Εργάζεστε σκληρά για να αναπτύξετε τη μικρή επιχείρησή σας σε ένα νέο επίπεδο, αλλά αισθάνεστε ότι το εγχείρημα συνεχώς «κολλάει»; Συνήθως αυτό συμβαίνει, γιατί ο ιδιοκτήτης ή ο επικεφαλής μίας επιχείρησης λέει ένα ψέμα… στον εαυτό του! Όταν όμως συνειδητοποιήσει το ψέμα αυτό –και αποφασίσει να κάνει κάτι γι’ αυτό- τελικά βλέπει «φως». Μήπως «κολλάτε» σε ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα 5 ψέματα, τα οποία συχνά λένε στον εαυτό τους οι επικεφαλής επιχειρήσεων;
Ψέμα #1: Θα είναι καλύτερα αύριο
Αύριο δεν θα είναι τίποτα καλύτερο, εκτός εάν κάνεις κάτι σήμερα για να αλλάξεις το τι θα συμβεί αύριο. Εάν το να δημιουργείς συστήματα και διαδικασίες δεν μπορεί να χωρέσει στο απασχολημένο σου πρόγραμμα, το αύριο ποτέ δεν θα είναι καλύτερο από το σήμερα.
Το να συνειδητοποιήσεις ότι λες στον εαυτό σου αυτό το ψέμα –και φυσικά να κάνεις κάτι γι’ αυτό- θα σε σώσει από το να «σβήνεις τις ίδιες φωτιές» και να αντιμετωπίζεις τα ίδια προβλήματα κάθε μέρα.
Ψέμα #2: Αν είχαμε περισσότερα χρήματα…
Εάν δεν δίνεις ιδιαίτερη προσοχή στα βασικά – ταμειακές ροές, πληρωτέους λογαριασμούς και περιθώρια για παράδειγμα- τα περισσότερα χρήματα θα προσφέρουν μόνο μία προσωρινή αίσθηση ανακούφισης, την οποία θα διαδεχθούν άμεσα οι ίδιες δυσκολίες ρευστότητας που βλέπεις και σήμερα.
Ψέμα #3: Δεν βρίσκουμε τους κατάλληλους ανθρώπους
Το θέμα δεν είναι τα άτομα στην ομάδα, αλλά η δομή στην οποία τοποθετείς αυτά τα άτομα. Πρέπει να μάθεις τα δυνατά σημεία του κάθε υπαλλήλου σου και να κατανοήσεις ότι χρειάζεται ένα «patchwork» από διαφορετικά στυλ και πλεονεκτήματα του καθενός για να υπάρξει ένα επιτυχημένο μείγμα.
Μην πέφτεις στην παγίδα που πέφτουν οι περισσότεροι επιχειρηματίες, να προσπαθούν να βρουν και να προσλάβουν ανθρώπους που είναι «σαν κι αυτούς». Η επιχείρησή σου δεν θα επιτύχει ποτέ να προσελκύσει ή να διατηρήσει «ταλέντα», έως ότου αρχίσεις να χτίζεις ομάδες με άτομα που είναι συμπληρωματικά μεταξύ τους.
Το πρόβλημα με τις προσλήψεις σου μπορεί να μην έχει να κάνει με το ποιόν προσλαμβάνεις, αλλά με το τι κάνεις αφότου τα άτομα ξεκινήσουν τη δουλειά. Πρέπει να αφιερώσεις χρόνο για να ενσωματώσεις κατάλληλα, να εκπαιδεύσεις και να συζητάς με τους υπαλλήλους σου, ώστε αυτοί και οι ομάδες τους να λειτουργούν ομαλά.
Ψέμα #4: Έχουμε μία εκπληκτική ιδέα, απλώς πρέπει να εκπαιδεύσουμε την αγορά
Εκτός εάν είσαι η Amazon, το Google ή η Apple, ποτέ δεν θα υπάρχουν αρκετά χρήματα ή χρόνος, για να εκπαιδεύσεις μία αγορά πώς να χρησιμοποιεί το προϊόν ή την υπηρεσία της εταιρίας. Πρέπει να «μεταφράσεις» την πρότασή σου από μία λίστα χαρακτηριστικών και λειτουργιών, στο τί κάνει για τον πελάτη σου.
Αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο να το συλλάβουν κυρίως οι εταιρίες με βάση την τεχνολογία, γιατί η εκπληκτική ιδέα τους έχει τόσα πολλά νέα χαρακτηριστικά, λειτουργίες ή καινοτόμους τρόπους για τη λύση ενός προβλήματος.
Πρέπει να συμπυκνώσεις το μήνυμά σου στο πλεονέκτημα–κλειδί που παρέχει το προϊόν ή η υπηρεσία σου και να χρησιμοποιήσεις αυτό σαν «σφήνα» για να δείξεις και τα υπόλοιπα, καθώς θα χτίζεις την εμπιστοσύνη με τους πελάτες σου.
Ψέμα #5: Δεν υπάρχει αρκετός χρόνος μέσα στην ημέρα
Εάν δεν υπάρχει αρκετός χρόνος στην ημέρα για να ολοκληρώσεις τη δουλειά σου, σημαίνει ότι πρέπει να μάθεις καλύτερα πώς να αναθέτεις πράγματα –και ποια.
Το να «ξεφορτωθείς» ακόμα και τις πιο απλές δουλειές –τη διαχείριση της ατζέντας σου ή το κλείσιμο του ταξιδιού σου για παράδειγμα- θα σου δώσουν κάποιο χρόνο, ενώ ταυτόχρονα ίσως σου δώσουν και την εμπιστοσύνη να αρχίσεις να εμπιστεύεσαι ακόμα πιο σημαντικές εργασίες στους ανθρώπους γύρω σου.
Η δουλειά σου πρέπει να είναι, να βρεις πώς θα μπορέσει η εταιρία σου να λειτουργεί εύρυθμα χωρίς εσένα. Εσύ είσαι ο κύριος οδηγός της συνολικής στρατηγικής και χρειάζεται να βρεις τρόπους, ώστε να παίρνεις χρόνο για να εστιάζεις σε αυτό το σημαντικό έργο.
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα συχνότερα ψέματα που έχει παρατηρηθεί ότι λένε στους εαυτούς τους οι ιδιοκτήτες ή οι επικεφαλείς των επιχειρήσεων, δεν είναι η πλήρης λίστα. Ποιο είναι το ψέμα που πιστεύεις εσύ; Αναζητώντας το, αναγνωρίζοντάς το και αντιμετωπίζοντάς το, θα εκπλαγείς ευχάριστα από την πρόοδο που μπορείς να κάνεις προς την επίτευξη των στόχων της επιχείρησής σου.