Καλοκαίρι του 2006, με μια σχετικά λιτή ανακοίνωση η Dionic, εταιρεία συμμετοχών με πληθώρα δραστηριοτήτων που καλύπτουν το εμπόριο, την ενέργεια, τις υπηρεσίες λογισμικού και τα logistics, μεταξύ άλλων, γνωστοποιεί ότι αποκτά έναντι 300.000 ευρώ το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της Skroutz.
Η συγκεκριμένη εταιρεία που είχε αναπτύξει την ομώνυμη πλατφόρμα και ήδη είχε αρχίσει να γίνεται γνωστή τότε ως μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων, ξεκίνησε λίγα χρόνια νωρίτερα ως ένα side project τριών φίλων, των Γιώργου Αυγουστίδη, Βασίλη Δήμου και Γιώργου Χατζηγεωργίου, μηχανικοί υπολογιστών και λάτρεις των νέων τεχνολογιών.
Η ανάπτυξη του Skroutz.gr ήταν όλα αυτά τα χρόνια αλματώδης, παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια που συνάντησαν. Το όνομα (σ.σ. εμπνευσμένο από τον Ebenezer Scrooge του Κάρολου Ντίκενς ή πιο πιθανό τον Scrooge ΜcDuck της Walt Disney ) και το concept ήταν εξαιρετικά “πιασάρικο” και αυτό φάνηκε εξ αρχής.
Τα εύσημα για την επιλογή της (προσαρμοσμένης στα… greeklish) ονομασίας αποδίδονται στον Μπάμπη Θεοχάρη, συνάδελφο των τριών ιδρυτών και, όπως οι ίδιοι έχουν πει παλαιότερα, φανατικό της έρευνας αγοράς και σύγκρισης τιμών μεταξύ προϊόντων. Σχεδόν από την πρώτη στιγμή η ιδέα αυτής της σύγκρισης και κατά συνέπεια της εξοικονόμησης χρημάτων για τους καταναλωτές βρήκε μεγάλη ανταπόκριση, τόσο στον ιστότοπο insomnia όπου πρωτοανακοινώθηκε το Φεβρουάριο του 2005, όσο και στο αγοραστικό κοινό που τότε έκανε τα πρώτα τολμηρά του βήματα στον κόσμο των online αγορών.
Το βασικό “κλειδί” της επιτυχίας του skroutz ήταν πως δεν απευθυνόταν απλώς στην τσέπη των καταναλωτών αλλά και των εμπόρων, αφού ουσιαστικά δημιουργούσε ένα νέο κανάλι πωλήσεων για τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην πλατφόρμα.
Τα πρώτα χρόνια, η συμμετοχή στην πλατφόρμα ήταν δωρεάν, μετά υιοθετήθηκε μια συνδρομή και αργότερα τα καταστήματα κατέβαλαν ένα ποσό ανάλογα με τον αριθμό των επισκέψεων που δέχονταν μέσα από το skroutz.
Διάβασε όλο το άρθρο στο Capital.gr