Η ομιλία του επιχειρηματία – Προέδρου του ΣΕΝ/JA Greece Μάρκου Βερέμη που πρέπει να διαβάσουν όλοι οι Έλληνες

    Από: Startup Team

Η ομιλία του Προέδρου του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, Μάρκου Βερέμη εντυπωσίασε και ενέπνευσε μικρούς και μεγάλους κατά τη πρώτη συνέντευξη τύπου που έδωσε το ΣΕΝ/JA Greece, τη Δευτέρα 1η Οκτωβρίου, στα γραφεία του ΣΕΒ στο Σύνταγμα.

Ο κ. Βερέμης ανέλυσε στους μαθητές και τους δημοσιογράφους τους λόγους για τους οποίους είναι ανάγκη να «εκτεθούν» όλα τα παιδιά στην επιχειρηματικότητα από τη μαθητική ηλικία καθώς «στην εφηβεία καταλαβαίνουν τον εαυτό τους και παίρνουν κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον τους» και όπως τόνισε «η επιχειρηματικότητα μας αφορά όλους ανεξαιρέτως. Ακόμα κι εάν κάποιος θέλει να γίνει από καθηγητής πανεπιστημίου μέχρι μουσικός, παράλληλα μπορεί να είναι και επιχειρηματίας».  Ο τρόπος που παρουσίασε την αξία της επιχειρηματικότητας στη ζωή μας αλλά και τα πολύ σημαντικά σχέδια του οργανισμού για ουσιαστικό επαγγελματικό προσανατολισμό στα σχολεία και απονομές υποτροφιών σε μαθητές, ήταν παραστατικός και ουσιαστικός. Αξίζει να διαβάσει και να δει κανείς ολόκληρη την ομιλία του για να εμπνευσθεί και να μπει στην «οικογένεια» του ΣEN/JA Greece. Ο κ. Βερέμης, Συνιδρυτής και Πρόεδρος της εταιρείας τεχνολογίας Upstream, είναι ένας αυτοδημιούργητος, βραβευμένος επιχειρηματίας που κατάφερε να πετύχει στα δύσκολα χρόνια της κρίσης και για αυτό το όραμά του για τα παιδιά και την Ελλάδα, έχει ιδιαίτερη αξία. Διαβάστε την βαρυσήμαντη ομιλία του κ. Μάρκου Βερέμη:

 

«Οι νοοτροπίες και οι δεξιότητες χτίζονται στα μαθητικά χρόνια – η μαθητική επιχειρηματικότητα είναι ότι πιο σπουδαίο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα»

«Όταν μου ζητήθηκε να θέσω υποψηφιότητα για Πρόεδρος του ΣΕΝ/JA Greece, έψαξα να δω τι κάνει το Junior Achievement παγκοσμίως και στην Ελλάδα. Έχοντας ήδη 20 χρόνια εμπειρίας ως επιχειρηματίας – είμαι 45 ξεκίνησα στα 26 μου, με μια ομάδα 2-3 φίλων σε ένα μικρό διαμέρισμα στους Αμπελόκηπους- είδα ότι πολλά από αυτά που κάνει το JA Greece προσπαθούν να λύσουν δομικά προβλήματα της Ελλάδας σε πολύ σωστό χρόνο, στη μαθητική ηλικία (15-18 ετών). Όταν προσπαθείς να τα λύσεις αυτά στο πανεπιστήμιο ή αργότερα είναι πολύ αργά. Οι νοοτροπίες και οι δεξιότητες χτίζονται πολύ νωρίς. Το γεγονός ότι το JA επικεντρώνεται στους μαθητές είναι πολύ σημαντικό. Την ώρα που συμβαίνουν πολλά για την φοιτητική ηλικία, στο πανεπιστημιακό και μετά-πανεπιστημιακό επίπεδο, ελάχιστοι οργανισμοί ασχολούνται ή έχουν ασχοληθεί ποτέ με την επιχειρηματικότητα από τη μαθητική ηλικία. Εμένα αυτό μου φάνηκε αμέσως και πρωτότυπο αλλά ίσως και το πιο σημαντικό πράγμα που μπορεί να κάνει κανείς αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Κι αυτό γιατί αν σκεφτεί κανείς γιατί φτάσαμε στην κρίση που βιώσαμε τα τελευταία 10 χρόνια θα καταλάβει ότι η κρίση προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη σωστής επιχειρηματικής κουλτούρας και σχετίζεται και με την πολύ κακή εικόνα που έχει η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.

 

«Είμαστε όλοι εν δυνάμει επιχειρηματίες, ασχέτως από τις σπουδές ή την τέχνη που θα ακολουθήσουμε»

«Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα νοείται ως μία δραστηριότητα για να βγάλει κάποιος κέρδος.  Πολλοί θεωρούν ότι δεν έχει πολλή φαντασία, ότι υπάρχουν και αθέμιτες πρακτικές ή ηθικά πταίσματα γύρω από την επιχειρηματικότητα. Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα σε ένα μεγάλο ποσοστό έχει κινηθεί έτσι μετά τη μεταπολίτευση.  Στην πραγματικότητα όμως η επιχειρηματικότητα δεν είναι κάτι τόσο περιορισμένο. Είναι κάτι πάρα πολύ μεγαλύτερο και έχει εφαρμογή σε κάθε κομμάτι της ζωής ενός ανθρώπου. Η επιχειρηματικότητα στην πραγματικότητα είναι ένας τρόπος σκέψης. Είναι να μπορεί κανείς να συνεργάζεται, να λύνει προβλήματα να προχωράει γρήγορα, να οργανώνει ομάδες ανθρώπων. Τελικά βλέπεις ανθρώπους που ξεκίνησαν με καταβολές τελείως διαφορετικές από το στερεότυπο του επιχειρηματία και έγιναν από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες. Πρόσφατα απεβίωσε ο Γιώργος Χατζόπουλος, καθηγητής του MIT, εφευρέτης της τεχνητής καρδιάς ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες επιστήμονες τον οποίο δυστυχώς κανείς μας δεν ξέρει. Στην Αμερική ήταν γνωστός ως ο δεύτερος Einstein. Αυτός ο άνθρωπος που ήταν επιστήμονας και καθηγητής του MIT δημιούργησε 23 εταιρείες στη ζωή του, έδωσε δουλειά συνολικά σε 14.000 ανθρώπους και παρέμεινε πάντα επιστήμονας στην πραγματικότητα αλλά ήταν και επιχειρηματίας. Σε ένα άλλο πιο παλιό παράδειγμα που κανείς πια δεν θυμάται: ο Κωνσταντίνος Δοξιάδης, ο μεγαλύτερος πολεοδόμος όλων των εποχών, ένας άνθρωπος ο οποίος τα βιβλία του διδάσκονται ακόμα στις σχολές αρχιτεκτονικής όλο τον κόσμο ως βασικά βιβλία γνώσης για το πώς χτίζεται μια πόλη, ο άνθρωπος που έχτισε το Ισλαμαμπάντ και είχε γραφεία σε 5 ηπείρους, ήταν κατά βάση ένας πολεοδόμος, ένας αρχιτέκτονας οποίος όμως έχτισε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Αμερική σε αυτό το χώρο με έδρα στην πόλη της Ουάσιγκτον. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η επιχειρηματικότητα δεν είναι κάτι τόσο μικρό όσο νομίζουμε στην Ελλάδα είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο και έχει εφαρμογή σε πάρα πολλά επίπεδα ακόμα και αν επιλέξετε να γίνετε καλλιτέχνες! Σας αναφέρω τον ράπερ Dr. Dre. O άνθρωπος μουσικός ήταν και έφτιαξε μία εταιρεία των καλύτερων ηχητικών συστημάτων και την πούλησε στην Apple για 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Εάν τον ρωτήσεις, δε θα σου πει ότι είναι επιχειρηματίας  θα σου πει ότι είναι μουσικός. Ας ξεχάσουμε λοιπόν αυτή τη διάκριση μεταξύ των ακαδημαϊκών και των επιχειρηματιών, μεταξύ των καλλιτεχνών και των επιχειρηματιών, αυτή διάκριση δεν υπάρχει πια».

 

«Πετυχαίνουν επαγγελματικά μόνο όσοι ξέρουν να συνεργάζονται»

«Η κρίση στην Ελλάδα προκλήθηκε και από την λανθασμένη νοοτροπία που είχαμε για την επιχειρηματικότητα. Οι επιχειρήσεις μας είναι μικρές και εσωστρεφείς, γεγονός που δείχνει την πάρα πολύ μεγάλη έλλειψη συνεργασίας που έχουμε στην Ελλάδα. Μια  εταιρία δεν μπορεί να μεγαλώσει αν δεν συνεργάζεται πρώτα από όλα εσωτερικά.  Πρέπει να είναι μία πολυμετοχική εταιρεία όπως αυτές που φτιάξατε εσείς στη Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση»! Μάθατε πολύ νωρίς ποιος είναι ο πιο κατάλληλος οικονομικός διευθυντής, ποιος είναι ο πιο κατάλληλος άνθρωπος για τη θέση του μάρκετινγκ, ποιος είναι ο πιο κατάλληλος άνθρωπος για τη θέση των πωλήσεων.  Οι εταιρείες πιά, φτιάχνονται από ομάδες σαν τις δικές σας και μοιράζονται την εταιρεία μεταξύ τους. Δεν υπάρχουν πια οικογενειακές επιχειρήσεις μικρού μεγέθους στο εξωτερικό. Οι περισσότερες επιχειρήσεις πλέον είναι συλλογικές προσπάθειες από ομάδες ανθρώπων που καθένας είναι πολύ καλός σε κάτι και μοιράζονται αυτή την «περιπέτεια» και μετοχικά και σαν εμπειρία.  Έχουμε μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα γιατί δεν ξέρουμε να συνεργαζόμαστε. Μόνο με τη συνεργασία αποκτάς μεγάλες επιχειρήσεις.  Επίσης «κλαιγόμαστε» ότι οι εταιρείες μας δεν είναι εξαγωγικές. Μιλάμε συνέχεια την εξωστρέφεια. Γιατί δεν έχουμε εξαγωγικές εταιρείες; Αυτό συμβαίνει πρώτον διότι η φιλοδοξία μας είναι μειωμένη, «έχουμε φάει πολύ ξύλο» και έχουμε μία αμυντική στάση αλλά επίσης είχαμε και μία επίπλαστη ευμάρεια τα τελευταία 30 χρόνια -μέχρι πριν 10 χρόνια- που δεν έδωσε σε κανέναν φιλοδοξία να κάνει αυτό που χρειάζεται για να έχεις εξωστρεφείς επιχειρήσεις, που είναι το καινοτόμο προϊόν.  Όταν βλέπω τα προϊόντα που πήγατε και φτιάξατε εσείς στις Μαθητικές «Εικονικές Επιχειρήσεις», τα περισσότερα είναι προϊόντα με καινοτομία, είναι προϊόντα πρωτότυπης σκέψης, είναι προϊόντα ανθρώπων που προσπαθούν να λύσουν ένα πρόβλημα που δεν έχει λύσει κάποιος άλλος προηγουμένως. Πρώτα φτιάχνεις ένα καινοτόμο προϊόν και μετά εξάγεις. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι, δεν μπορείς να εξάγεις προϊόντα τα οποία φτιάχνουν άλλες 100.000 εταιρείες ανά τον κόσμο. Από την καινοτομία ξεκινάει η εξωστρέφεια και οι εξαγωγές. Κι αυτό το μάθατε και το είδαμε στις δικές σας Μαθητικές «Εικονικές Επιχειρήσεις»!

 

«Τα παιδιά πρέπει να στραφούν σε επαγγέλματα που έχουν ζήτηση – τα βοηθάμε να βρουν τον καλό τους εαυτό»

«Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει πάνω από ένα εκατομμύριο ανέργους, έχουμε χάσει πάνω από 300.000 με 500.000 ανθρώπους στο brain drain.  Διάβαζα σε μία μελέτη της Endeavour ότι χρειαζόμαστε 10.000 καινούργιες επιχειρήσεις τα επόμενα 10 χρόνια και μερικές από αυτές είστε μεγάλοι θα τις φτιάξετε εσείς οι μαθητές για να δώσουμε στην Ελλάδα 300 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Επίσης θα χρειαστεί να μεταμορφωθούν πολλές από τις υπάρχουσες εταιρείες που έχουμε στην Ελλάδα.  Εκεί θα μπείτε ως υπάλληλοι και πλέον με το μοντέλο που αρχίζει να λειτουργεί παγκοσμίως, πιθανώς με την επίδοσή σας θα γίνετε και εσείς συνιδιοκτήτες και θα μεταμορφώσετε αυτές τις εταιρείες. Μόνο έτσι, σας το λέω πολύ πρακτικά, μπορεί να κλείσει μία τρύπα ενός εκατομμυρίων ανέργων. Παρόλα αυτά, το παράδοξο είναι ότι σε αυτή την αλλαγή πλεύσης που  πρέπει να κάνουμε, αυτή τη στιγμή οι επιχειρήσεις που ψάχνουν για υπαλλήλους το 65% των επιχειρήσεων λέει ότι δεν βρίσκουν υπαλλήλους με τις σωστές δεξιότητες. Δηλαδή φανταστείτε σε μία χώρα με πάνω από 20% ανεργία -ένα εκατομμύριο ανέργους- οι επιχειρήσεις αυτές που ακόμα λειτουργούν στην Ελλάδα σωστά δεν μπορούν να βρουν ανθρώπους με σωστές δεξιότητες. Τα πράγματα οπωσδήποτε πρέπει να αλλάξουν και αλλάζουν και έχουμε αρχίσει να βλέπουμε τέτοιες προσπάθειες. Η χώρα μπορεί να αλλάξει σε πολύ μεγάλο βαθμό και μέσα από κάτι τόσο απλό όσο οι Μαθητικές «Εικονικές Επιχειρήσεις» στις οποίες έχετε συμμετάσχει εσείς, γιατί βάζουν τον πρώτο σπόρο του να αντιληφθείτε τι θα πει επιχειρηματικότητα, πώς να συνεργάζεστε, ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες, ποιες είναι λιγότερο απαραίτητες και τελικά το πιο σημαντικό είναι να βρείτε εσείς τον καλό σας εαυτό. Τα παιδιά λένε ότι μέσα από τη Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» κατάφεραν να ανακαλύψουν κομμάτια του εαυτού τους που δεν τα ήξεραν.  Το πιο σημαντικό πράγμα μέσα σε όλη αυτή την πορεία που προσπαθούμε εμείς να αναφέρουμε στα σχολεία και τους μαθητές είναι ακριβώς αυτό. Εμείς δεν πιστεύουμε ούτε στους αρίστους και τους μετρίους, ούτε πιστεύουμε στην κακή Ελλάδα και την καλή Ελλάδα. Εμείς πιστεύουμε ότι όλοι έχουν το καλό τους εαυτό και τον κακό τους εαυτό.  Όλοι μπορεί να είναι και άριστοι και μέτριοι και έχει μεγάλη σχέση με το περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί κανείς το αν θα καταφέρει να βρει τον καλύτερό του εαυτό. Η Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» βοήθησε όλους εσάς να βρείτε σχεδόν χωρίς καμία εξαίρεση τον καλό σας εαυτό. Νομίζω ότι και ο ρόλος της παιδείας κατά βάση είναι αυτός. Να βοηθάς ανθρώπους να βρούνε τον καλό τους εαυτό και να έχεις και την προσαρμοστικότητα να το κάνεις. Σε κάποιον μπορεί να μην ταιριάζει το σύστημα στα ελληνικά σχολεία και να παραμένουν για 12 χρόνια της ζωής τους μέτριοι στο δικό τους μυαλό και να μην τους δίνονται ευκαιρίες να ανακαλύψουν ένα άλλο πλαίσιο λειτουργίας στο οποίο να αισθάνονται άριστοι.

 

«Tο ΣΕΝ/JA Greece προσφέρει στα παιδιά ίσες ευκαιρίες – Τα νέα μας βήματα: θέλουμε να γίνουμε ο βασικός φορέας επαγγελματικού προσανατολισμού και υποτροφιών στην Ελλάδα»

«Για μας, όλη η δουλειά του ΣΕΝ/JA Greece είναι γύρω από την ίση ευκαιρία και γενικότερα την έννοια της ευκαιρίας να βρείτε τον καλύτερό σας εαυτό. Αυτό είναι που με κάνει εμένα να αισθάνομαι ιδιαίτερη προσήλωση σε αυτό που θέλουμε να πετύχουμε τα επόμενα χρόνια. Η Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση», θα επεκταθεί σε ακόμα περισσότερα σχολεία διότι είναι ένα καταπληκτικό εκκολαπτήριο για να καταλάβει κανείς βιωματικά -όχι μέσα από ένα μάθημα- τι σημαίνει επιχειρηματικότητα.  Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι μαθαίνετε να συνεργάζεστε. Είναι σκανδαλώδες ότι στα ελληνικά σχολεία δεν υπάρχει συνεργασία καμία. Είναι μία ατομική διαδικασία, εσείς με τα βιβλία σας, που ξεκινάει από το νηπιαγωγείο και τελειώνει μετά τις σπουδές σας και δεν υπάρχει καμία ομαδική εργασία. Το αποτέλεσμα είναι ότι θα βρεθείτε σε ένα πλαίσιο λειτουργίας μιας επιχείρησης στην πραγματική ζωή που αυτοί που ξέρουν να συνεργάζονται θα πετύχουν. Η Μαθητική Εικονική Επιχείρηση είναι εξαιρετικά σημαντική σε αυτό. Όμως θέλουμε να κάνουμε περισσότερα πράγματα. Εκτός από το να επεκτείνουμε την Εικονική Επιχείρηση, θέλουμε να δώσουμε ένα άλλο βάθος στο πόσο συμβάλλουμε στη ζωή σας.

Θέλουμε να φτιάξουμε ένα εκκολαπτήριο πέρα από την «Εικονική Επιχείρηση» κάνοντας νέα μεγάλα βήματα.

1) Το πρώτο που θέλουμε να κάνουμε είναι να φτιάξουμε ένα νέο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης και κατεύθυνσης. Να σας βοηθήσουμε να αρχίσετε να σκέφτεστε τι θα θέλατε να κάνετε στη ζωή σας, σε τί είσαστε καλοί, τί λείπει στην αγορά, εξ ου και το 65% των επιχειρήσεων που δε βρίσκουν τους ανθρώπους που ψάχνουν. Ένα πολύ πασιφανές και ξεκάθαρο πράγμα που λείπει είναι οι ψηφιακές δεξιότητες. Και στην Ευρώπη και στην Αμερική λείπουν εκατομμύρια θέσεις ανθρώπων με ψηφιακές δεξιότητες για αυτό και «εισάγονται» οι άνθρωποι αυτοί από την Ασία κατά κύριο λόγο.  Επίσης για μένα έχει πολλή σημασία κανείς όταν επιλέξει το πτυχίο που θα κάνει, να έχει όλη την εικόνα του τι σημαίνει αυτό και στο μέλλον. Ουσιαστικά θέλουμε να στήσουμε στο μέλλον ένα πραγματικά καλό σύστημα συμβουλής σε όλους σας για να επιλέξετε το σωστό για σας επάγγελμα. Θα μπορούμε να σας βοηθήσουμε στις σωστές επιλογές ακόμα και το τι να σπουδάσετε και σε ποια πράγματα είστε καλοί και ούτω καθεξής. Αυτό όλα τα καλά σχόλια του κόσμου το έχουν. Στην Ελλάδα δυστυχώς πολύ λίγα προνομιούχα σχολεία το έχουν, ενώ θα έπρεπε να γίνεται σε όλα τα σχολεία.

2) Το δεύτερο που θέλουμε να κάνουμε είναι να δίνουμε υποτροφίες. Η κρίση, εκτός από όλα τα άλλα πράγματα που έχει χτυπήσει, έχει χτυπήσει και τις υποτροφίες, δεν δίνονται πια. Υπάρχουν πάρα πολλά καλά μυαλά, πάρα πολλά ικανά  παιδιά τα οποία δεν έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν στα σωστά πανεπιστήμια. Δίνουμε σήμερα συμβολικά την πρώτη μας υποτροφία και θα τρέξουμε πιλοτικά το νέο μας πρόγραμμα φέτος το οποίο θέλουμε να μεγαλώσει πολύ. Φιλοδοξία μας είναι να γίνουμε ένα από τα βασικά κέντρα υποτροφιών για το μέλλον στην Ελλάδα και όχι μόνο για ελληνικά πανεπιστήμια αλλά και πανεπιστήμια του εξωτερικού.  Αυτό είναι πολύ κοντά στην καρδιά μου ως στόχος διότι και εμένα προσωπικά η εμπειρία η ακαδημαϊκή σε ένα πανεπιστήμιο καλό με μεταμόρφωσε σαν άνθρωπο. Ήταν ίσως η πιο σημαντική περίοδος στη ζωή μου μέχρι τα 30. Θα έχουμε πολύ περισσότερα να σας πούμε για αυτό το επόμενο διάστημα.

 

3) Το τρίτο που θέλουμε είναι να δώσουμε στα παιδιά δεξιότητες που αυτή τη στιγμή δεν προσφέρονται και πιστεύουμε ότι θα έχουμε τη στήριξη του Υπουργείου Παιδείας καθώς η σχέση μας μέχρι στιγμής είναι άριστη.  Θέλουμε να σας δώσουμε δεξιότητες με μαθήματα που θα έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για σας. Να μην είναι μαθήματα τα οποία βαριέστε, να μην είναι μαθήματα τα οποία τα κάνετε από υποχρέωση για να μπείτε μόνο στο πανεπιστήμιο, αλλά μαθήματα ειδικά γύρω από τις ψηφιακές δεξιότητες και γύρω από την επιχειρηματικότητα που να είναι τόσο ευχάριστο όσο είναι και η Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση». Έχουμε μεγάλα σχέδια για το μέλλον και θεωρώ ότι αυτό που κάνουμε είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα μπορεί κανείς να κάνει και για σας αλλά κυρίως για μας τους μεγαλύτερους γιατί εσείς θα είσαστε μάχιμοι και ενεργοί σύντομα. Κάποιοι το υποτιμούν αυτό και λένε ότι η παιδεία είναι κάτι που θα φανεί δεκάδες χρόνια αργότερα. Καμία σχέση. Η παιδεία η δική σας θα φανεί σε 5-6 χρόνια. Τόσο σύντομα. Θα μπείτε σε επιχειρήσεις και θα τις μεταμορφώσετε, θα φτιάξετε δικές σας επιχειρήσεις που θα μεταμορφώσουν τη χώρα. Για μένα αυτό είναι κάτι πολύ απτό, πολύ συγκεκριμένο, με συγκεκριμένους στόχους και με πολύ συγκεκριμένη χρηματοδότηση για να γίνει. Αν καταφέρουμε να είμαστε πραγματικά το εκκολαπτήριο που σας βοηθάει να βρείτε το πραγματικό σας κάλεσμα θα έχουμε πετύχει. Είμαστε πολύ χαρούμενοι και υπερήφανοι που δίνουμε σήμερα την πρώτη υποτροφία -ύψους 20.000 ευρώ- στη σπουδαία μαθήτρια Μαρία Κοκάλα από τη Σφενδάμη Πιερίας. Τη συνοδεύσαμε χθες στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κύριο Προκόπη Παυλόπουλο με τη Μαρία Γιαννέτου και τον Αργύρη Τζικόπουλο. Ο κ. Παυλόπουλος μας δέχτηκε πολύ φιλόξενα στις 7 το απόγευμα και τον ευχαριστούμε πολύ θερμά για την υποστήριξη στο έργο μας. Αυτή η πρώτη υποτροφία είναι η αρχή για κάτι που θα δουλέψουμε για να γίνει κάτι πολύ μεγαλύτερο. Σας ευχαριστώ.