Γνωρίσαμε το Social Taste, ένα πλήρες σύστημα online παραγγελιοληψίας για επιχειρήσεις με delivery ή takeaway με υποστήριξη αυτόνομου eshop στο Facebook, website με δυνατότητα παραγγελιοληψίας, αυτόνομες mobile εφαρμογές και πλήρη διαχείριση από την επιχείρηση.
Ο Θόδωρος γεννήθηκε το 1978 στην Κομοτηνή και από τα 12 χρόνια του ξεκίνησε να ασχολείται με πάθος με τον προγραμματισμό στις γλώσσες της εποχής. To Internet τον κέρδισε από τα πρώτα χρόνια που έγινε διαθέσιμο στην Ελλάδα, περίπου το 1996 ενώ από το 2000, μόλις 21 ετών ίδρυσε τη δική του εταιρεία παροχής υπηρεσιών Web (i-magic). Οι σπουδές στο αντικείμενο ήρθαν πολύ αργότερα, μια και μόλις τώρα έγινε προπτυχιακός φοιτητής πληροφορικής στο ΕΑΠ. Από το 2013 έχει ιδρύσει και αναπτύσσει με μια δυνατή ομάδα το Social Taste, το μοναδικό στην Ελλάδα και ένα από τα ελάχιστα παγκόσμια ολοκληρωμένο white label σύστημα για Delivery.
Κατ’ αρχάς το Social Taste δεν είναι η πρώτη φορά που αποφάσισα να ξεκινήσω κάτι. Τα τελευταία 16 χρόνια που δραστηριοποιούμαι επαγγελματικά με το Internet, υπήρξαν πολλές φορές που γεννήθηκε μια ιδέα για ένα καινούργιο προϊόν ή υπηρεσία στο μυαλό μου και σχεδόν όλες, προχώρησαν σε υλοποίηση.
Το Social Taste ξεκίνησε σαν ανάγκη ενός πελάτη από το 2011. Καθώς όμως προχωρούσε και μεγάλωνε, διαπιστώσαμε ότι δεν είναι ανάγκη μόνο αυτού του πελάτη αλλά ενός ολόκληρου κλάδου. Έτσι, ξεκινήσαμε να χτίζουμε μια καινοτόμα εφαρμογή που ακόμη και σήμερα είναι μοναδική.
Απευθυνόμαστε σε όλες τις επιχειρήσεις που προσφέρουν τα προϊόντα τους σε “πακέτο” με delivery ή με παραλαβή από το κατάστημα. Αν και προσανατολιζόμαστε κυρίως σε επιχειρήσεις εστίασης, δεν είναι λίγα τα κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία ή οπωροπωλεία που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συνεργασίας.
Το κενό που έρχεται να καλύψει το Social Taste είναι η ανάγκη των μικρών επιχειρήσεων να “αντιμετωπίσουν” τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές τους στο e-business, χωρίς το κόστος που αναπόφευκτα σημαίνει η δημιουργία και υποστήριξη μιας αυτόνομης πλατφόρμας παραγγελιοληψίας.
Η μεγάλη διαφορά του Social Taste είναι ότι δεν είναι marketplace. Δεν είναι δηλαδή άλλος ένας ιστότοπος που περιλαμβάνει πλήθος από fast food για να επιλέξει ο αγοραστής αλλά ένα εργαλείο που δίνει στις επιχειρήσεις τις δικές τους εφαρμογές, το δικό τους eshop στο Facebook αλλά και το δικό τους website ή την ενσωμάτωση σε κάποιο υπάρχων web site.
Επίσης σημαντικό, είναι ότι το Social Taste χρεώνεται με το μοντέλο του SaaS δηλαδή με κάποια πάγια χρέωση ανά πλάνο που επιλέγει η επιχείρηση και όχι με προμήθεια βάσει του τζίρου της, καθιστώντας το όχι μόνο ανταγωνιστικό αλλά και δίκαιο. Με αυτό τον τρόπο οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν πωλήσεις υψηλής αξίας χωρίς φόβο!
Επειδή το Social Taste δε φαίνεται στον τελικό πελάτη, η εικόνα που παρουσιάζουμε είναι η εικόνα του καταστήματος που συνεργάζεται μαζί μας. Αν κάτι δε πάει καλά, δε θα θεωρήσει υπεύθυνο το site από το οποίο παρήγγειλε αλλά την ίδια την επιχείρηση. Αυτό σημαίνει ότι το Social Taste πρέπει πάντα να είναι ένα βήμα μπροστά και να είναι ακριβώς αυτό που θα δημιουργούσε η επιχείρηση αν έκανε μόνη της ένα τέτοιο σύστημα. Αυτή τη στιγμή δοκιμάζουμε νέες εφαρμογές για καινοτόμες νέες συσκευές (AppleWatch, tvOS κ.α.) καθώς και συνεργασίες με εξωτερικά gadgets και hardware για να δώσουμε στον τελικό χρήστη μια μοναδική εμπειρία χρήσης.
Να προχωρούν σε υλοποίηση των ιδεών τους. Φυσικά θα πρέπει να ξέρουν που απευθύνονται και αν υπάρχει αγορά για αυτό που δημιουργούν αλλά είναι σημαντικό να το βγάλουν στον κόσμο. Πριν παλιώσει ή κάποιος άλλος το κάνει γι αυτούς, ενδεχομένως χειρότερα από αυτούς. Και να μη φοβούνται να τσαλακωθούν, να αποτύχουν. Δεν υπάρχει πραγματική αποτυχία, κάθε προσπάθεια προσφέρει εμπειρία για το επόμενο project. Αυτό δεν αγοράζεται με τίποτα.
Το Social Taste, συμμετείχε στο διαγωνισμό Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας ennovation 2015 του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών όπου απέσπασε το βραβείο e-business Award ενώ πρόσφατα διακρίθηκε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού Καινοτομίας και Τεχνολογίας iBank της Εθνικής Τράπεζας, ως μία από τις 20 καλύτερες ιδέες μεταξύ 440 συμμετεχόντων.
Σήμερα, το εμπιστεύονται καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο και Αυστραλία.