Business Strategy: Competition Demystified Ανταγωνισμός: Μύθοι και Αλήθειες

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του ACT– American College of Thessaloniki και του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ)

Ο ανταγωνισμός, ένα από τα κρισιμότερα θέματα που βρίσκεται στον πυρήνα της επιχειρηματικότητας, συζητήθηκε από κορυφαίους ομιλητές κατά τη διάρκεια της ημερίδας «Business Strategy: Competition Demystified / Ανταγωνισμός: Μύθοι και Αλήθειες» που διοργάνωσε  το School of Business του ACT – American College of Thessaloniki, μέλους του Κολλεγίου Ανατόλια, και ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ).

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018, στο ξενοδοχείο Porto Palace με την υποστήριξη του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ).

Το πολυπληθές κοινό καλωσόρισαν ο Πρόεδρος του Κολλεγίου Ανατόλια Δρ Πάνος Βλάχος και ο Πρόεδρος του ΣΒΒΕ κ. Αθανάσιος Σαββάκης. Η εκδήλωση έφερε στη Θεσσαλονίκη τρεις εξαιρετικά επιτυχημένους επιχειρηματίες και managers που παρουσίασαν στρατηγικές αντιμετώπισης του ανταγωνισμού μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα.

Ο Jan Hummel, ιδρυτής και CIO της Paradigm Capital, με έδρα τη Γερμανία, υποστήριξε ότι κάθε εταιρία πρέπει να επιζητεί την εξειδίκευση είτε με γεωγραφικά είτε με προϊοντικά κριτήρια και να μην βασίζεται στο όποιο «συγκριτικό πλεονέκτημά της» καθώς συχνά αυτό εξανεμίζεται. «Οι πολύ καλές επιχειρήσεις δεν σημαίνει πάντα ότι είναι και ευκαιρίες για τους επενδυτές λόγω της υψηλής, συνήθως, τιμής των μετοχών τους», ανέφερε ο κ. Hummel, ενώ η αξιολόγηση μίας εταιρίας θα πρέπει να γίνεται με «φίλτρα» όπως η απόδοση κεφαλαίου, η ανάπτυξή της, ο ισολογισμός της, η εταιρική διακυβέρνηση, η σχέση ανάμεσα στην αξία της εταιρίας και την τιμή της μετοχής της.

Ο Βασίλης Αντωνιάδης, επικεφαλής της εταιρίας συμβούλων Boston Consulting Group (BCG) στην Αθήνα ανέφερε ότι «η στρατηγική χρειάζεται στρατηγική» τονίζοντας τη σημασία της σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από ταχύτητα και ασύλληπτη τεχνολογική πρόοδο η οποία σημειώνεται στις ΗΠΑ, αλλά και με εντυπωσιακούς ρυθμούς στην Κίνα. Ο κ. Αντωνιάδης υποστήριξε ότι «για κάθε προϊόν πρέπει να υπάρχει ξεχωριστή στρατηγική, και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην «αμφιδεξιότητα»: την ισορροπία ανάμεσα στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης (running) και την ανάγκη να εφευρίσκει συνεχώς και εκ νέου τον «εαυτό» της (reinventing).

Ο Χρήστος Τσεντεμεΐδης, Customer Development Director of South East Europe, Johnson & Johnson Consumer, είπε ότι στον κλάδο των FMCG’s για να πετύχεις πρέπει να αγαπάς την ανταγωνιστικότητα και την ταχύτητα. Τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης ο Έλληνας καταναλωτής άλλαξε τις καταναλωτικές του συνήθειες. Οι εταιρίες έπρεπε να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα και να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους. Και μέσω παραδειγμάτων κατέδειξε ότι εκείνες οι εταιρίες που κατάφεραν να διαγνώσουν σωστά τις αλλαγές στις επιθυμίες του καταναλωτή, ανέδειξαν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης και υλοποίησαν τη στρατηγική τους γρήγορα, κατάφεραν να κερδίσουν μερίδια αγοράς. Και στην πλειοψηφία τους ήταν οι μικρότερες εταιρίες οι οποίες ήταν πιο ευέλικτες από τις μεγαλύτερες.

Την εκδήλωση συντόνισε ο Τζέκης Φλωρεντίν, Πρόεδρος και CEO της Sarah Lawrence SA, ο οποίος εστίασε στις ζημίες που μπορεί να υποστούν εταιρίες που δεν αντιμετωπίζουν κατάλληλα τους ανταγωνιστές τους. Η βραδιά συνεχίστηκε με ερωτήσεις από το κοινό που ξεπέρασε τους 300 συμμετέχοντες.