Πηγή suit.gr
Έχω την προσοχή σας για 30 δευτερόλεπτα (γιατί ξέρω κι από analytics) οπότε θα προσπαθήσω να είμαι περιεκτικός. Θεωρούμε πολλά πράγματα δεδομένα για το διαδίκτυο σήμερα, που όμως είναι λάθος.
Παίρνουμε ως δεδομένο πως κάποιος διαβάζει ό,τι κλικάρει ή μοιράζεται ό,τι διαβάζει. Συνεχώς προσπαθούμε να ακολουθήσουμε νέα advertising trends χωρίς να έχουμε ξεκαθαρίσει τα υπάρχοντα.
Από το 1994 και το marketing μέσω direct mail, το clicktrough μεταφράστηκε σε απόδοση και αποτελεσματικότητα μιας διαφημιστικής ενέργειας. Μια καινούργια εποχή ξεκίνησε, όπου οι εταιρείες υπόσχονταν άμεση σύνδεση των διαφημίσεων με τις ενέργειες των καταναλωτών.
Ωστόσο, το click παρουσίασε κάποιου είδους προβλήματα, κάποια από αυτά σοβαρά. Το διαδίκτυο πραγματικά «πλημμύρισε» από spam και κάθε είδους κόλπα που το μόνο που αναζητούσαν ήταν το click. Οι καταναλωτές ήταν απλά τα «πειραματόζωα» σε αυτήν τη νέα προσπάθεια.
20 χρόνια μετά όλα είναι διαφορετικά στο διαδίκτυο, εκτός από το click. Είναι η δύναμη του καταναλωτή. Πως μπορεί όμως να γίνει και το προνόμιο του marketer;
Μαθαίνοντας από τα λάθη του παρελθόντος, το ζητούμενο σήμερα είναι ο χρόνος και η προσοχή του καταναλωτή και όχι το click του. Περάσαμε από το click web στο attention web, χρησιμοποιώντας το ίδιο εργαλείο. Η προσοχή είναι αυτή που επικρατεί στο διαδίκτυο.
Μύθος 1: Διαβάζουμε ό,τι κλικάρουμε
Τα τελευταία χρόνια οι διαφημιστές κυνηγούσαν pageviews, τον αριθμό δηλαδή τον φορών που κάποιος ανανεώνει μια σελίδα στο διαδίκτυο. Τα περισσότερα pageviews σ’ένα site σημαίνουν περισσότεροι αναγνώστες και κατ’επέκταση επιτυχία ενός site. Και αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος.
Οι περισσότεροι χρήστες που κλικάρουν, δε διαβάζουν. Το 55% αφιερώνει λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα σε μια σελίδα. Πράγμα ανησυχητικό, καθώς το site παίρνει το click που αναζητά και χάνει ο χρήστη που αρνείται το περιεχόμενο που του προσφέρεται.
Και όταν μιλάμε για αποτελέσματα, ένα pageview booster μπορεί να σου φέρει τα clicks που έχεις υποσχεθεί. Μόνο τα clicks όμως. Το πολύτιμο κοινό για ένα site ή, κατ’επέκταση, ένα brand είναι αυτό που επιστρέφει. Διαφορετικά, κάθε μέρα θα πρέπει να ψάχνετε τρόπους να πάρετα τα clicks από αυτούς που δεν τα πήρατε την προηγούμενη.