επιχείρηση. Πώς όμως;
Δυστυχώς, πολλοί αισιόδοξοι επιχειρηματίες δεν καταφέρνουν να ξεπεράσουν το αρχικό στάδιο δημιουργίας μιας επιχείρησης. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι απλά κοινοποιούν την ιδέα τους αντί να παρουσιάσουν το όραμά τους στον κόσμο με έναν έξυπνο και επιτυχημένο τρόπο. Η αλήθεια είναι πως κάθε ιδέα δεν καταλήγει να γίνει προϊόν ή υπηρεσία. Ωστόσο, είναι πιθανό πολλές από αυτές να γίνουν πραγματικότητα… με το σωστό πάντα σχέδιο δράσης. Δείτε παρακάτω μερικούς δείκτες για το πώς να ξεκινήσετε.
1. Brainstorming
Όταν μια ιδέα είναι η βάση για μια επιχείρηση, τότε απαιτείται έρευνα και σωστός σχεδιασμός πριν να μπορέσει να παρουσιαστεί στο κοινό. Έτσι, το πρώτο βήμα είναι η φάση του brainstorming ή στα ελληνικά, καταιγισμός ιδεών. Κατά τη διαδικασία αυτή ρωτήστε τον εαυτό σας τα εξής:
Είμαι παθιασμένος με αυτή την ιδέα; Χωρίς πάθος είναι δύσκολο να βρει κανείς κίνητρο για να προχωρήσει στα επόμενα βήματα που θα κάνουν την ιδέα πραγματικότητα.
Θα λύσει αυτή η ιδέα κάποια προσωπική ανάγκη ή επιθυμία; Οι ιδέες σας πρέπει να εξυπηρετούν κάποιο σκοπό. Χωρίς σκοπό, απλά θα παραγκωνιστούν. Για το λόγο αυτό ρωτήστε τον εαυτό σας ποια ανάγκη ή πια ενδόμυχη επιθυμία θα εξυπηρετούσε η ιδέα σας.
Με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορεί να παρουσιαστεί η ιδέα σας; Είναι καλύτερα να παρουσιαστεί ως προϊόν ή ως υπηρεσία; Ή μήπως και τα δύο; Με ποιο τρόπο θα εξυπηρετήσει περισσότερο μια προσωπική ανάγκη ή επιθυμία;
2. Γνώμη Τρίτων Προσώπων
Στενοί φίλοι και οικογένεια: Οι φίλοι και οι συγγενείς είναι συνήθως οι πιο κοντινοί άνθρωποι σε σας. Αυτοί θα σας δώσουν μια ειλικρινή γνώμη σχετικά με το τι πιστεύουν για την επιχειρηματική σας ιδέα. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ρωτήσετε πάρα πολύ κόσμο γιατί το μόνο που θα καταφέρετε θα είναι να μπερδευτείτε από τις πολλές και διαφορετικές απόψεις.
Επαγγελματική γνώμη: Αν θέλετε μια αντικειμενική άποψη, αποκομμένη από προκαταλήψεις και στερεότυπα, είναι πολύ σημαντικό να απευθυνθείτε σε επαγγελματίες. Σε αυτό το σημείο θα ήταν καλό για εσάς να βρείτε έναν προσωπικό μέντορα, κάποιον που θα σας κατευθύνει σωστά και θα σας βοηθήσει να πραγματοποιήσετε το στόχο σας.
Αφού συγκεντρώσετε γνώμες επιστρέψτε στο στάδιο σχεδιασμού και προσθέστε ή αφαιρέστε στοιχεία από την ιδέα σας, αν κρίνετε πως χρειάζεται. Να θυμάστε πως πρέπει να δέχεστε εποικοδομητική κριτική, τέτοια, που να σας δίνει ώθηση να συνεχίστε και όχι να τα παρατήσετε.
3. Έρευνα Αγοράς
Αφού κάνετε τα παραπάνω και αποφασίσετε πως η ιδέα σας μπορεί ιδανικά να μετατραπεί σε επιχειρηματικό πλάνο, το επόμενο στάδιο είναι να κάνετε έρευνα αγοράς.
Ποιος θα επωφεληθεί από την επιχειρηματική σας ιδέα; Ποιο θα είναι το κοινό στο οποίο θα εστιάσετε;
Υπάρχουν ήδη ανταγωνιστές που παρέχουν το ίδιο προϊόν; Αν ναι, πώς θα διαφοροποιήσετε το δικό σας;
entre.gr