1. Viome: Εξαφανίζοντας τις ασθένειες μέσω εξατομικευμένης δίαιτας
Ο βετεράνος της Silicon Valley Naveen Jain ίδρυσε τη Viome το 2016. Στόχος της Viome είναι να βοηθήσει τους ανθρώπους να καταλάβουν καλύτερα ποια διατροφή είναι καλύτερη για την υγεία τους.
Αν και υπάρχουν αμέτρητες δίαιτες, οι συμβουλές για μια υγιεινή διατροφή είναι συχνά αντικρουόμενες. Η Viome το αλλάζει αυτό αναλύοντας τα βακτήρια και τις χημικές ουσίες στο στομάχι. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία μπορεί να συστήσει μια εξατομικευμένη δίαιτα, που μπορεί να οδηγήσει σε καλή υγεία.
To πρόγραμμα της Viome κοστίζει $299 σε ΗΠΑ, Καναδά και Ηνωμένο Βασίλειο. Οι πελάτες αποκτούν, μεταξύ άλλων, πρόσβαση σε μια εφαρμογή κινητού, στην οποία και λαμβάνουν αποτελέσματα τεστ και συμβουλές για τη διατροφή τους.
2. The Ocean Cleanup: Εξαφανίζοντας τα πλαστικά από τους ωκεανούς
Ο Ολλανδός επιχειρηματίας Boyan Slat ίδρυσε την Ocean Cleanup το 2013 στα 18 του έτη. Ξεκίνησε από μια απλή ιδέα: Τι θα γινόταν αν μπορούσαμε να σταματήσουμε τη μόλυνση των ωκεανών φιλτράροντας το νερό ώστε να φύγει το πλαστικό;
Εκείνη τη στιγμή, οι υπάρχουσες λύσεις εστίαζαν στο να αποτραπεί η είσοδος των πλαστικών στους ωκεανούς. Ωστόσο, δεν υπήρχαν οικονομικές και γρήγορες λύσεις για τη μείωση της ρύπανσης από τα πλαστικά.
Η Ocean Cleanup σχεδιάζει να αναπτύξει το πρώτο της σύστημα το 2018. Θα ξεκινήσει καθαρίζοντας το Great Pacific Garbage Patch, που βρίσκεται μεταξύ Χαβάης και Καλιφόρνιας. Σε αυτήν την περιοχή υπάρχει η μεγαλύτερη συγκέντρωση πλαστικών στον κόσμο.
Η Ocean Cleanup δεν θα μπορέσει να εξαφανίσει όλο το πλαστικό της θαλάσσιας περιοχής αμέσως, αλλά εκτιμά ότι θα το μειώσει έως και 50% μέσα στα επόμενα 5 χρόνια.
3. Simprints: Δίνοντας στους πιο φτωχούς πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες μέσω ταυτοποίησης
Η έλλειψη ταυτοποίησης είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που οδηγούν στην ενίσχυση της φτώχειας σε αναπτυσσόμενες χώρες. Οδηγεί συγκεκριμένα στο να μην μπορούν οι φτωχότεροι να έχουν πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες, όπως η υγεία, η εκπαίδευση και το δικαίωμα του εκλέγειν.
Η startup Simprints με έδρα το Λονδίνο φιλοδοξεί να λύσει αυτό το πρόβλημα. Η λύση είναι μια συσκευή hardware, η οποία σε συνδυασμό με ένα λογισμικό αναγνωρίζει τους ανθρώπους βάσει των δακτυλικών τους αποτυπωμάτων.
Η εταιρεία ήδη συνεργάζεται με οργανισμούς όπως η USAID και η UK Aid.
4. Aerofarms: Φροντίζοντας για την τροφή 9 δισ. ανθρώπων μέσω αεροπονικής καλλιέργειας
Με βάση το σενάριο ότι ο παγκόσμιος πληθυσμός θα αυξηθεί σε πάνω από 9 δισεκατομμύρια έως το 2150, ο ΟΗΕ εκτιμά ότι η παραγωγή τροφίμων θα πρέπει να αυξηθεί κατά 70%.
Μια τέτοιου μεγέθους επέκταση της παγκόσμιας γεωργίας ωστόσο θα μπορούσε να οδηγήσει σε περιβαλλοντική καταστροφή.
Η Aerofarms παρέχει μια βιώσιμη εναλλακτική έναντι της συμβατικής γεωργίας. Η εταιρεία έχει κατασκευάσει φάρμες εσωτερικού χώρου που μπορούν να παράγουν τρόφιμα τοπικά, με χρήση μιας τεχνολογίας που ονομάζεται αεροπονική. Τα φυτά δεν μεγαλώνουν σε χώμα, αλλά οι ρίζες αναπτύσσονται στον αέρα και ψεκάζονται με νερό.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι αυτή η μέθοδος μειώνει την κατανάλωση νερού κατά 95%.
5. Impossible Foods: Μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής με… fake burgers
H Ιmpossible Foods έχει τραβήξει την προσοχή για το γεγονός ότι φτιάχνει burger χωρίς κρέας. Μεταξύ άλλων, η αλυσίδα fast food White Castle άρχισε να πουλάει το burger νωρίτερα φέτος.
Το 45% της επιφάνειας της Γης αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται για κτηνοτροφία, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιτάχυνσης της κλιματικής αλλαγής.
Αν και η χορτοφαγία αυξάνεται, υπάρχουν λίγες λύσεις που μειώνουν τον αντίκτυπο της κτηνοτροφίας στο κλίμα.
Η προσέγγιση της Impossible Food’s είναι να ανταποκριθεί στην τεράστια ζήτηση για κρέας, παρέχοντας μια εναλλακτική που έχει την ίδια γεύση. Το burger αποτελείται από μια φυτική πρωτεΐνη, που δίνει τη γεύση του κρέατος στο burger.
Τα σχόλια γενικά είναι θετικά, με πολλούς να λένε ότι η γεύση δεν διαφέρει από αυτή του κρέατος.
Πηγή: capital.gr/forbes