Σε μία από τις πλέον πολλά υποσχόμενες ανερχόμενες ψηφιακές τεχνολογίες εξελίσσεται αυτή της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence -AI). Η Τεχνητή Νοημοσύνη και οι εφαρμογές της μπαίνουν στην ατζέντα της καθημερινότητας για – σχεδόν – όλους τους τομείς της οικονομίας: από την ιατρική, τις μεταφορές και την ενέργεια μέχρι το λιανεμπόριο και τις τράπεζες.
Υπό αυτά τα δεδομένα κάθε άλλο παρά ανεδαφικές είναι οι εκτιμήσεις των αναλυτών για ταχεία μεγέθυνση της αγοράς ΑΙ ήδη από το τρέχον έτος. Σύμφωνα με την Gartner, η επιχειρηματική αξία, που προέρχεται από το οικοσύστημα της Τεχνητής Νοημοσύνης, θα ανέλθει στο $1,2 τρις., παγκοσμίως, το 2018. Το μέγεθος αυτό, μάλιστα, είναι αυξημένο κατά 70% σε σχέση με το 2017 και αναμένεται να διευρυνθεί περαιτέρω στα $3,9 τρις έως το 2022. Βέβαια, οι αναλυτές της εταιρείες διευκρινίζουν ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι μεν εντυπωσιακός το 2017, ωστόσο, θα επιβραδύνεται έως το 2022. Μάλιστα, μετά από το 2020 η ανάπτυξη θα κυμανθεί σε χαμηλότερα επίπεδα.
Επιχειρηματική αξία
Η Gartner αποτιμά τη συνολική επιχειρηματική αξία της AI, εξετάζοντας όλους τους οργανισμούς που καλύπτει η ανάλυση της. Σύμφωνα με τη μεθοδολογία της, υπάρχουν τρεις διαφορετικές πηγές επιχειρηματικής αξίας της AI: εμπειρία πελατών, νέα έσοδα και μείωση του κόστους.
Η Gartner σημειώνει ότι η εμπειρία του πελάτη αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ευρεία υιοθέτηση της τεχνολογίας της AI, καθώς δείχνει να ξεκλειδώνει το πλήρες δυναμικό της Τεχνητής Νοημοσύνης. Από την πλευρά της, η αύξηση των εσόδων επιτυγχάνεται μέσα από τη διεύρυνση των πωλήσεων υφιστάμενων προϊόντων και υπηρεσιών ή και μέσα από τη δημιουργία νέων. Τέλος, η μείωση του κόστους προκύπτει από το μειωμένο κόστος παραγωγής και παράδοσης αυτών των νέων ή υφιστάμενων προϊόντων και υπηρεσιών.
Όπως εξηγεί η εταιρεία σε ειδική ανάλυσή της (The Business Value of Artificial Intelligence, Worldwide, 2017-2025), ο τομέας της “εμπειρίας πελατών” είναι εκείνος που αντιπροσωπεύει την πλειοψηφία της επιχειρηματικής αξίας που θα προσφέρει συνολικά ο τομέας της Τεχνητής Νοημοσύνης έως το 2020.
“Τα πρώτα χρόνια ανάπτυξης η εμπειρία του πελατών θα είναι η πρωταρχική πηγή επιχειρηματικής αξίας, καθώς οι εταιρείες βλέπουν αξία στη χρήση τεχνικών των AI για τη βελτίωση της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες, με στόχο τη διατήρηση και διεύρυνση του πελατολογίου” τονίζουν οι αναλυτές. Προσθέτουν, μάλιστα, ότι από το 2021 τα νέα έσοδα θα καταστούν η κυρίαρχη πηγή παραγωγής επιχειρηματικής αξίας, καθώς οι εταιρείες αξιοποιούν την AI για να αυξήσουν τις πωλήσεις των υπαρχόντων προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και να ανακαλύψουν ευκαιρίες για νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
sepe.gr