Η πελατοκεντρικότητα, η επιχειρηματική ηθική, ο εταιρικός σκοπός και ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης, θα αποτελέσουν για τους επόμενους 12 μήνες τις βασικές προτεραιότητες για τις επιχειρήσεις. Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να “τρέχει” με ταχύτατους ρυθμούς, οι επιχειρήσεις, παγκοσμίως, καλούνται να βρουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ ανθρώπων και μηχανών. Οι επιχειρηματικοί ηγέτες αναγνωρίζουν την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον, το οποίο αφενός θα υποστηρίζεται από την αυτοματοποίηση και τις μηχανές και αφετέρου θα επιτρέπει στους ανθρώπους να ευημερούν. Την ίδια στιγμή οι προσδοκίες των εργαζομένων για το μέλλον της εργασίας αλλάζουν. Η “Έκθεση Διεθνών Τάσεων 2019”, που δημοσιοποίησε ο όμιλος Vodafone, δείχνει, για παράδειγμα, ότι το 86% των επιχειρήσεων, σήμερα, πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα οδηγήσει στη δημιουργία διαφορετικών θέσεων εργασίας. Το 83% εκτιμά ότι οι θέσεις εργασίας θα είναι πιο παραγωγικές, με το 85% συμφωνεί ότι οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να εργάζονται δίπλα σε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Πάντως, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της “Έκθεσης Διεθνών Τάσεων 2019” και συγκεκριμένα το 54% πιστεύει ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να οδηγήσει σε διακρίσεις, υπογραμμίζοντας το συναίσθημα της αβεβαιότητας που δημιουργεί η αυτοματοποίηση στο εργατικό δυναμικό.
Στο επίκεντρο ο πελάτης
Η έρευνα της Vodafone διαπιστώνει ότι ο τεχνολογικός μετασχηματισμός θέτει τους ανθρώπους στην καρδιά της επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις πρέπει να υιοθετήσουν μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, για να προβλέψουν έγκαιρα και γρήγορα τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών σε μια αγορά που αλλάζει λόγω της τεχνολογίας. Το 85% των επικεφαλής των επιχειρήσεων συμφωνεί ότι οι ανάγκες των πελατών αλλάζουν ταχύτατα. Στο μεταξύ, το 76% συμφωνεί ότι ισχυροποιούνται και το 93% πιστεύει ότι οι προσδοκίες των πελατών αυξάνονται. Την ίδια στιγμή, η εμπορική επιτυχία συνδέεται με τον εταιρικό σκοπό, την επιχειρηματική ηθική και την εμπιστοσύνη.
Καθώς οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται στενά σε σχέση με τις τιμές και τις νέες προσφορές τους, πρέπει να βρουν νέους τρόπους διαφοροποίησης μεταξύ τους σε νέους τομείς και να διαχειριστούν με προσοχή τη δημόσια εικόνα τους. Το 93% των επιχειρήσεων συμφωνεί ότι οι πελάτες τους αναμένουν υπεύθυνη λειτουργία, ενώ το 92% έχει την ίδια προσδοκία για τους δικούς του προμηθευτές. Το 83% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η επιχειρηματική ηθική τελικά αποφέρει περισσότερα έσοδα. Επίσης, το 55% των επικεφαλής των επιχειρήσεων ανέφερε ότι η διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών αποτελεί βασικό ζήτημα που απασχολεί την επιχείρησή τους.
Η έκθεση
Η “Έκθεση Διεθνών Τάσεων 2019” αποτελεί μια εκτεταμένη πρωτογενή έρευνα με τη συμμετοχή επιχειρήσεων, αναλυτών της βιομηχανίας και διεθνών συμβούλων. Αποσκοπεί δε στην καλύτερη κατανόηση των σύγχρονων αναγκών των πελατών και των προκλήσεων για τις επιχειρήσεις και παρέχει στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες μπορούν να υιοθετήσουν αυτές τις τάσεις προς όφελός τους.