Το ετήσιο report των Found.ation και EIT Digital καταγράφει τις απόψεις των στελεχών ελληνικών επιχειρήσεων και παρουσιάζει ενδιαφέροντα συμπεράσματα.
Για έβδομη συνεχή χρονιά, το Found.ation με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού οργανισμού EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας), παρουσιάζει το Digital Transformation in Greece Report, που αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες πτυχές σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό στις ελληνικές επιχειρήσεις.
Το Digital Transformation in Greece 2023/2024 αποτελεί πρωτότυπη μελέτη του Found.ation, που φέτος υλοποιείται με την υποστήριξη των Dialectica, Retail Innovation Hub by Cardlink, Procify by Grapevine.Digital και Up Hellas.
Το report βασίζεται σε έρευνα με τη συμμετοχή 100 διοικητικών στελεχών μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων από διαφορετικούς κλάδους. Εξετάζει τον βαθμό στον οποίο εταιρείες και μεγάλοι οργανισμοί του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στην Ελλάδα έχουν υιοθετήσει διαδικασίες ψηφιακού μετασχηματισμού, αλλά και τους προβληματισμούς και τις δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Επίσης, περιλαμβάνει άρθρα γνώμης από στελέχη εταιρειών, όπως οι Cardlink, Grapevine.Digital, Up Hellas, Microsoft, Korr, αλλά και του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, ο οποίος αναδεικνύει την ψηφιακή πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην Ελλάδα, καθώς και του δημάρχου Νάξου και μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού.
Μερικά από τα ευρήματα της έρευνας:
Οι προτάσεις του Found.ation για το 2024:
Οι νέες τεχνολογίες και η ψηφιακή μετάβαση έχουν ήδη αλλάξει τα δεδομένα τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Οι επιχειρήσεις στρέφονται στην υιοθέτηση αναδυόμενων τεχνολογιών όπως το ΑΙ (και ιδιαίτερα το Generative AI), που επηρεάζει τη δομή, τη λειτουργία και τις ESG στρατηγικές τους. Προκειμένου να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά το ΑΙ και οι νέες τεχνολογίες συνολικά, πρέπει οι εργαζόμενοι σε όλες τις βαθμίδες να αποκτήσουν νέες δεξιότητες, καθώς και να αλλάξει η οργανωτική δομή και η κουλτούρα των επιχειρήσεων.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εστιάσουν τις προσπάθειές τους στο να γίνουν πιο προσαρμοστικές (Adaptive Organization), με βασικά χαρακτηριστικά την αξιοποίηση της τεχνολογίας (#tech_powered), την ανθρωποκεντρικότητα (#people_driven), την επιδραστικότητα (#impactful) και την καινοτομία (#open_to_innovation). Κάθε εταιρεία πρέπει να αναγνωρίσει τη σημασία της συνεχούς μάθησης και να παρέχει άφθονες ευκαιρίες στους εργαζομένους να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους και να ενημερώνονται για τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία. Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις του μέλλοντος πρέπει να χαρακτηρίζονται από προσαρμοστικότητα, ευελιξία και καινοτομία.
Το αποτύπωμα των επιχειρήσεων είναι επίσης καθοριστικής σημασίας και, μέσω της καινοτομίας, μπορεί να παραχθεί αξία για τις ίδιες, τους εργαζομένους τους και το οικοσύστημα συνολικά. Το Open Innovation είναι ένας μηχανισμός που επιτρέπει στους οργανισμούς να παράγουν επιτυχημένα προϊόντα και υπηρεσίες, είτε χρησιμοποιώντας τους δικούς τους πόρους είτε χτίζοντας ουσιαστικές συνεργασίες με το ευρύτερο οικοσύστημα. Κατά συνέπεια, η καινοτομία μπορεί να ανακαλυφθεί, να αποκτηθεί, να δημιουργηθεί ή να συνδημιουργηθεί, ανάλογα με το τι ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες κάθε εταιρείας.
«Στην παγκόσμια αρένα των σύγχρονων επιχειρήσεων, η ανοικτή καινοτομία έχει αναδειχθεί σε ισχυρό μοχλό μετασχηματισμού, ενθαρρύνοντας εταιρείες να κοιτάξουν πέρα από τα εσωτερικά τους όρια. Αυτή η συνεργατική προσέγγιση αναγνωρίζει ότι πολύτιμες γνώσεις, μεθοδολογικές ανακαλύψεις και εντελώς νέα προϊόντα μπορούν να προέλθουν από διάφορες πηγές, όχι μόνο από το εσωτερικό αλλά και εκτός του οργανισμού.» αναφέρει ο Φίλιππος Ζακόπουλος, Managing Partner του Found.ation.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το report (μόνο στα αγγλικά) εδώ.