Σταθερά σημάδια κόπωσης δείχνει η παγκόσμια αγορά tablets, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 10% το 3ο τρίμηνο του 2018 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Παρά τη μείωση των πωλήσεων, ωστόσο, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές της διεθνούς αγοράς κατάφεραν να αποκομίσουν οφέλη με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Η τελευταία έρευνα της Strategy Analytics αποκαλύπτει ότι η αύξηση του όγκου των πωλήσεων δεν είναι εφικτή για πολλούς κατασκευαστές. Εντούτοις, αρκετοί μεγάλοι παίκτες κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους. Η Huawei και η Microsoft ήταν από τους κατασκευαστές που πέτυχαν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, κατά το 3ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ η Apple και η Samsung, αν και είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται, πέτυχαν να διευρύνουν τα μερίδια αγοράς παγκοσμίως.
Όσον αφορά τα λειτουργικά συστήματα, οι πωλήσεις iOS της Apple μειώθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση το 3ο τρίμηνο, φθάνοντας τα 9,7 εκατ. μονάδες. Η μείωση των αποστολών για τα iPad της Apple ήταν πιο ήπια από τη συνολική πτώση της αγοράς, με την αμερικανική εταιρεία να κερδίζει μερίδιο αγοράς έναντι του προηγούμενου έτους, ανεβάζοντας την παγκόσμια επίδοσή της στο 24% της αγοράς tablets. “Η τιμή παραμένει βασικός παράγοντας για την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών τόσο όσον αφορά τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όσο και τα tablets. Τα επόμενα μερικά τρίμηνα θα έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την Apple”, σχολιάζουν οι αναλυτές.
Οι πωλήσεις Android
Οι αποστολές συσκευών με λειτουργικό Android μειώθηκαν σε 24,3 εκατ. μονάδες παγκοσμίως το 3ο τρίμηνο του 2018, χάνοντας ποσοστό 11% από τα 27,2 εκατ. το προηγούμενο έτος και 4% σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα. Το συνολικό μερίδιο αγοράς του Android μειώθηκε κατά 1 ποσοστιαία μονάδα από έτος σε έτος στο 61%. “Πολλοί επώνυμοι κατασκευαστές συσκευών, που “τρέχουν” σε Android, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία να ανταγωνιστούν την Apple μετά από την πτώση των τιμών των iPad. Αναμένουμε ότι οι επώνυμοι προμηθευτές θα βρουν την κατάλληλη θέση στην αγορά, ώστε να ανταγωνίζονται με τα υψηλής ποιότητας και τιμής tablets» σχολιάζει η εταιρεία.
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, οι αποστολές των Windows μειώθηκαν κατά 12% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο του 2018, φθάνοντας τα 5,7 εκατ. συσκευές από 6,5 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 3% από το προηγούμενο τρίμηνο, με τη ζήτηση από το “Back to school” και τις αυξημένες ανάγκες των επιχειρήσεων να τροφοδοτεί την αγορά.
sepe.gr