Το marketing έχει πολλές εκφάνσεις. Εξελίσσεται διαρκώς και συμβαδίζει με την τεχνολογία. Ένα διαφορετικό είδος είναι το Guerilla. Βρίσκεσαι κάπου στο δρόμο και παθαίνεις ένα “σοκ ευτυχίας” και δεν πιστεύεις αυτό που ζεις! Η μαγεία είναι να μην είναι στημένο και να υπάρξει ουσιαστικός επηρεασμός προς τους πρωταγωνιστές! Τι εννοούμε; Δείτε 10+1 παραδείγματα!
Πηγαίνεις το πρωί να παρκάρεις στο χώρο στάθμευσης και προορισμός σου η δουλειά. Δεν γνωρίζεις όμως τι μπορεί να σε περιμένει σε ένα χώρο που πιστεύεις ότι είναι άδειος από κόσμο! Η πόλη όπου έγινε το διαφημιστικό είναι η Βαρκελώνη και αυτό το ευχάριστο ξάφνιασμα είναι μέρος της καμπάνιας της Mobil. Δεν είναι τίποτε άλλο από μία μοναδική εμπειρία σε όσους έτυχε από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ένα απλό περίπτερο ομορφιάς όπως όλα τα άλλα εξελίσσεται σε κάτι που θυμίζει ταινία. Δεν είναι τίποτε άλλο από μία καμπάνια της NIVEA με την πρωταγωνίστρια να δείχνει λίγο σαστισμένη!
Πιστεύετε ότι υπάρχει περίπτωση η πλειοψηφία των επιβατών κάποιου μετρό να διαλέξουν να βγουν και πάλι στην επιφάνεια από τις απλές και όχι από τις κυλιόμενες σκάλες; Ναι λοιπόν είναι γεγονός το 66% εκείνη την μέρα το έκανε, πως επιτεύχθηκε αυτό; Έργο της Volkswagen δείτε στο βίντεο!
Δεν είναι τυχαία το πιο αναγνωρίσιμο Brand του πλανήτη. Με διαφημίσεις και ξεχωριστές ιδέες που μας κάνουν δύσκολα να τις ξεχάσουμε. Ένα διαφορετικό μηχάνημα από τα υπόλοιπα τις Coca-Cola βρέθηκε σε μεγάλες πόλεις ανά τον κόσμο. Στη τιμή της μίας έπαιρνες δύο,αλλά χρειαζόσουν λίγο τη βοήθεια των φίλων σου!
Σταματάς σε ένα πρατήριο υγρών καυσίμων και περιμένεις να ανεφοδιάσεις το αυτοκίνητό σου. Ξαφνικά βρίσκεται ένα Team από τη Formula1 γύρω σου και ο Jenson Button παρκάρει το μονοθέσιό του ακριβώς από πίσω γιατί τερμάτισε δεύτερος! Δεν είναι τίποτε άλλο από μία απίστευτη ιδέα της Mobil…
Βλέπεις μία μεγάλη βαλίτσα με τη σημαία της Μ.Βρετανίας. Ξαφνικά βλέπεις χαρακτήρες όπως οι Beetles, η Βασίλισσα Ελισάβετ και ο γνωστός σου James Bond! Δεν είναι τίποτε άλλο από μία απίστευτη ιδέα των ανθρώπων της British Airways να γίνει γνωστή στο κεντρικό Mall της Μόσχας!
Βρίσκεσαι στο χώρο ενός αεροδρομίου και αντιλαμβάνεσαι ότι κάποιος κάθεται στον αέρα! Περίεργο φαινόμενο,ατάραχος διαβάζει την εφημερίδα του ενώ κάποιοι με τα χέρια τους προσπαθούν να ανακαλύψουν την οφθαλμαπάτη. Αλλά μάλλον εκείνοι – KLM Royal Dutch Airlines, που το δημιούργησαν τα είχα όλα σκεφτεί άψογα!
Μέσα στους δρόμους του Λονδίνου. Ένα μονοθέσιο της Formula 1 περνάει δίπλα από τον κόσμο που βλέπει κάτι πολύ ασυνήθιστο και ένα pit-stop ακριβώς μπροστά του. Έργο της Red Bull Racing γνωστής ομάδας στα μηχανοκίνητα Sport αλλά και γνωστού αναψυκτικού σε όλους μας.
Ένα κίνημα περισσότερο, δημιουργεί χαμόγελα μέσα στο άγχος της καθημερινότητας του Σίδνεϊ. Πολύ απλό το αντάλλαγμα , πολύ ωραία ιδέα, πίσω από αυτό το Euro RSCG Australia.
Πηγαίνεις σε ένα μηχάνημα και πιστεύεις ότι το αντίτιμο θα ανταποκρίνεται σε αυτό που θα πάρεις. Όμως το μηχάνημα σου δίνει εκτός από μεγαλύτερη ποσότητα, μερικά δώρα που δεν θα είχες φανταστεί!
Κατεβαίνεις στο μετρό και θέλεις να βελτιστοποιήσεις το χρόνο. Πως θα σου φαινόταν ταυτόχρονα και να παιρνούσες καλά όπως όταν ήσουν παιδί και έκανες τσουλήθρα! Άλλη μία δράση της Volkswagen που έκανε πολλούς να γελάσουν στο μετρό εκείνη τη μέρα!
Το Guerilla είναι ένας ξεχωριστός τρόπος και δεν το συναντάμε συχνά. Το κόστος είναι ανάλογο με το τι θέλει να καταφέρει κάποιος. Φυσικά όμως είναι πιο εύκολο για μία εταιρία που έχει να διαθέσει περισσότερα κεφάλαια για αυτό το σκοπό. Αν και σαν στρατηγική μάρκετινγκ θεωρείται ότι έχει χαμηλό κόστος ,εάν απλά χρησιμοποιηθούν αφίσες,γκράφιτι κλπ.
Το μάρκετινγκ είναι απαραίτητο για τη στρατηγική μίας εταιρίας σήμερα, οι εκφάνσεις του διαφορετικές, η δημιουργικότητα κομμάτι εκείνων που δουλεύουν για αυτό!