Την Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016, στη Βιβλιοθήκη Bissell του ACT- American College of Thessaloniki πραγματοποιήθηκε η απονομή των βραβείων στους νικητές και στους φιναλίστες του 3ου Διαγωνισμού Επιχειρηματικών Ιδεών «John and Mary Pappajohn Business Plan Awards» που διοργάνωσε το Anatolia School of Business του ACT. Στο φετινό διαγωνισμό κατατέθηκαν 139 ιδέες, από τις οποίες αναδείχθηκαν οι πέντε νικήτριες ομάδες. Στους νικητές απονεμήθηκαν πέντε χρηματικά έπαθλα ύψους 4.000 ευρώ το καθένα τα οποία προσέφερε ο ελληνικής καταγωγής επιχειρηματίας John Pappajohn.
Οι ομάδες που βραβεύτηκαν είναι:
The S.A.R.M Project: Η ομάδα αναπτύσσει ένα νέου τύπου ομόκεντρο περιστροφικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, που ονομάζεται SARM, μικρότερο σε όγκο και βάρος από τους σύγχρονους εμπορικούς κινητήρες και με μικρότερη κατανάλωση – καθώς τα καυσαέριά του περιέχουν μέχρι 80% λιγότερα ΝΟx. Τα σχεδόν μηδενικά επίπεδα δονήσεων εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία του σε εφαρμογές όπως είναι οι εξωσκελετοί και τα drones.
e-troufa: Μια ειδική κατηγορία μανιταριών, η τρούφα, αποτελεί το επιχειρηματικό αντικείμενο της ομάδας που ήδη δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά. Στόχος της ομάδας είναι να αναδείξει παγκοσμίως την ελληνική τρούφα ως ένα διάσημο εγχώριο εμπορικό σήμα, να προωθήσει την καλλιέργεια της, να παράγει προϊόντα τρούφας και να επεκτείνει τις πωλήσεις κυρίως στο εξωτερικό.
Best Back Seat: Το Best Back Seat είναι μια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας που δημιουργεί μία πανοραμική θέα με τη βοήθεια συστήματος έξι καμερών και στη συνέχεια την αναβαθμίζει με την ενσωμάτωση πληροφοριών για τον περιβάλλοντα χώρο. Στο πανόραμα αυτό μπορούν να περιηγηθούν οι επιβάτες οχημάτων με τη βοήθεια γυαλιών εικονικής πραγματικότητας απολαμβάνοντας ανεμπόδιστα τη θέα της διαδρομής και λαμβάνοντας πληροφορίες σχετικά με τον τόπο διέλευσής τους.
Turnand: Το πρώτο προϊόν της ελληνικής εταιρείας κατασκευής έξυπνων περιφερειακών προϊόντων για φορητές συσκευές είναι μία καινοτόμα θήκη που επιτρέπει την μετατροπή του smartphone κινητού σε παιχνιδοκονσόλα, μία ιδέα που γεννήθηκε στους ιδρυτές της εταιρίας καθώς έπαιζαν με ένα παλιό GameBoy. Ο στόχος της εταιρίας είναι η είσοδος στην αγορά της Αμερικής μέσω της πλατφόρμας crowdfunding.
Καταγραφή, ψηφιοποίηση και διαχείριση δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης: Η επιχειρηματική ιδέα έχει αντικείμενο την καταγραφή των εγκατεστημένων υπόγειων δικτύων κοινής ωφέλειας στην Ελλάδα, μέσα από εξελιγμένες τοπογραφικές μεθόδους (γεωραντάρ) τα οποία σαρώνουν το υπέδαφος μέσω ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων. Στη συνέχεια, γίνεται η ψηφιοποίηση και η απεικόνιση των δικτύων αυτών σε βάσεις Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων (G.I.S.). Η ολοκληρωμένη άποψη της θέσης και της πληροφορίας των δικτύων καθιστά ευκολότερη τη διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία τους.