πηγή: news247.gr

Τελικά, το μόνον που χρειάζεται κανείς για να πετύχει επιχειρηματικά είναι μία καλή ιδέα, ένα μικρό αρχικό κεφάλαιο, λίγη τύχη και μπόλικη στήριξη από τα κατάλληλα κέντρα… Αυτό τουλάχιστον μαρτυρά η ιστορία του Ματέο Ακίλι, επονομάζομενου και «Ιταλού Μαρκ Ζούκερμπεργκ», που μόλις στα 22 του γνωρίζει τεράστια δημοσιότητα και επιτυχία, πριν καν κάνει μάλιστα το μεγάλο βήμα του στην επιχειρηματικότητα, τον προσεχή Οκτώβριο.

Στα γραφεία της εταιρίας του «Egomnia», στο Φορμέλο -λίγο έξω από τη Ρώμη- επικρατεί αυτές τις ημέρες αναβρασμός, εν όψει του λανσαρίσματός της πλατφόρμας του στη διεθνή αγορά, με interface ανάλογο με το Facebook και το LinkedIn και αξιοζήλευτη πελατεία.

Ήδη, είναι συμβεβλημένη με περισσότερες από 700 εταιρίες -μεταξύ αυτών πολυεθνικές όπως η Vodafone, η Bulgari η Ericsson και η Generali- εξυπηρετεί 330.000 εγγεγραμμένους ιδιώτες χρήστες και έχει κλείσει «χρυσές» συνεργασίες με την Google και τη Microsoft, που μεταξύ άλλων θα παρέχουν στηνEgomnia τη δυνατότητα διαμοιρασμού «φακέλων» (cloud).

Τι υπηρεσίες θα προσφέρει; Πρακτικά, η εταιρία του Ματέο λειτουργεί ως σύνδεσμος μεταξύ όσων αναζητούν μία θέση εργασίας και των πιθανόν εργοδοτών, κάνοντας μέσω του δικού της αλγόριθμου απευθείας tailor-made προτάσεις, παρέχοντας παράλληλα αξιολογήσεις της επαγγελματικής εμπειρίας των αιτούμενων, καθώς και των βιογραφικών τους.

 

Η Egomnia έχει ήδη διανύσει με επιτυχία κάποια «χιλιόμετρα» εντός της Ιταλίας, όπου η ανεργία «καλπάζει» με 12,6% και εκτινάσσεται στο 40% στις ηλικίες μεταξύ 24 και 35. Αυτό και μόνον το γεγονός μοιραία αρκούσε για να κάνει την startup κερδοφόρα μόλις μέσα στα δύο χρόνια λειτουργίας της (πέρυσι, τα έσοδα της έφθασαν τα 500.000 ευρώ) και να μετατρέψει τον Ματέο σε σύμβολο της προσπάθειας οικονομικής ανάπτυξης ολόκληρης της χώρας.

Για να φτάσει μέχρι εδώ βέβαια, ο Ματέο -φοιτητής σήμερα οικονομικών και management στο φημισμένο πανεπιστήμιο Bocconi- είχε αρκετούς σύμμαχους. Όταν συνέλαβε την ιδέα του Egomnia, στα 19 του, δεν καν χρήματα στην άκρη για να την υλοποιήσει.

 

 

Με την οικονομική στήριξη του πατέρα του και λίγη τύχη, βρήκε έναν νεαρό προγραμματιστή, τον Τζιουζέπε Λακομπούτσι, που ανέλαβε να «γράψει» κοψοχρονιά τον αλγόριθμο στον οποίο βασίζεται σήμερα η πλατφόρμα του, ζητώντας μόλις το 1/10 της αμοιβής που του ζητούσαν επαγγελματίες.

Η πρώτη εκδοχή της ιστοσελίδας ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2012, όταν ο Ματέο είχε πια ήδη μπει στο πανεπιστήμιο Bocconi του Μιλάνου. Εκεί, γνώρισε τον Αντόνιο Αλοίζι, συμφοιτητή και σύνδεσμο με το ΔΣ του πανεπιστημίου, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται ισχυρά ονόματα, όπως του CEO της PirelliΜάρκο Προβέρα και του Ιταλού πρώην πρωθυπουργού Μάριο Μόντι.

 

Ενθουσιασμένος από το Egomnia, ο Αλοίζι έγραψε για την startup του Ματέο στο ιταλικό blog «Linkiesta». Εν μέσω βαθιάς ύφεσης, το άρθρο έκανε πάταγο στην Ιταλία. Η ιστοσελίδα της startup κράσαρε, λόγω αυξημένης επισκεψιμότητας. Και μέσα σε δύο μήνες, το περιοδικό Panorama έκανε τον Ματέο πρωτοσέλιδο, χαρίζοντάς του και τον τίτλο του «Ιταλού Ζούκερμπεργκ», τον οποίο τώρα ο 22χρονος καλείται εμπράκτως να αποδείξει.

Όπως και να έχει, οι συμπατριώτες του ήδη «ποντάρουν» σε αυτόν για ένα σημειολογικό οικονομικό θαύμα. Προσφάτως, ο 22χρονος Ιταλός τιμήθηκε από την Ιταλική προεδρία για την προσφορά του στην εθνική οικονομία -αν και η Egomnia προς το παρόν απασχολεί μόλις 20 υπαλλήλους! Ενώ έχουν αρχίσει τα γυρίσματα μιας δραματοποιημένης σειράς βασισμένη στη ζωή του, που αναμένεται να προβληθεί στην ιταλική τηλεόραση του χρόνου!

Στο μεσοδιάστημα, η περιφέρεια του Μιλάνο χρησιμοποιεί επισήμως πια το Egomnia για την πρόσληψη υπαλλήλων. Ενώ ο Ματέο, έπειτα κι από μία επίσκεψη στην Silicon Valley, βρίσκεται σήμερα σε διαπραγματεύσεις με Αμερικανούς και Βρετανούς επενδυτές για την επέκταση της startup του.

 

 

Το πρώτο βήμα θα γίνει τον Οκτώβριο, όταν η Egomnia θα ανοίξει τα πρώτα διεθνή γραφεία της στη Βραζιλία, με βλέψεις περαιτέρω επέκτασης στην Ευρώπη και σε επιλεγμένες αγορές των ΗΠΑ και της Ασίας. Για αρχή, η ιστοσελίδα θα επαλανσαριστεί στα αγγλικά και στα πορτογαλικά. Θα έχει και υπηρεσίες premium.

Κι όπως λέει και ο νεαρός Ματέο, ελπίζει σύντομα να κάνει τον κόσμο να αναφέρεται σε αυτόν όχι πια με το παρατσούκλι του, ο «Ιταλός Ζούκερμπεργκ», αλλά με το όνομά του και το όνομα της εταιρίας του, που στα ελληνικά μεταφράζεται σε «εγώ» και «όλα».

διαβάστε περισσότερα εδώ:
news247.gr