Η «εξυπηρέτηση πελατών», μια τέλεια σχεδιασμένη “περσόνα” και ένα καλό λογότυπο είναι τα εργαλεία στα οποία πρέπει να εστιάσετε.
Όταν έρχεται η ώρα για να χτίσετε μια μάρκα, μια startup, ένα νέο προϊόν και παράλληλα για το χτίσιμο του μάρκετινγκ μιας επιχείρησης, τα κοινωνικά μέσα είναι αυτό το εργαλείο-δυναμική που πλέον όλες οι εταιρίες το έχουν υπόψη και να στρέφονται σε αυτό. Όπως έχει διαπιστωθεί, το 70% των Ελλήνων έχει τουλάχιστον ένα λογαριασμό σε κοινωνικά δίκτυα, ενώ επιπλέον τα κοινωνικά μέσα θεωρούνται ως κανάλι διαφημιστικών σποτ για τη μισή νέα γενιά (τους λεγόμενους millenials), ώστε να καταλαβαίνουμε τα οφέλη για την ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης.
Σύμφωνα επιπλέον και με την έρευνα του Sprout Index, to 58% των καταναλωτών επικεντρώνεται σε οπτικό περιεχόμενο (να εστιάζει δηλαδή σε εικόνα, βίντεο κ.λ.π) καθιστώντας τα social media ως κάτι ιδεατό για το χτίσιμο μιας μάρκας.
Όμως αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε είναι ότι το μάρκετινγκ μέσω των κοινωνικών μέσων δεν είναι ο μόνος τρόπος για να διαφημιστεί το brand σας ή η επιχείρησή σας. Στην πραγματικότητα σκεφτείτε ότι μπορεί να είναι τελείως “έξω από τα νερά σας“ και να μην ταιριάζει σχετικά με τον τύπο της επιχείρησης που τρέχετε, το κοινό που απευθύνεστε κ.λ.π.
Το ζητούμενο όταν χτίζετε μια δικιά σας μάρκα είναι ότι όσο διαφορετική και καινοτόμα είναι η στρατηγική που επιλέγετε, τόσο πιο άμεσα και αποτελεσματικά θα είστε ικανοί να χτίσετε το brand σας όπως ακριβώς θέλετε. Για αυτό, ας παραθέσουμε κάποιες άλλες αποτελεσματικές στρατηγικές ενός brand ώστε να τις σκεφτείτε ως εναλλακτικές του μάρκετινγκ των social media:
- Πρέπει να ξέρετε το κοινό σας.
Αν και γνωρίζοντας σε ποιους απευθύνεστε δεν σας φτιάχνει μόνο του το brand σας είναι σημαντικό όμως να το ξέρετε. Συνεπώς, είτε απλά πουλάτε κοσμήματα και αξεσουάρ είτε φτιάχνετε και πουλάτε τα δικά σας, (όπως μια σειρά ρούχων κομμένη και ραμμένη από σας που την προωθείτε σε ένα online shop), το να γνωρίζετε σε ποιους εκεί έξω μιλάτε με τα προϊόντα σας, θα βοηθήσει αποτελεσματικά στη διαφήμιση του market place σας. Για να γνωρίσετε όντως το κοινό σας, πρώτα από όλα κάντε εικόνα ποιος για εσάς είναι ο ιδανικός σας πελάτης και όχι απλά να επικεντρωθείτε στους νέους. Αντιθέτως, αναλογιστείτε μια φανταστική “persona” που θα αντιπροσωπεύει τον ιδανικό σας καταναλωτή—σκεφτείτε από το πώς ζει αυτό το πλάσμα της φαντασίας σας μέχρι το τι κάνει για να διασκεδάσει. Τότε είναι που θα περιορίσετε το μάρκετινγκ σας και θα ξεκινήσετε να ιδρύετε την ελκυστική μάρκα σας.
- Φτιάξτε ένα blog
Φτιάχνοντας τη δικιά σας ιστοσελίδα, βοηθάει πολύ στο να “προμοτάρετε” το brand σας. Και όχι μόνο μπορείτε να το κάνετε δωρεάν και εύκολα, αλλά όταν το κάνετε και σωστά, μπορεί να αποτελέσει τη δυναμική σας. Το blog σας το χρησιμοποιείτε είτε για να ειδοποιείτε τους πελάτες σας για ένα event που διοργανώνετε είτε για κάποιο promotion είτε για εκπαιδευτικούς λόγους, για παράδειγμα σχετικά με το πώς να χρησιμοποιούν ένα προϊόν αλλά κυρίως για να διαφημίσετε το brand σας, δίνοντάς του πνοή και αξία. Το να έχετε μια ιστοσελίδα δικιά σας δεν είναι απλά σαν περιοδικό, έχει μεγαλύτερη αξία και αν δεν έχετε, καλό είναι να ξεκινήσετε από τώρα.
- Δημιουργήστε μια συνδρομή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Προσφέροντας μια συνδρομή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτελεί ένα πολύ καλό τρόπο για να χτίσετε το brand σας αν θέλετε για τους πελάτες σας ή για τους πιθανούς πελάτες σας να λαμβάνουν μηνιαία ενημέρωση ή απλά να ενημερώνονται για τυχόν εκπτώσεις, προωθήσεις ή για κάποιες κληρώσεις δώρων. Πρέπει όμως να αλληλεπιδράτε μόνο με τους πελάτες που έχετε αλληλοσυνδεθεί μέσω και για το προϊόν και για αυτό προσωποποιήστε τα μηνύματά σας για να εγκαθιδρύσετε ένα δυνατό όνομα για την επιχείρησή σας σε καθημερινή βάση.
- Επικεντρωθείτε στην εξυπηρέτηση του πελάτη
Οι πελάτες είναι το κλειδί που κάνει επιτυχημένη μια επιχείρηση—χωρίς αυτούς καμιά επιχείρηση δε μπορεί να αναπτυχθεί. Βέβαια, στην επιτυχία και στο χτίσιμο του brand βοηθάνε και η ποιότητα των προϊόντων και το καλό μάρκετινγκ, η δυνατή παρουσία και η “φωνή” του περιεχομένου .
Οι πελάτες είναι αυτοί που αξιολογούν ως θετικές τις εμπειρίες τους σχετικά με μια εταιρία, ενώ όταν έχουν μια αρνητική εμπειρία, πολύ απλά δεν ξαναψωνίζουν από τη συγκεκριμένη εταιρία ξανά. Να σημειωθεί όμως, πως όταν ο πελάτης έχει μια καλή εμπειρία, μένει πιστός σε αυτή την επιχείρηση και θα το μοιραστεί με τους φίλους του και την οικογένειά του, βοηθώντας σας να κερδίσετε περισσότερους πελάτες και να φτιάξετε τη φήμη του brand σας.
5.Κάντε το brand σας να είναι “αξέχαστο”
Πολλοί στρέφονται στα logos και τα slogans, λόγω του ότι έχουν εικονικό περιεχόμενο ως προς τη διαφήμιση ενός brand. Το logo σας πρέπει να περιλαμβάνει τα χρώματα και το φόντο που ταιριάζει να επιλέξετε, και να έχετε στο νου σας ότι όλα παίζουν ρόλο στο πώς το brand σας φαίνεται εξωτερικά και πόση αναγνωσιμότητα έχει. Μόνο δέκα δεύτερα χρειάζεται ένας πελάτης για να διαμορφώσει μια πρώτη αντίληψη για το logo του brand σας οπότε είναι σημαντικό να του μείνει αξέχαστο.
Σχετικά με αυτό επίσης, μπορείτε να πουλήσετε ή να δώσετε δωρεάν σε κάποιο τυχερό προϊόντα της μάρκας σας. Γενικά, όσο περισσότερο μπορείτε να διαφημίσετε το όνομά σας, τόσο το καλύτερο. Ο στόχος είναι να κάνετε το όνομα της επιχείρησής σας αναγνωρίσιμο με μια ματιά, δημιουργώντας εικονικά στοιχεία δυνατά ώστε να χτίσετε το brand σας εικονικά.
Συμπέρασμα:
Η διαδικασία για το χτίσιμο ενός brand αποτελείται από πολλές οπτικές. Παρ’ όλα αυτά, πολλοί επικεντρώνονται στο μάρκετινγκ μέσω των κοινωνικών δικτύων. Αν και το μάρκετινγκ μέσω αυτών παίζει ένα σημαντικό ρόλο, υπάρχουν και άλλοι τρόποι που είναι εξίσου αποτελεσματικοί για να χτίσετε το όνομα της επιχείρησής σας.
Ποια από τα παραπάνω βήματα θα ακολουθήσετε εσείς από εδώ και πέρα για να χτίσετε το όνομά σας;