Ένας από τους πιο εύκολους και πιο οικονομικούς τρόπους για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας σήμερα, είναι το email. Καθημερινά πολλές επιχειρήσεις αποστέλλουν emails που ενημερώνουν για τις παροχές τους και πολλές φορές για διάφορες προσφορές. Υπάρχουν δύο θέματα που είναι βασικά και σχετίζονται με αυτήν την μέθοδο μάρκετινγκ. Ο πρώτος αφορά στον τρόπο που θα γραφτεί το email και ο δεύτερος θα αφορά το σε ποιους θα σταλεί ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη επιτυχία.
Ξεκινώντας, πρέπει να γίνει σαφές πως ο τρόπος συγγραφής ένας email πώλησης διαφέρει πολύ από τον τρόπο που γράφει κάποιος μια εκτυπωμένη επιστολή πωλήσεων (δείτε εδώ tips για την συγγραφή μιας έντυπης επιστολής πωλήσεων)
Αρχικά πρέπει να δημιουργήσετε έναν μοναδικό τίτλο. Το θέμα (subject) του email είναι αυτό που θα τραβήξει το μάτι και το βλέμμα του παραλήπτη. Θυμηθείτε πως όταν ανοίγουμε τα emails μας μόνο αποστολέα και θέμα βλέπουμε. Εάν ένα από τα δύο μας τραβήξει το ενδιαφέρον θα ανοίξουμε το email. Έτσι αφιερώστε χρόνο στην δημιουργία του θέματός σας, προβάλλετε τα οφέλη του παραλήπτη από αυτό που προσφέρετε.
Οι παραλήπτες δεν έχουν ούτε τον χρόνο ούτε την διάθεσή να ασχοληθούν με κάτι που δεν θα τους προσφέρει κάτι ουσιαστικό, έτσι προτιμήστε απλή γλώσσα, όχι σύνθετες έννοιες που θα δυσκολέψουν κάποιον στο να καταλάβει τι εννοείτε. Ακόμα προσοχή στο χιούμορ, αυτό που είναι αστείο για εσάς δεν είναι απαραίτητα αστείο και για τον άλλον! Υπάρχουν κειμενογραφικές τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε έξυπνες φράσεις που θα τραβήξουν τον ενδιαφέρον, όπως για παράδειγμα: Ερώτηση: Πόσο… γάτα είναι το ποντίκι σας; /Θες την αλήθεια; , Υποκατάσταση: Πες το με ένα Bacci/ Σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα; /Άκου τη δίψα σου /Όργιο παρανομιών και ασυδοσίας στο Δημόσιο , Συνδυασμός: Με μεράκι και Κουρτάκη /Στοργή και Προδερμ /Χωρίς νερό και χωρίς μυαλό κ.α.
Συγκεκριμένα, μελέτες έχουν αποδείξει πως θέματα με 6 έως 10 λέξεις έχουν πολύ μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας στο να τραβήξουν το ενδιαφέρον του παραλήπτη, άρα φροντίστε το θέμα σας να είναι σύντομο!
Στη συνέχεια θυμηθείτε πως πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν το κινητό τους για την ανάγνωση των emails τους, άρα είναι ανάγκη να σχεδιάσετε το email σας με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι responsive στις οθόνες των κινητών, δηλαδή να προσαρμόζεται να διαβάζεται εύκολα. Αυτό αφορά, εκτός από το κείμενο, τις φωτογραφίες, τα headers και τα footers που πιθανόν να έχετε ενσωματώσει.
Αν παρατηρήσετε τον τρόπο που ανοίγετε και διαβάζετε τα emails σας θα παρατηρήσετε πως αμέσως μετά το θέμα κοιτάτε στο πάνω μέρος του HTML email που λαμβάνετε. Σ’ αυτόν τον χώρο συνήθως αναφέρεται το «αν δεν μπορείτε να δείτε σωστά το email αυτό, δείτε το στον browser σας». Μερικοί digital marketers προτείνουν σ εκείνο το σημείο να χρησιμοποιείτε υπότιτλους ώστε να αυξήσετε το ενδιαφέρον του παραλήπτη.
Ακόμα φροντίστε να μιλάτε με τόνο αμεσότητας στον παραλήπτη σας, σαν να του μιλάτε προφορικά. Χρησιμοποιήστε το «εγώ» και το «εσύ»,
γενικότερα στο internet γράφουμε λιγότερο επίσημα από ότι στα έντυπα.
Καθώς το email marketing είναι καθαρά μέρος της επικοινωνιακής σας στρατηγικής, ακολουθεί και αυτό τους βασικούς κανόνες κάθε ενέργειας μάρκετινγκ. Έτσι είναι απαραίτητο να σκεφτείτε ένα call-2-action, που ουσιαστικά προτρέπει τον χρήστη να κάνει κάτι όπως για παράδειγμα: «καλέστε στο 211ΧΧΧΧΧΧ», «κατεβάστε το δικό σας δωρεάν e-book» κλπ. Με αυτόν τον τρόπο θα είστε σίγουροι πως καθοδηγείτε τον παραλήπτη σε μια συγκεκριμένη κίνηση, και φυσικά αυτό μετά θα σας δώσει μετρήσιμα αποτελέσματα για να αξιολογήσετε την επιτυχία της ενέργειας σας.
Τοποθετήστε το call-2-action τουλάχιστον 2 φορές μέσα στο κείμενο σας.
Ακόμα δώστε μεγάλη σημασία στις φωτογραφίες. Θυμηθείτε πως το ίντερνετ είναι το μέσο όπου η εικόνα παίζει σημαντικό ρόλο. Επιλέξτε φωτογραφίες όμορφες, εντυπωσιακές και σχετικές με το περιεχόμενο του email σας. Αποφύγετε τις φωτογραφίες που κυκλοφορούν δωρεάν στο Google καθώς: α) μπορεί να έχουν δικαιώματα χρήσης β) αφού κυκλοφορούν ελεύθερες στο διαδίκτυο μπορεί κάποιος να τις έχει ήδη δει και να χάσετε το εφέ της έκπληξης και του εντυπωσιασμού. Μπορείτε να βρείτε (δωρεάν ή όχι) εντυπωσιακές φωτογραφίες από πολλές βάσεις δεδομένων για φωτογραφίες που υπάρχουν στο internet.
Παράλληλα, έχοντας στο μυαλό σας την ανάγκη οπτικοποίησης του email σας για μέγιστα επικοινωνιακά αποτελέσματα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε embedded videos ή GIF εικόνες που δίνουν κίνηση. Σε κάθε περίπτωση προσέξτε μην αυξηθεί το μέγεθος του email σας.
Ολοκληρώνοντας την προεργασία σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα υστερόγραφο (Υ.Γ.) για να τονίσετε ξανά αυτό που προσφέρετε,
και σιγουρευτείτε πως τα links που εμπεριέχονται στο email λειτουργούν σωστά.
Όπως σε κάθε ενέργεια μάρκετινγκ είναι σημαντικό να δοκιμάσετε εάν όλα λειτουργούν σωστά πριν την ξεκινήσετε, άρα στείλτε ένα δοκιμαστικό email στον εαυτό σας και σε διαφορετικούς λογαριασμούς σας (πχ gmail, yahoo, στο domain.gr σας κλπ) για να βεβαιωθείτε πως το email σας φαίνεται σωστά σε όλα τα συστήματα.
Τέλος, σας ανέφερα στην αρχή πως σημασία δεν έχει μόνο γραφτεί ένα σωστό email αλλά και να στοχεύσετε αποτελεσματικά σε ποιον θα το στείλετε. Είναι σημαντικό να στέλνετε τα νέα σας μόνο σε όσους σας έχουν δώσει με την έγκρισή τους τα email τους. Έτσι θα είναι πιο δεκτικοί στα μηνύματά σας και θα είναι περισσότερο πιθανό να ανταποκριθούν στο «κάλεσμά» σας.
Γενικότερα είμαι αντίθετος στην χρήση βάσεων με emails που δεν έχετε συγκεντρώσει εσείς γιατί μπορεί πολύ εύκολα να κάνετε spamming άθελά σας και αντί να δημιουργήσετε θετικά συναισθήματα τους αποδέκτες, στο τέλος να δημιουργήσετε αρνητικά.
Σε κάθε περίπτωση όμως είναι επιβεβλημένο να χρησιμοποιείτε link διαγραφής από την βάση σας σε κάθε email campaign σας ώστε οι παραλήπτες να έχουν ελεύθερα την επιλογή να αποφασίζουν εάν θέλουν να λαμβάνουν νέα από εσάς ή όχι.!
Καλή επιτυχία!
Θέμης Σαρανταένας
Σύμβουλος Μάρκετινγκ & Ανάπτυξης Επιχειρήσεων
Personal & Business Coach
www.marketingconsultant.gr