Μια από τις συνηθέστερες τακτικές μάρκετινγκ σήμερα είναι η δημιουργία κάποιου loyalty program. Η τακτική αυτή χρησιμοποιείται από πολλές επιχειρήσεις όχι όμως πάντα με τη σωστή μέθοδο ώστε να χτίζει θετικά και να εξελίσσει τους πελάτες. Αρκετοί επιχειρηματίες, από αυτούς που έχω συναντήσει, την εφαρμόζουν απλώς γιατί το κάνουν και οι ανταγωνιστές ή γιατί νιώθουν την ανάγκη να προσφέρουν εκπτώσεις στους πελάτες τους. Στην πραγματικότητα όμως, ένα πρόγραμμα πιστότητας πρέπει να έχει δύο στόχους: α) να ευχαριστήσει τους πολύ καλούς πελάτες (τονίζω τους πολύ καλούς) και β) να εξελίξει τους υπόλοιπους σε πολύ καλούς.
Διαβάστε μερικά βασικά tips για το δικό σας loyalty program:
- Προσφέρετε ως επιβράβευση κάτι μοναδικό και όχι απλώς κάτι «δωρεάν». Οι περισσότεροι επιχειρηματίες προσφέρουν ταξίδια, εμπειρίες και εκπτώσεις, αυτά όμως δεν είναι μοναδικά… και αυτό μας οδηγεί στο επόμενο bullet.
- Προσφέρετε δώρα ανταμοιβής με πραγματική αξία για τον κάθε πελάτη. Άρα προσφέρετε δώρα βάσει των αναγκών τους που θα προκύψουν από τη σωστή τμηματοποίηση του πελατολογίου σας, βάσει συνηθειών!
- Δημιουργήστε επίπεδα ανταμοιβής προσιτά σε όλους, με διαφορετικής εκλαμβανόμενης αξίας δώρα σε κάθε επίπεδο. Έτσι θα έχετε κινητοποιημένο όλο το πελατολόγιο σας και όχι μόνο τους πιστούς σας πελάτες.
- Να έχετε κατά νου πως οι έρευνες έχουν δείξει πως οι Έλληνες προτιμούν άμεση ανταμοιβή και επιστροφή του κέρδους τους.
- Επικοινωνείτε με τα μέλη του προγράμματος ανταμοιβής συχνά! Βρίσκετε ευκαιρίες να τονίζεται πως το club σας είναι ενεργό και δραστήριο.
- Ευχαριστείστε τον πελάτη πριν την αγορά. Μπορείτε να του προσφέρετε ένα δώρο για παράδειγμα αν έμεινε ώρα στο website σας, αν έκανε retweet ένα tweet σας ή share ένα post σας στο FB. Στο χτίσιμο της σχέσης με τον πελάτη δεν σχετίζονται όλα με την αγορά!
- Ακούστε τους πελάτες σας: ζητήστε τους να σας πουν τι θέλουν ως επιβράβευση και δράστε αναλόγως. Όταν οι πελάτες δουν πως τους ακούτε και υλοποιήστε τα θέλω τους τότε αυτομάτως η πιστότητα τους αυξάνεται!
Θυμηθείτε πως ο σκοπός δεν είναι απλώς να δώσετε δώρα, ο σκοπός σας είναι να αναπτύξετε πελάτες! Καλή Επιτυχία!
Θέμης Σαρανταένας
Σύμβουλος Μάρκετινγκ
Ανάπτυξης Επιχειρήσεων
& Επιχειρηματιών