Επικαιρότητα

Digital Marketing. Έχει και “πλην”!

Μάθετε τα μειονεκτήματα του digital marketing.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 ένας νέος όρος μπήκε, ή μάλλον καλύτερα, εισέβαλλε στη ζωή των marketeers και των καταναλωτών. Το digital marketing εμφανίστηκε στο προσκήνιο, υποσχέθηκε ότι θα τα αλλάξει όλα – και το έκανε. Σχεδόν τριάντα χρόνια μετά, το digital δεν αποτελεί πλέον συμπληρωματικό μέγεθος στο budget της επιχείρησης. Είναι η αρχή και πολλές φορές το τέλος του marketing mix.

Και κάποιες φορές, είναι απλά το τέλος.

Το digital marketing παρά τις δεκάδες καινοτομίες που έφερε στο προσκήνιο, με ναυαρχίδα το παγκόσμιο ακροατήριο και υποναυαρχίδα τα μετρήσιμα αποτελέσματα, δεν είναι το μαγικό ραβδί που μεταμορφώνει τα πάντα. Έχει μειονεκτήματα. Ποια είναι αυτά; Δείτε τα στο άρθρο μου που ακολουθεί… και να είστε προσεκτικοί!

#01. Τεχνικές δυσλειτουργίες
Κάτι που ο επιχειρηματίας ή το τμήμα marketing του συχνά προσπερνούν ή θεωρούν αναπόφευκτο είναι οι τεχνικές δυσλειτουργίες. Δεν θα έπρεπε. Εάν η σελίδα του e-shop σας είναι κάτω από τα ξημερώματα της Παρασκευής του Black Friday, η κατάσταση για εσάς μοιάζει μάλλον περισσότερο με τη Μεγάλη Παρασκευή του Πάσχα. Να έχετε υπόψη σας ότι οι ιστοσελίδες που πέφτουν, οι αργοί χρόνοι φόρτωσης, τα broken links και άλλες τεχνικές δυσλειτουργίες αποτελούν, και θα συνεχίσουν, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον να αποτελούν, μειονεκτήματα του digital marketing.

#02. Αρνητικό feedback
Στις παλιές, καλές ημέρες, εάν το φυλλάδιό σας ήταν kitsch, αδιάφορο ή ακόμη και προσβλητικό, το πιθανότερο ήταν ο καταναλωτής απλά να το πετάξει στον κάδο απορριμμάτων, ίσως βρίζοντας. Το ίδιο μπορεί να κάνει και σήμερα, πετώντας στον κάδο απορριμμάτων του υπολογιστή του το newsletter σας, επίσης βρίζοντας. Προσοχή όμως: έχει πλέον τη δυνατότητα να προβεί σε αρνητικά σχόλια, φαρμακερές κριτικές, ασταμάτητο τρολάρισμα κλπ. Το digital marketing άνοιξε τις πόρτες σε ένα παγκόσμιο ακροατήριο, αλλά και σε παγκόσμια κριτική.

#03. Έλλειψη προσήλωσης
Ένα από τα πιο σημαντικά μειονεκτήματα του digital marketing. Πόσο, αλήθεια, μπορεί να “πονάει” όταν η καλοσχεδιασμένη σας καμπάνια, πάνω στην οποία περάσατε βδομάδες ή ακόμη και μήνες, δυσκολεύεται να “γράψει” στο Internet; Δεν είναι τυχαίο. Οι πιο συνηθισμένες μορφές επικοινωνίας online βρίσκονται συνήθως στο περιθώριο του ενδιαφέροντος του καταναλωτή: σε μικρά boxes, που γίνονται ακόμη πιο μικρά στο κινητό του, και στα οποία πολλές φορές, απλά ψάχνει το μαγικό σύμβολο “Χ” για να τα κλείσει. Και τι συμβαίνει εάν θέλετε οπωσδήποτε να τραβήξετε την προσοχή του; Δείτε το επόμενο μειονέκτημα.

#04. Ακριβές τιμές
Εάν αποφασίσετε ότι θα κάνετε home page takeover ενός μεγάλου site στην Ελλάδα, θα σας κοστίσει ο κούκος αηδόνι. Και ένα μόνο site δεν φτάνει, χρειάζεστε πολλά περισσότερα! Το digital marketing μπορεί στην αρχή να ήταν η έξυπνη και οικονομική λύση του μικρομεσαίου για να ανταγωνιστεί τα θηρία, όμως τα πράγματα πλέον έχουν αλλάξει. Οι τιμές στα ψηφιακά μέσα έχουν πάρει εδώ και αρκετά χρόνια την ανηφόρα και θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν. Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα εάν λανσάρετε τώρα το brand σας και θέλετε, για παράδειγμα, ποιοτικό content. Τίποτα δεν είναι δωρεάν στο digital.

#05. Αποκλεισμός διαφημίσεων
Στις μέρες μας, πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν ad blockers για να αφαιρούν τις ψηφιακές διαφημίσεις από τα ψηφιακά τους μέσα. Ίσως το κάνετε και εσείς! (αν και δεν θα έπρεπε, γιατί πρέπει να ελέγχετε τον ανταγωνισμό σας). Ο αποκλεισμός διαφημίσεων έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερη ορατότητα του περιεχομένου σας. Εάν στηρίζεστε αποκλειστικά και μόνο στο digital, ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών ενδέχεται πλέον να είναι “τυφλός” στο περιεχόμενό σας.

#06. Ανελέητος ανταγωνισμός
Το digital είναι ένας τεράστιος ωκεανός, όπου υπάρχουν εκατομμύρια μεγάλα, μικρά και μεσαία ψάρια. Υπάρχει πλέον τόσο μεγάλος κορεσμός και τόσο σκληρός ανταγωνισμός, που είναι σχεδόν αδύνατο να κάνετε τη διαφορά με μία “μικρή δαπάνη για αρχή”. Υπάρχει όμως και δεύτερο πρόβλημα. Για να ξεχωρίσετε σε αυτό το ανελέητο περιβάλλον, οφείλετε να επενδύσετε στη διαφορετικότητα και σε καμπάνιες που πραγματικά θα τραβήξουν τα βλέμματα και τα κλικ. Αυτό αφενός χρεώνεται ακριβά από τους επαγγελματίες του χώρου και, αφετέρου, εάν προσπαθήσετε να το κάνετε μόνοι σας, είναι πιθανόν να τα κάνετε θάλασσα και να δεχθείτε αρνητικό feedback (βλέπε και μειονέκτημα #02).

#07. Συνεχείς αλλαγές αλγορίθμων
Ένα τηλεοπτικό σποτ, ανέκαθεν, είχε μια συγκεκριμένη διάρκεια και παραδιδόταν στα κανάλια σε συγκεκριμένη τεχνική μορφή, που ναι μεν σήμερα έχει γίνει ψηφιακή, αλλά με μικρές αλλαγές στη διαδικασία. Αντίθετα, στον ψηφιακό κόσμο, πλατφόρμες όπως η Google και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν συχνά τους αλγόριθμούς τους. Αυτές οι αλλαγές μπορούν να δυσχεράνουν τις προσπάθειές σας για ψηφιακό μάρκετινγκ, επηρεάζοντας την οργανική προσέγγιση χρηστών και την απόδοση της διαφήμισής σας. Στο digital, τα πράγματα έρχονται συνεχώς πάνω – κάτω, και ο marketeer οφείλει να είναι πάντα ενημερωμένος.

πηγή