Η Altosight είναι μια price tracking πλατφόρμα που ελέγχει τιμές προϊόντων σε eshops και marketplaces, για λογαριασμό brands (κατασκευαστών) και eshops.
Τεχνικά είναι ένα SaaS (Software-as-a-Service) που προσφέρει price intelligence πληροφορίες σε brands και eshops.
Συνήθως είναι κάτι που ήδη κάνουν αυτές οι εταιρείες χειροκίνητα, αλλά εμείς αυτοματοποιούμε τη διαδικασία και τη κάνουμε σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα.
Βγήκε από beta και private testing τον Ιανουάριο το 2018, αλλά δουλεύεται και τη δοκιμάζουν εταιρείες τουλάχιστον 1 χρόνο νωρίτερα.
Εν συντομία απευθυνόμαστε σε brands και eshops, της Ελλάδας και του εξωτερικού. Μερικές ενότητες πιο κάτω εξηγώ αναλυτικότερα τι κάνουμε.
Γιατί αποφάσισες να ξεκινήσεις μια δραστηριότητα μόνος/η σου?
Πάντα με ιντρίγκαρε να κάνω κάτι που θα το ξεκινήσω από την αρχή είτε με συνεργάτη είτε χωρίς. Από τη στιγμή που τέλειωσα τη σχολή μου ασχολιόμουν με διάφορα wesbites, projects και το digital marketing.
Έχω δουλέψει 5 χρόνια σε software (SaaS) startups, οπότε όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να ξεκινήσω μαζί με τον Stefano, τον CTO, την Altosight ήξερα ότι ήθελα να το κάνω.
Το πιο σημαντικό είναι ότι η συγκεκριμένη ευκαιρία συνδύαζε την εμπειρία που έιχα αποκτήσει τα προηγούμενα χρόνια, με δύσκολα προϊοντικά προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε και θα ήταν η ιδανική πρόκληση.
Σε ποιους απευθύνεσαι και τι όφελος μπορούν να έχουν από τις υπηρεσίες σου;
Απευθυνόμαστε σε brands (κατασκευαστές) και eshops της Ελλάδας και του εξωτερικού. Για να εξηγήσω με απλά λόγια τι κάνουμε θα χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα:
Η Samsung πουλάει μια τηλεόραση μέσω διαφόρων eshops. Για να μη πέφτει η τιμή του κάθε προϊόντος υπερβολικά χαμηλά δημιουργώντας ζημιά στην εικόνα του brand και στις σχέσεις του με τα eshops, θεσπίζει εωτερικά μια ελάχιστη προτεινόμενη τιμή κάτω από την οποία δε θέλει να πωλούνται τα προϊόντα της.
Οπότε θέλει να ξέρει ποια eshops πουλούν κάτω από αυτή τη τιμή και δημιουργούν πρόβλημα και εμείς ελέγχουμε αυτές τις τιμές καθημερινά με τη πλατφόρμα μας και τους δίνουμε αυτή τη πληροφορία.
Επίσης μπορούμε να ελέγχουμε και τις τιμές προϊόντων ανταγωνιστών τους και να τις συγκρίνουμε με τις τιμές των αντίστοιχων δικών τους προϊόντων.
Τέλος, προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας και για eshops που θέλουν να ξέρουν οι ανταγωνιστές τους σε τι τιμές πουλούν τα ίδια προϊόντα για να μπορούν να έχουν ανά πάσα στιγμή χαμηλότερες τιμές στα σημαντικά τους προϊόντα.
Τι δυσκολίες συνάντησες και πως κατάφερες να τις αντιμετωπίσεις
Παραδόξως μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες ήταν η σύσταση εταιρείας καθώς εγώ είμαι Έλληνας και ο Stefano (συνιδρυτής) είναι Ιταλός. Τελικά τα καταφέραμε, αλλά μας απέσπασε αρκετό χρόνο και ταλαιπωρία η όλη διαδικασία.
Μια δεύτερη δυσκολία ήταν το να μάθω το sales cycle & process του να πουλάς σε μεγάλες εταιρείες, καθώς ήταν ένα κομμάτι που δεν είχα καθόλου εμπειρία.
Ευτυχώς μου έδωσαν κάποιες συμβουλές άνθρωποι που ήταν στο χώρο, όπως οι ιδρυτές της ContactPigeon που τους ευχαριστώ κι όλας, αλλά και άλλοι που είχαν παρόμοιο target group με το δικό μου.
Τι συμβουλές δίνεις στους νέους επιχειρήματίες out there
Αν και δε πιστεύω ότι είμαι έτοιμος να δώσω συμβουλές, θα πω κάποια rule of thumbs που βλέπω να ισχύουν συχνά.
Το πρώτο και σημαντικότερο είναι τουλάχιστον 4 χρόνια εμπειρίας σε κάποιο skill και ιδανικά στο industry που θέλει κάποιος να ασχοληθεί.
Ιδανικά το skill θα είναι κάτω από την ομπρέλα είτε της δημιουργίας προϊόντος ή της προώθησής του.
Το δεύτερο είναι πως αν κάποιος θέλει να κάνει μια startup μάλλον ο καλυτερος δρόμος είναι να πάει B2B, δηλαδή να στοχεύσει επιχειρήσεις και όχι καταναλωτές (users).
Το να μαζέψεις users/καταναλωτές είναι πολύ πιο δύσκολο τόσο από τη πλευρά του να μαζέψεις πολύ κόσμο σε μια αγορά που πηγαίνει όλο και περισσότερο σε συγκεκριμένα κανάλια (Facebook, Instagram, Youtube, Amazon, Skroutz κτλ) και δε ψάχνει για άλλα, αλλά και από τη πλευρά του να αποκτήσεις σημαντικά εισοδήματα.
Ενώ στο B2B τα προβλήματα των εταιρειών είναι πολύ πιο εύκολα ορατά.