Η ContactPigeon, η all-in-one ecommerce marketing automation startup εταιρία, με πελάτες σε Ελλάδα και εξωτερικό, δημοσίευσε την έκθεση “Black Friday report 2018” εντοπίζοντας τις κυρίαρχες τάσεις στο ηλεκτρονικό επιχειρείν, προοιωνίζοντας σε μεγάλο βαθμό τα αναμενόμενα αποτελέσματα της επερχόμενης Χριστουγεννιάτικης περιόδου.
Η έρευνα βασίζεται στην δραστηριότητα που είχαν 250+ πελάτες της ContactPigeon συμπεριλαμβανομένων τόσο των μεγαλύτερων ελληνικών eshops, όσο και των μικρομεσαίων online επιχειρήσεων, καθ’ όλη τη διάρκεια της “Μαύρης Παρασκευής”. Οι πιο ενδιαφέρουσες πληροφορίες του eCommerce report για τη Black Friday 2018 συνοψίζονται σε ένα infographic που θα το βρείτε στο τέλος του Δελτίου Τύπου. Οι τάσεις και τα δεδομένα αυτά αναμένονται να επαληθευτούν με μικρές διακυμάνσεις και κατά την περίοδο της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.
Βασικά ευρήματα του report περιλαμβάνουν:
- Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο των 24 ωρών, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου της Black Friday αυξήθηκαν κατά 23% σε σύγκριση με το 2017.
- Ο συνολικός online τζίρος της Black Friday το 2018 αυξήθηκε κατά 9% σε σχέση με το 2017.
- Η κατηγορίας της μόδας ήταν η πιο δημοφιλής κατηγορία αυτής της “Μαύρης Παρασκευής” καταλαμβάνοντας το 25% όλων των online παραγγελιών. Αμέσως μετά ήταν τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και οι ηλεκτρονικές συσκευές με 21% και 20% των παραγγελιών αντίστοιχα.
- Media Markt, Public, Κοτσώβολος, H&M, Zara και Πλαίσιο ήταν οι πιο δημοφιλείς αναζητήσεις (branded searches) κατά την Black Friday στην Ελλάδα.
- Για τους online retailers, οι πιο πολυσύχναστες ώρες αγορών ήταν μεταξύ 12-1 μ.μ και 8-9 μ.μ.
- Οι μισές από τις παραγγελίες της φετινής Black Friday έγιναν μέσω smartphone, αύξηση 3% από πέρυσι που σηματοδοτεί ένα ορόσημο για την τάση των αγορών με κινητά τηλέφωνα.
- Το 26% των online αγοραστών επισκέφθηκαν απευθείας την ιστοσελίδα του καταστήματος που προτίμησαν για τις online Black Friday αγορές τους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αναγνωρισιμότητας και της προώθησης της μάρκας (brand).
- Το Email Marketing από μόνο του έφερε σχεδόν το 20% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, ξεπερνώντας τα Social Media και την online διαφήμιση (Facebook & Google Ads).
- Περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-retailers) υιοθέτησαν αυτοματοποιημένες τακτικές μάρκετινγκ (Marketing Automation) ως μέρος της Black Friday καμπάνιας τους, πετυχαίνοντας το 7% των πωλήσεων να δημιουργηθεί αυτόματα. Τα αυτόματα αναδυόμενα μηνύματα (Automated Pop up messages) ήταν από τα πιο αποτελεσματικά για τη μετατροπή επισκεπτών, με απόδοση που έφτασε κοντά στο 4% του συνολικού όγκου παραγγελιών.
- Αξιοσημείωτη τάση # 1: Εκτεταμένη “Black Εβδομάδα”
Μια νέα τάση που παρατηρήθηκε φέτος είναι η επέκταση της Μαύρης Παρασκευής σε «εβδομάδα Μαύρης Παρασκευής», καθώς οι έμποροι ξεκίνησαν προ-πωλήσεις και προωθητικές προσφορές ήδη από το Σαββατοκύριακο πριν από την πραγματική Μαύρη Παρασκευή. Οι πωλήσεις συνεχίστηκαν έως και τη Δευτέρα (Cyber Monday). Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτη στα ευρωπαικά eshop.
Η εισαγωγή της “εβδομάδας” της μαύρης Παρασκευής επέτρεψε στους καλά προετοιμασμένους λιανοπωλητές να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, αλλά και να μην δημιουργηθεί “ηλεκτρονική συμφόρηση” όπως συνέβαινε σε πολλές ιστοσελίδες κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής.
- Αξιοσημείωτη τάση # 2: Η υιοθέτηση του Marketing Automation μεγαλώνει
Η διείσδυση του Email Marketing ως τακτική μάρκετινγκ είναι αναμφισβήτητη εδώ και πολλά χρόνια. Ωστόσο, καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται, τα brands αναγκάζονται να εξελίσσουν και να δοκιμάζουν τακτικές μάρκετινγκ “επόμενης γενιάς”, συμπεριλαμβανομένου του Marketing Automation. Αυτή η τάση επιβεβαιώθηκε και τη φετινή “Μαύρη Παρασκευή”, όπου η εξατομίκευση των μηνυμάτων και των καμπανιών απέφεραν σχεδόν το 7% των συνολικών πωλήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
“Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε την αυξανόμενη χρήση αυτοματοποιημένων εξατομικευμένων μηνυμάτων μεταξύ των online retailers. Αναμένουμε ότι η τάση υιοθέτησης του Marketing Automation θα συνεχιστεί καθώς βελτιώνονται οι τεχνολογίες, ώστε να επιτευχθούν πιο στοχευμένες και έγκαιρες αλληλεπιδράσεις με τους αγοραστές, τόσο εντός όσο και εκτός μιας ιστοσελίδας. “– Γιώργος Μοιρώτσος, Διευθύνων Σύμβουλος & Συνιδρυτής, ContactPigeon
Μπορείτε να βρείτε το πλήρες Black Friday report εδώ: https://blog.contactpigeon.com/black-friday-report– 2018