Θετικοί απέναντι στη χρήση της τεχνολογίας της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence-AI) σε δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες είναι σήμερα οι πολίτες, παγκοσμίως. Μάλιστα, οι πολίτες ανά τον κόσμο αποδεικνύονται εξίσου ή και περισσότερο θετικοί απέναντι στην ανερχόμενη τεχνολογία ΑΙ σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτή την εικόνα αποτυπώνει έρευνα έρευνας της Accenture, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 6.000 πολιτών στην Αυστραλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σιγκαπούρη, τη Μεγάλη Βρετανία και τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, το 45% των πολιτών συνολικά είναι σήμερα πιο άνετο με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ το 43% δηλώνει ότι το επίπεδο αποδοχής της AI παραμένει αμετάβλητο σε σύγκριση με τους προηγούμενους 12 μήνες.
Στο μεταξύ, πάντως, η έρευνα εντοπίζει και ένα 12% των πολιτών παγκοσμίως το οποίο δηλώνει λιγότερο θετικό στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης απ’ ό, τι πριν από ένα χρόνο. Περισσότεροι από τους μισούς (56%) δήλωσαν ότι υποστηρίζουν τη χρήση της AI από το Δημόσιο για την αποτελεσματικότερη παροχή νέων ή βελτιωμένων υπηρεσιών. Στο μεταξύ, μόνο ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες (το 25%) εξέφρασε ανησυχίες για την ηθική και υπεύθυνη χρήση της AI από το Δημόσιο.
Ιδιαίτερα θετικοί
Η έρευνα δείχνει ότι οι πολίτες, που εργάζονται στο δημόσιο τομέα, είναι σημαντικά πιο θετικοί από το ευρύ κοινό απέναντι στην κυβερνητική χρήση της AI: τα δύο τρίτα (67%) των εργαζομένων στο Δημόσιο απαντούν ότι υποστηρίζουν τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης από την κυβέρνηση και το Δημόσιο τομέα, σε σύγκριση με το 52% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό στο ευρύτερο κοινό. Εξάλλου, οι εργαζόμενοι του Δημόσιου τομέα έχουν περισσότερες πιθανότητες από τους άλλους ερωτηθέντες – 63% έναντι 41% – να δηλώσουν ότι είναι πιο άνετοι με την AI σήμερα απ’ ό, τι ήταν πριν από 12 μήνες.
Υπεύθυνη χρήση
Καθώς οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες διαδραματίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην καθημερινότητα, οι πολίτες αναμένουν ότι οι κυβερνήσεις, ανά τον κόσμο, θα εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες για την αξιοποίηση της AI για τη βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών”, αναφέρει στη μελέτη της η Accenture . Όπως εξηγούν οι αναλυτές της εταιρείας, η Τεχνητή Νοημοσύνη προσφέρει νέες ευκαιρίες για συνεργασία ανθρώπου-μηχανής με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων δημοσίων υπηρεσιών.
“Σε αυτό το πλαίσιο, οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο θα πρέπει να διερευνούν διεξοδικά αυτές τις νέες προσεγγίσεις στην παροχή υπηρεσιών, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την υπεύθυνη εφαρμογή της AI”, σημειώνουν οι αναλυτές. Και καταλήγουν, σημειώνοντας: “Η AI και οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν εργαλεία, που βοηθούν στη δημιουργία καλύτερων, αποτελεσματικότερων και πιο εξατομικευμένων υπηρεσιών για τους πολίτες. Αυτό θα πρέπει να ενισχύσει την πρόθεση των ηγετών να εκμεταλλευθούν τις ευκαιρίες για να μεταμορφώσουν τις δημόσιες υπηρεσίες”.
sepe.gr