- Οι πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο αντιστοιχούν στα δύο τρίτα περίπου των ετήσιων κερδών μιας μικρής επιχείρησης. Στην πρόσφατη αυτή έκθεση, η PayPal μοιράζεται μερικές χρήσιμες συμβουλές για την μεγιστοποίηση της εποχιακής επιτυχίας.
- Τα δύο τρίτα των online shoppers παραδέχονται ότι θα πραγματοποιούσαν αγορές μόνο από ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν μια εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών με άμεσα αναγνωρίσιμο και αξιόπιστο εμπορικό σήμα.
- Κατά την διάρκεια της εορταστικής περιόδου, 1 στους 3 Ευρωπαίους αγοραστές μέσω Internet αναζητά στο εξωτερικό ιδέες για ξεχωριστά δώρα, ενώ 3 στους 4 προτιμούν να πληρώνουν στο δικό τους τοπικό νόμισμα.
Η εορταστική περίοδος είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα καταστήματα λιανικής πώλησης. Πολλά από αυτά βασίζονται στις λίγες αυτές εβδομάδες προκειμένου να βγάλουν τα κέρδη ολόκληρης της χρονιάς. Στην εποχή μας, το διάστημα αυτό εκτείνεται από τα τέλη Νοεμβρίου (συμπεριλαμβάνοντας την Μαύρη Παρασκευή / Black Friday) έως και την Κινεζική Πρωτοχρονιά (στα τέλη Ιανουαρίου ή αρχές Φεβρουαρίου). Ακολουθούν 3 βήματα για να εξασφαλίσετε μια επιτυχημένη εορταστική σεζόν.
Βήμα 1: Η τεχνολογία έχει τον πρώτο λόγο
Ελέγξτε εάν η ιστοσελίδα σας είναι βελτιστοποιημένη για χρήστες με μικρές οθόνες αφής. Ήδη, το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων αγοράζει μέσω κινητών συσκευών 2-3 φορές τον μήνα και το 7% πραγματοποιεί αγορές σε καθημερινή βάση[i]. Είναι εξίσου σημαντικό να βελτιώσετε τον χρόνο φόρτωσης – η μείωση του μέσου χρόνου φόρτωσης της σελίδας κατά μόλις 1,6 δευτερόλεπτα μπορεί να αυξήσει τον ετήσιο τζίρο σας κατά 10%[ii].
Προκειμένου να κρατήσετε τους τρέχοντες πελάτες σας στην δική σας ιστοσελίδα, βεβαιωθείτε ότι αισθάνονται ασφαλείς – σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας HubSpot, το 82% των ατόμων δεν θα επισκεπτόταν έναν ιστότοπο, ο οποίος έχει επισημανθεί ως «Μη ασφαλής / Not secure»[iii] από το πρόγραμμα περιήγησής τους.
Μόλις είναι έτοιμη η ιστοσελίδα σας, σκεφτείτε με προσοχή τις δυνατότητες επιλογής ανάμεσα σε μια ευρεία γκάμα μεθόδων πληρωμής. Μην ξεχνάτε πως τα δύο τρίτα των online αγοραστών παραδέχονται ότι ότι «θα πραγματοποιούσαν αγορές μόνο σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που χρησιμοποιεί μια μέθοδο διαδικτυακής πληρωμής με ένα εύκολα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, όπως η PayPal», οπότε είναι καίριας σημασίας ο τρόπος πληρωμής μέσω μιας γνώριμης και αξιόπιστης επώνυμης εταιρείας.
Οι καταναλωτές είναι επίσης πιο δεκτικοί σε αγορές από μια ιστοσελίδα του εξωτερικού, εάν και εφόσον οι τιμές εμφανίζονται στο δικό τους τοπικό νόμισμα. Στην πραγματικότητα, 3 στους 4 (76%) δήλωσαν ότι προτιμούν να πληρώνουν στο δικό τους νόμισμα[iv].
Βήμα 2: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και διευκολύνετε την έρευνα με τη σειρά σας
Η εορταστική περίοδος είναι η κατάλληλη στιγμή για να εξερευνήσετε νέες, διεθνείς αγορές, την εποχή κατά την οποία οι πελάτες αναζητούν μοναδικές ιδέες για ξεχωριστά δώρα. Όντως, αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους (όπως ανέφερε 1 στους 3) για τον οποίον οι Ευρωπαίοι online shoppers αναζητούν προϊόντα στο εξωτερικό[i].
Εάν διαθέτετε ήδη διεθνείς πελάτες, ανακαλύψτε από πού προέρχονται και τι αγοράζουν. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια καλή αγορά όπου θα στοχεύσετε πρώτα. Αφιερώστε χρόνο σε μια σύντομη έστω έρευνα και επιλέξτε μια αργία, στην οποία και θα στοχεύσετε με μια ανάλογη καμπάνια. Μπορείτε να διαλέξετε την Ημέρα των Εργένηδων (Singles Day) στην Κίνα (11 Νοεμβρίου), την Εορτή των Φώτων (Χανουκά / Hanukkah) στο Ισραήλ (2-10 Δεκεμβρίου), την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς (31 Δεκεμβρίου), τα Ορθόδοξα Χριστούγεννα – με το παλαιό ημερολόγιο – στη Ρωσία (7 Ιανουαρίου) ή μία από τις διάφορες άλλες ενδιάμεσες αργίες ανά τον κόσμο.
Για να διασφαλίσετε καλύτερη παρουσία στις μηχανές αναζήτησης για τους εγχώριους και διεθνείς πελάτες-στόχο σας, προσπαθήστε να βελτιώσετε τη SEO στη σελίδα σας. Περιγράψτε τα προϊόντα σας με τις ίδιες λέξεις που χρησιμοποιεί ένας πελάτης σε μια μηχανή αναζήτησης και κάνετε το ίδιο για τις διευθύνσεις URL των σελίδων σας, τα ονόματα αρχείων εικόνας, καθώς και τις εναλλακτικές περιγραφές εικόνων (image alt tags). Χρησιμοποιήστε περιγραφές με σαφές νόημα – το όνομα «Image123» δεν βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να σας βρουν, σε αντίθεση με την ξεκάθαρη φράση «μπλε μεταξωτή γραβάτα».
Βήμα 3: Εφαρμόστε στην πράξη όσα μάθατε
Οι πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των ετήσιων κερδών μιας μικρής επιχείρησης. Ωστόσο, μπορείτε κάλλιστα να μειώσετε την εξάρτησή σας από αυτές τις λίγες εβδομάδες, εφαρμόζοντας όσα μάθατε και κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης χρονιάς.
Η πρώτη ευκαιρία έρχεται αμέσως μετά την εορταστική περίοδο. Στις περισσότερες χώρες, οι καταναλωτές ανυπομονούν να φτάσουν οι εκπτώσεις του Ιανουαρίου. Εκτός από την προώθηση εκπτώσεων και προσφορών σε όλους τους επισκέπτες, αυτή θα μπορούσε να ήταν μια καλή περίοδος για να συνδεθείτε εκ νέου με τους υπάρχοντες πελάτες σας. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να αποστείλετε έναν ειδικό εκπτωτικό κωδικό ως ένδειξη εκτίμησης για τη συνεργασία σας κατά το προηγούμενο έτος ή να στοχεύσετε σε υφιστάμενους πελάτες με συμπληρωματικά προϊόντα, ανάλογα με τις προηγούμενες αγορές τους.
Η εορταστική περίοδος, κατά την οποία συχνά ελλοχεύει ο κίνδυνος διακίνησης ελαττωματικών προϊόντων και δώρων, αποτελεί μια ιδανική εποχή να θέσετε σε εφαρμογή μια επαγγελματική πολιτική επιστροφών. Μια δυσάρεστη εμπειρία ενός πελάτη μπορεί να προκαλέσει μόνιμη ζημιά στην εταιρική φήμη σας, οπότε αξίζει να βεβαιωθείτε ότι κάθε επικοινωνία με τον πελάτη – ακόμα και σε περίπτωση καταγγελίας – διεκπεραιώνεται με επαγγελματικό τρόπο. Πολλές επιχειρήσεις προσφέρουν πλέον μια πολιτική επιστροφών «χωρίς ερωτήσεις», η οποία συχνά συνοδεύεται και με δωρεάν μεταφορικά αποστολής. Είναι γεγονός ότι η προώθηση μιας τέτοιας πολιτικής στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα δύναται να ενθαρρύνει τις πωλήσεις, μειώνοντας την αίσθηση τυχόν κινδύνου για τους νέους πελάτες.
[1] Ecommerce Foundation (2017), European Ecommerce Report 2017, www.ecommercefoundation.org/full-reports#!/European-Ecommerce-Report-2017
[1] Wolfgang Digital (2017), Wolfgang 2017 E-commerce KPI Benchmarks Study, www.wolfgangdigital.com/blog/e-commerce-kpi-benchmarks-study-2017
[1] HubSpot Research (2017), SSL matters to consumers, research.hubspot.com/charts/ssl-matters
[1] PayPal (2018), PayPal Cross border Consumer Research 2018, www.paypalobjects.com/digitalassets/c/website/marketing/global/shared/global/media-resources/documents/ PayPal_Insights_2018_Global_Report.pdf
[1] PayPal (2018), PayPal Cross border Consumer Research 2018