Από τι κινδυνεύουν οι μικρές επιχειρήσεις; Με την βοήθεια ειδικών καταγράψαμε τους πέντε κινδύνους που τις απειλούν:
1. Manager – παντογνώστης
Οι επιχειρηματίες θέλουν να εξασφαλίσουν ότι η εταιρεία τους θα πετύχει, αλλά δεν μπορούν στην αρχή να προσλάβουν ειδικευμένο προσωπικό για θέσεις ειδικών ικανοτήτων, όπως ο εμπορικός διευθυντής ή ο οικονομικός διευθυντής. Έτσι αναγκάζονται να καλύπτουν χαρακτηριστικά αυτών των καθηκόντων για λόγους οικονομίας. Επίσης, είναι σύνηθες για τους επιχειρηματίες να επιμένουν να έχουν απόλυτο έλεγχο σε όλες τις πτυχές της επιχειρηματικής δραστηριότητας – γιατί πιστεύουν ότι χωρίς αυτούς δεν γίνεται τίποτα σωστό. Όσο η εταιρεία μεγαλώνει, όμως, αυτό μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματικό. Όταν μια εταιρεία είναι σε αρχικό στάδιο, η επιτυχία της πραγματικά οδηγείται από τις δυνάμεις και τη θέληση του ιδιοκτήτη της. Αλλά μόλις φτάσει αυτό το σημείο – για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία– έχει ανάγκη από ένα ευρύτερο σύνολο ικανοτήτων. Ο επιχειρηματίας δεν μπορεί πλέον να βρίσκεται παντού την ίδια στιγμή.
Οφείλει πια να αναθέτει σε εξωτερικούς φορείς ή να επιτρέπει σε αξιόπιστους υπαλλήλους να αναλαμβάνουν την ευθύνη για ορισμένες λειτουργίες. Αν δεν το προσπαθήσει, θα εμποδίσει την ανάπτυξη και, ενδεχομένως, να «βουλιάξει» την εταιρεία.
2. Από την επιτυχία στην αποτυχία
Μόλις μια εταιρεία κάνει επιτυχία με το προϊόν ή την υπηρεσία της, η πρόκληση είναι να βρει τρόπους για να κρατήσει την ορμή της, λένε οι ειδικοί. Στα αρχικά στάδια, είναι η αγορά – οι καταναλωτές – που θα οδηγήσουν τα σχέδια ανάπτυξης μιας επιχείρησης. Μετά χρειάζεται νέα σχέδια. Όσο πιο επιτυχημένη είναι η επιχείρηση, τόσο μεγαλύτερη και η ευχέρεια για τον ιδιοκτήτη της να επεκταθεί σε νέα προϊόντα ή υπηρεσίες
Αλλά ο επιχειρηματίας πρέπει να προσέξει να μην υπερεπενδύσει σε μια νέα υπηρεσία ή προϊόν χωρίς να είναι σαφές ότι υπάρχει μια αποδεδειγμένη αγορά για αυτό. Πρέπει πραγματικά να σιγουρευτεί ότι παίρνει την ανατροφοδότηση της αγοράς σε όλες τις νέες του επενδύσεις, τα νέα προϊόντα, την καινοτομία ή τις νέες περιοχές που επιχειρεί. Στις νέες επενδύσεις οι συνέπειες είναι υψηλότερες, τα κόστη μεγαλύτερα και το ίδιο πρέπει να γίνεται με την προσοχή και την προετοιμασία τους.
3. Ξεχωριστά ταμεία!
Μια συνηθισμένη παγίδα για τους επιχειρηματίες είναι οι πληρωμές για τα προσωπικά στοιχεία, όπως τα αυτοκίνητα, δεύτερες κατοικίες ή κοινωνικές εξόδους με τα μετρητά που προορίζεται για επαγγελματικά έξοδα. Είναι μια εύκολη παγίδα, ειδικά όταν η επιχείρηση κυριαρχεί στη ζωή του επιχειρηματία. Είναι λοιπόν επιτακτική ανάγκη να διαφοροποιηθούν τα προσωπικά και τα επιχειρηματικά έξοδα – για φορολογικούς και λογιστικούς σκοπούς. Πολλοί επιχειρηματίες νομίζουν ότι η επιχείρηση πρόκειται να γίνει μια αγελάδα μετρητών για προσωπικούς λόγους. Αλλά, για να είναι επιτυχής, μια επιχείρηση πρέπει να επανεπενδύονται τα χρήματα που κερδίζει.
4. Επιμονή στους αρχικούς στόχους
Ο επιχειρηματίας μπορεί να έχει μερικές καλές ιδέες για την αύξηση των εσόδων, αλλά εάν οι ιδέες είναι πολύ μακριά από την αρχική αποστολή ή το αρχικό σχέδιο της επιχείρησης ή εάν το προσωπικό ή τα κεφάλαια δεν είναι διαθέσιμα, η εφαρμογή τους μπορεί να είναι δύσκολη. Οι μικρές επιχειρήσεις πρέπει να επικεντρώνονται στο στόχο τους και να έχουν προτεραιότητες. Εάν δεν το κάνουν, είναι εύκολο να διασπάσουν τις δυνάμεις τους ή και να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα από όσο πρέπει.
5. Γνώση και lifestyle
Πείτε αντίο στο ωράριο εργασίας! Πείτε αντίο στις διακοπές τεσσάρων εβδομάδων και σε άλλα προνόμια. Αυτή είναι η ζωή του ιδιοκτήτη της επιχείρησης. Πολλοί άνθρωποι που θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες βασίζονται στις επιθυμίες τους και όχι στην πραγματικότητα. Τους αρέσει η φήμη. Τους αρέσει η δυνατότητα να κερδίσουν πολλά χρήματα. Το πρόβλημα είναι, ότι δεν έχουν μεγάλη εμπειρία και γνώση. Ένα καλό παράδειγμα προετοιμασίας έρχεται από τη McDonald ‘s: Οι δικαιοδόχοι (franchizees)είναι υποχρεωμένοι να περάσουν από ένα διετές πρόγραμμα κατάρτισης πριν από το άνοιγμα μιας επιχείρησης.
Δυστυχώς, πολλοί επίδοξοι επιχειρηματίες αποτυγχάνουν να συνειδητοποιήσουν το χρόνο και τη δέσμευση που χρειάζεται και πώς θα αλλάξει η ζωή τους. Επίσης, η έλλειψη γνώσεων και εξοικείωσης με συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κλάδους είναι ένας άλλος κύριος λόγος για την επιχειρηματική αποτυχία. Τέλος, πολλοί ιδιοκτήτες των αποτυχημένων επιχειρήσεων δεν είναι σε θέση να προσαρμοστούν.
Πηγή: premium.paratiritis.gr