Επικαιρότητα

Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις

Χτίστε αυθεντικούς δεσμούς με τους πελάτες σας.

Ως επιχειρηματίας έχετε αγκαλιάσει τις νέες τεχνολογίες και τα social media. Στο κινητό σας, μία μικρή συσκευή, με μήκος λίγων εκατοστών και βάρος ελαχίστων γραμμαρίων, έχετε συγκεντρωμένη δύναμη επικοινωνίας που μέχρι πριν λίγα χρόνια υπήρχε μόνο σε βιβλία προχωρημένης επιστημονικής φαντασίας.

Σας είναι πλέον εύκολο, με ένα σας μόνο post από τις διακοπές σας στα εξωτικά Γκαλαπάγκος, να δείτε εκατοντάδες ή και χιλιάδες χρήστες να συρρέουν αμέσως στον λογαριασμό σας στο Instagram για να δουν την προσφορά σας. Χάρη στα social media, η σχέση σας με τους πελάτες σας έχει γίνει πιο εύκολη από ποτέ!

Είναι όμως αυθεντική;

Δείτε στο άρθρο μου τη σημασία των αυθεντικών δεσμών με τους πελάτες σας και πώς η απλή χρήση των social media δεν αρκεί

Τι αναζητούν οι πελάτες;

Όλοι συμφωνούμε ότι οι πελάτες αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες. Όμως, υπάρχει μία μεγάλη διαφορά των πελατών του σήμερα σε σχέση με τους πελάτες παλαιοτέρων εποχών. Κάποτε, το ίδιο το προϊόν ή η υπηρεσία ήταν δυσεύρετο και πανάκριβο. Το πρώτο οικιακό ηλεκτρικό ψυγείο στον κόσμο κυκλοφόρησε το 1913 από την ιστορική Kelvinator και κόστιζε, σε σημερινές τιμές, περίπου 25 χιλιάδες Ευρώ!

Σήμερα, με τη ραγδαία τεχνολογική πρόοδο και εξέλιξη, η μοναδικότητα έχει πάψει να είναι η ειδοποιός διαφορά για τα περισσότερα brands. Αντ’ αυτής υπάρχουν τρεις πολύ συγκεκριμένες αξίες:

  • Η αλήθεια
  • Η συνέπεια
  • Η προστιθέμενη αξία.

Αυτά αναζητούν οι πελάτες σας, πέρα από το ένα συν ένα δώρο. Και για να σκοράρετε ψηλά και στις 3 αυτές αξίες, το μεγάλο σας όπλο είναι η αυθεντικότητα.

Πώς θα δημιουργήσετε αυθεντικούς δεσμούς

Το 1858, ο Αβραάμ Λίνκολν, 16ος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, είχε πει την κλασική φράση “Μπορείς να κοροϊδεύεις λίγους για πολύ καιρό, ή πολλούς για λίγο καιρό, αλλά όχι όλους για πάντα”. Πλέον, στο σύγχρονο επιχειρείν, η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να κοροϊδεύεις κανέναν για καθόλου! Ο καταναλωτής σήμερα είναι ενημερωμένος περισσότερο από ποτέ, και έχει στα χέρια του εργαλεία όπως το Trustpilot, η Google και μύρια άλλα, για να “τιμωρήσει” το κακό επιχειρείν.

Για να δημιουργήσετε λοιπόν αυθεντικούς δεσμούς με τους πελάτες σας, δώσε σημασία στα εξής:

Δείξτε ευαλωτότητα

Οι εποχές που η επιχείρηση είχε πάντα το δίκιο με το μέρος της και μιλούσε “από καθέδρας” στον πελάτη (“πώς τολμάτε κυρία μου να αμφισβητείτε τα κασμήρια μας!”) έχουν περάσει προ πολλού. Δεν χρειάζεται να δείχνετε “τέλειοι” στη σχέση σας με τον πελάτη, ούτε να είστε τέλειοι. Αντίθετα, το να παραδεχθείτε ότι κάνατε λάθος και να δείξετε ότι μάθατε από αυτό θα αναδείξει τον ανθρώπινο χαρακτήρα και την αυθεντικότητά σας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ