Πολλές φορές έχουμε ακούσει να μας λένε «σε καταλαβαίνω γιατί μιλάνε τα μάτια σου». Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι τελικάτα μάτια «μιλάνε» ακόμα και στον τρόπο που ένας χρήστης του internet επισκέπτεται μία ιστοσελίδα.
Στις μέρες μας, χάρη στην τεχνολογία που ακολουθεί τα ίχνη των ματιών (eye-tracking technology), μπορούμε να γνωρίζουμε με ακρίβεια τι ακριβώς κοιτά (και όχι τι βλέπει) το κοινό μας.
Η παρακολούθηση της κίνησης των ματιών μπορεί να μας δώσει εκπληκτικά στοιχεία για τη διαφήμιση και το design και να αποκαλύψει ορισμένα γνωρίσματα των ανθρώπινων τάσεων. Ακόμη, μας δείχνει εάν το design ή το layout του site μας είναι αποδοτικό, βοηθώντας τον χρήστη να συγκεντρωθεί στο περιεχόμενό μας ή κάνει την προσοχή του να αποσπάται.
Αρχικά γίνεται η καταγραφή της πορείας των ματιών του χρήστη.
Η ακανόνιστη κίνηση των ματιών δείχνει ότι ο χρήστης έχασε τη συγκέντρωσή του λόγω του ανοργάνωτου layout της σελίδας, ενώ ηελεγχόμενη κίνηση των ματιών δείχνει πως ο χρήστης παραμένει συγκεντρωμένος σε κάτι που βλέπει ή διαβάζει. Η πυκνότητα των κινήσεων, δηλαδή ο χρόνος που το μάτι του χρήστη παραμένει σε ένα συγκεκριμένο σημείο, μας επιτρέπει να αντιληφθούμε το επίπεδο συγκέντρωσης του χρήστη στο content μας.