Το νέο report των Found.ation και EIT Digital αναλύει τις τάσεις ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα, υπογραμμίζοντας τόσο την πρόοδο όσο και τα εμπόδια που πρέπει να υπερκεραστούν.
Για όγδοη συνεχή χρονιά, το Found.ation με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού οργανισμού EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας), παρουσιάζει το Digital Transformation in Greece Report, που αποκαλύπτει πολύτιμες πληροφορίες για την πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού στις ελληνικές επιχειρήσεις.
Το Digital Transformation in Greece 2023-2024 αποτελεί πρωτότυπη μελέτη του Found.ation, που φέτος υλοποιείται με την υποστήριξη των Smart Attica, Eurobank και Worldline.
Το report εστιάζει ιδιαίτερα στην κατανόηση της τεχνητής νοημοσύνης και στον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνει την πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα. Βασικά ερωτήματα που προκύπτουν αφορούν την ποιοτική ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων και την ανάγκη δημιουργίας ενός συνεργατικού μοντέλου ανθρώπινης και τεχνητής νοημοσύνης. Επιπλέον, τίθεται η πρόκληση της αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων, καθώς το υψηλό ποσοστό αυτοματοποίησης του σύγχρονου ψηφιακού περιβάλλοντος συχνά οδηγεί σε «ατροφία» των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Τέλος, αναδεικνύεται η ανάγκη για τη δημιουργία μιας αναβαθμισμένης εργασιακής εμπειρίας με χαρακτηριστικά ευελιξίας και υποστηρικτικής κουλτούρας.
Στην έκδοση περιλαμβάνονται, επίσης, άρθρα γνώμης από στελέχη εταιρειών, όπως οι Eurobank και Worldline, του Χρήστου Κοκκάλα, Προϊστάμενου του Τμήματος Καινοτομίας και Βέλτιστων Πρακτικών του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και μια συζήτηση ανάμεσα στους Δημήτρη Παπαστεργίου, Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Federico Menna, CEO, EIT Digital, που αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο των τεχνολογικών εξελίξεων στην αναδιαμόρφωση του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας χαρακτηριστικά παραδείγματα προκλήσεων και επιτυχημένων στρατηγικών.
Οι προτάσεις του Found.ation για το 2025:
«Ο δρόμος προς το μέλλον περιλαμβάνει μια πιο κριτική προσέγγιση στην υιοθέτηση της τεχνολογίας. Οι εταιρείες πρέπει να κάνουν τη μετάβαση από απλοί ακόλουθοι τάσεων σε οργανισμούς με νοημοσύνη που κατανοούν πότε και πώς να εφαρμόζουν αυτές τις καινοτομίες. Αξιολογώντας εκ νέου τις στρατηγικές τους και υιοθετώντας μια νοοτροπία συνεχούς βελτίωσης, οι επιχειρήσεις μπορούν να ξεπεράσουν το στάδιο του αρχικού ενθουσιασμού και να αναγνωρίσουν την πραγματική αξία της Τεχνητής Νοημοσύνης και άλλων αναδυόμενων τάσεων, μετατρέποντας τον σκεπτικισμό σε βιώσιμη πρόοδο» αναφέρει ο Φίλιππος Ζακόπουλος, Managing Partner του Found.ation.