Είσαι φοιτητής και κάνεις το πρώτο σου Business Plan;

    Από: Startup Team

 

Είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ασχολίες. Δύσκολο να επιτύχεις καλά αποτελέσματα εάν δεν προσπαθήσεις πολύ. Το κέρδος σου δεν θα είναι να γίνεις επιχειρηματίας αλλά να μάθεις πως γίνεται ένας σωστός σχεδιασμός για να μπορέσει κάτι να βγει στην αγορά.

Δημιουργία Ομάδας

 

Η ομάδα είναι πολύ σημαντική. Αρχικά θα πρέπει να βρείς άτομα που δουλεύουν. Μία εργασία είναι πολύ πιο απλή από την πολυπλοκότητα που θα συναντήσεις σε ένα επιχειρηματικό πλάνο για πρώτη φορά. Επίσης θα πρέπει να κοιτάξεις τα άτομα της ομάδας να έχουν διαφορετικό γνωστικό υπόβαθρο. Για παράδειγμα εάν η ιδέα σου έχει σχέση με προγραμματισμό, ένας συμφοιτητής σου προγραμματιστής μαζί με εσένα που ξέρεις από λογιστικά είναι ένας καλύτερος συνδυασμός από δύο μόνους λογιστές.

Εφικτότητα ιδέας

 

Αρχικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις εάν είναι εφικτό αυτό που έχεις σκεφτεί. Πολλές ιδέες μπορεί θεωρητικά να καλύπτουν ανάγκες αλλά να μην είναι υλοποιήσιμες.  Αυτό θα πρέπει να το συζητήσεις με τον καθηγητή σου ή κάποιον άλλο που έχει εμπειρία. Εάν έχεις και έναν επιχειρηματία στο νου σου που θα γνώριζε αρκετά για το κλάδο που θα επιλέξεις, μην το σκεφτείς καν, σίγουρα θα μπορέσει να σου δώσει αρκετές συμβουλές.

Και μην ξεχνάς ότι η πραγματική υλοποίηση της ιδέας φαίνεται στη πράξη! Δηλαδή όταν  η ιδέα γίνει εταιρία και βγει στην αγορά και αποκτήσεις πελάτες!

 

Συλλογή Πληροφοριών

 

Το Google είναι μία πολύ δυνατή μηχανή αναζήτησης, όμως όποιες πληροφορίες ψάξεις από αυτό θα πρέπει να είναι έγκυρες. Δηλαδή θα ψάξεις έρευνες οι οποίες είναι επίσημες από Ελληνικά Πανεπιστήμια ή Ερευνητικά Κέντρα για την Ελλάδα ή από Ξένα εάν η ιδέα σου απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά. Το επόμενο βήμα που θα σε βοηθούσε είναι η επικοινωνία με αυτούς. Να τους εξηγήσεις τι κάνεις και ποια στοιχεία χρειάζεσαι. Με ένα απλό τηλεφώνημα, ένα e-mail,μία συνάντηση ή ένα Skype Call. Μην φοβάσαι να επικοινωνήσεις όλο και κάποιος θα βρεθεί να σε βοηθήσει.

Η επόμενη επιλογή είναι να ξεκινήσεις να ρωτάς. Μπορείς να το κάνεις σε λίγα άτομα γνωστά στην αρχή και μετά να δημιουργήσεις ένα ερωτηματολόγιο για να συλλέξεις τα στοιχεία που χρειάζεσαι. Για αυτό καλό θα ήταν να ζητήσεις βοήθεια είτε από καθηγητές σου , είτε από την αντίστοιχη Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας ή Εργαστήριο Ερευνών της σχολής σου.

Μην ξεχνάς ότι εάν κάποτε θέλεις να υλοποιήσεις την ιδέα σου, θα πρέπει να πείσεις έναν επενδυτή που πολύ δύσκολα χρηματοδοτεί. Άρα χρειάζεται αρκετή δουλειά στη συλλογή πληροφοριών. Όσο περισσότερο ρωτάς και ψάχνεις μόνος σου, τόσα περισσότερα θα μάθεις από ένα απλό “search” στο Goolge.

 

Business Model Camvas δοκίμασέ το!

 

Πιστεύεις ότι καμβά έχουν μόνο οι ζωγράφοι; Όχι και εσύ μπορείς σε έναν καμβά να φτιάξεις μία σύντομη υλοποίηση της ιδέας σου. Εκεί θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις ανάγκες πελατών, που απευθύνεσαι, τις σχέσεις με τους πελάτες και τους συνεργάτες, τους οικονομικούς σου στόχους, το εισόδημα που θέλεις και πολλά άλλα. Είναι ευκολότερο σαν εκπόνηση από το επιχειρηματικό πλάνο που θα σου πάρει πολύ χρόνο και είναι το κατάλληλο προσχέδιο για να συνεχίσεις!

 

“Κατέβασε” το Business Plan Pro!

 

Τι είναι το Business Plan Pro; Είναι μία φόρμα που περιέχει τα πάντα και ότι δεν έχεις σκεφτεί. Από το μάνατζεμεντ,το μάρκετιγκ ,τα χρηματοοικονομικά και ό,τι άλλο δεν έχεις στο νου σου. Στο τέλος συνδυάζεις όλα αυτά τα στοιχεία και βγάζεις τα πλάνα σου. Τι είναι τα πλάνα; Δεν μπορεί κάτι να επιτύχει σίγουρα για αυτό θα πρέπει να το δεις ορθολογικά. Επιτυχία,αποτυχία και κάτι ενδιάμεσο. Ο υπεύθυνος καθηγητής σου θα σε βοηθήσει να βρεις αυτά τα τρία πλάνα.

Θα χρειαστείς πολλές φορές να επαναλάβεις τα νούμερα. Θα ζαλιστείς από τα νούμερα και τους στόχους και θα γυρίσεις πολλές φορές σπίτι να κάνεις διορθώσεις. Μην τα παρατάς όμως, γιατί κάποια στιγμή θα χρειαστεί να το κάνεις αυτοματοποιημένα αυτό στο μέλλον εάν θέλεις να φτιάξεις τη δική σου startup!

 

Παρουσίαση η ώρα της κρίσης!

 

Και η ώρα που θα παρουσιάσεις την ιδέα σου έφτασε! Ανάλογα το κοινό που θα έχεις θα ακούσεις και τις ανάλογες ερωτήσεις. Εάν έχεις αρνητική  κριτική, μην σε στεναχωρήσει. Να πάρεις αυτά τα στοιχεία και εάν θέλεις να βελτιώσεις το πλάνο σου!

Ίσως αμέσως μετά ή κάποια στιγμή θέλεις να μπορέσεις να υλοποιήσεις το πλάνο σου. Το “pitching” μίας ιδέας που είναι πολύ πιο αυστηρό στην Αμερική είναι πολύ σημαντικό. Γιατί εκεί θα δεις τις πρώτες αδυναμίες της ιδέας σου που δεν είχες φανταστεί.

Μπορεί αρκετά πράγματα να αλλάζουν εάν συμμετέχεις σε ένα διαγωνισμό. Εκεί ακολουθείς τους κανόνες του διαγωνισμού. Εάν όμως δεν σου δίνονται πολλά στοιχεία μπορείς να ακολουθήσεις  αυτή τη σειρά. Μην ξεχνάς όμως, μην κρύβεις πράγματα, μην φοβάσαι να ακούσεις αδυναμίες, ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον να υλοποιήσεις αυτήν την ιδέα ή κάτι άλλο. Και τότε θα έχεις να ικανοποιήσεις απαιτητικούς πελάτες και ίσως κάποιον επενδυτή που θέλει να πάρει τα χρήματα που επένδυσε πίσω…

Δημήτρης Μεθενίτης