Μέσα στην αναμπουμπούλα και στον πανικό, ξεχνούν ότι οι startups είναι δύναμη τεράστιων αλλαγών και στις υπάρχουσες επιχειρήσεις. Αυτές οι αλλαγές αφορούν τον τομέα της καινοτομίας και της ανάπτυξής τους.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε τους μεγάλους οργανισμούς στο εξωτερικό, όπως η Coca Cola και η General Electric, να εστιάζουν στη lean startup μεθοδολογία. Παρά το εύρος των εγχειρημάτων τους, και τις εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους τους σε δεκάδες χώρες, προσπαθούν να σκέφτονται και να δρουν ως startups.
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι ούτε λίγο ούτε πολύ, σταμάτησαν να ξοδεύουν εκατομμύρια για την παραγωγή ενός καινούριου προϊόντος. Φροντίζουν να έχουν προσωπική επαφή με τους πελάτες τους (κυρίως μέσω των κοινωνικών δικτύων και με τη βοήθεια ενός community manager), έτσι ώστε να μαθαίνουν από πρώτο χέρι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τι ανάγκες έχουν. Πάνω από όλα, δημιουργούν ευέλικτες ομάδες από intrapreneurs, υπαλλήλους που δουλεύουν στην εταιρεία και έχουν καινούριες ιδέες. Δίνουν σε αυτές τις ομάδες τη δυνατότητα να λειτουργήσουν ανεξάρτητα και να καινοτομήσουν.
Τα αποτελέσματα αυτών των τακτικών έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται αισθητά. Οι ομάδες έχουν αρχίσει να παράγουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες που απευθύνονται σε νέες αγορές. Οι διεθνείς οργανισμοί χαμηλώνουν το κόστος τους, επεκτείνουν τις παραγωγικές τους δυνατότητες σε νέους τομείς, ενώ παράλληλα αναπτύσσονται ραγδαία.
Η Coca Cola και η General Electric δεν είναι οι μόνοι οργανισμοί που δίνουν έμφαση στη lean μεθοδολογία, αν και παραμένουν πρωτοπόρες στις εξελίξεις. Οι πιο καινοτόμες επιχειρήσεις, η μία μετά την άλλη, δειλά στην αρχή και πιο δυναμικά αργότερα, αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν και υιοθετούν πιο μοντέρνες τακτικές.