Ομοβροντία επενδύσεων στην τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται – και – στην ελληνική αγορά, με το δημιουργικό ΑΙ (Artificial Intelligence) να συγκεντρώνει το επενδυτικό ενδιαφέρον των εγχώριων εταιρειών. H τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται, πλέον, σε κορυφαία επενδυτική προτεραιότητα και για τους Έλληνες managers, με σχεδόν 8 στους 10 (το 74%) να απαντούν ότι επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το μέλλον.
Το αντίστοιχο ποσοστό, παγκοσμίως, είναι επίσης υψηλό, αν και ελαφρώς χαμηλότερο από το αντίστοιχο στην Ελλάδα (σ.σ. κυμαίνεται στο 70%), γεγονός που υπογραμμίζει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι οι CEOs, παγκοσμίως, αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο τις αμέτρητες δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, επενδύοντας σε αυτήν.
Τόσο οι Έλληνες managers, όσο και διεθνώς, οι επιχειρήσεις, που επενδύουν στην τεχνητή νοημοσύνη προσβλέπουν σε σημαντικά οφέλη από αυτήν την επένδυση. Σύμφωνα με την 9η έρευνα “CEO Outlook” της KPMG, το 42% των Ελλήνων CEOs και το 52%, παγκοσμίως, αναμένουν να δουν απόδοση της επένδυσης τους σε τρία έως πέντε χρόνια.
Μάλιστα, η αυξημένη κερδοφορία αναφέρθηκε ως το βασικό όφελος από την εφαρμογή της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης σε μια εταιρεία (20% των Ελλήνων CEOs και 22% παγκοσμίως).
Προκλήσεις, που σχετίζονται με την ηθική, συνοδεύουν τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη. Σύμφωνα με την KPMG, το 55% των οργανισμών ανέφερε ότι η πρόοδος προς την αυτοματοποίηση έχει καθυστερήσει λόγω των ανησυχιών τους για το πώς τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης λαμβάνουν αποφάσεις.
Έτσι, παρά την προθυμία να προχωρήσουν με τις επενδύσεις τους, οι CEOs τόσο στην Ελλάδα, όσο και παγκοσμίως, αναγνωρίζουν ότι οι αναδυόμενες τεχνολογίες ενδέχεται να οδηγήσουν σε κινδύνους, που χρήζουν αντιμετώπισης. Σχεδόν οι μισοί CEOs στην Ελλάδα (48%) και το 57% διεθνώς αναφέρουν τις ηθικές προκλήσεις ως το κύριο μέλημα όσον αφορά την εφαρμογή της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, ενώ ακολουθεί με μικρή διαφορά η έλλειψη κανονισμών.
“Καθώς αυξάνονται ο έλεγχος και οι ρυθμίσεις για την τεχνητή νοημοσύνη, οι επιχειρήσεις ίσως χρειαστούν πολιτικές και πρακτικές, τις οποίες θα μπορούν να διατυπώσουν και να εφαρμόσουν με σιγουριά”, αναφέρει η σχετική έρευνα.
Ένας άλλος φόβος, που ταλανίζει τους Έλληνες CEOs, όπως και τους συναδέλφους τους διεθνώς, είναι η σχέση της τεχνητής νοημοσύνης με τις κυβερνοεπιθέσεις. Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αύξηση των κινδύνων κυβερνοασφάλειας, που δημιουργούν οι τεχνολογίες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη, συνιστά μεγάλο πονοκέφαλο για τους CEOs.
Παρ’ όλο που η τεχνητή νοημοσύνη δίνει τη δυνατότητα ανίχνευσης των κυβερνοεπιθέσεων, το 90% των CEOs στην Ελλάδα και το 88%, παγκοσμίως, πιστεύει ότι μπορεί να οδηγήσει σε νέους κινδύνους, καθώς προσφέρει νέες στρατηγικές επιθέσεων στους αντιπάλους.
Παρά την επικέντρωση στην κυβερνοασφάλεια τα τελευταία χρόνια, περισσότεροι από το ένα τέταρτο (27%) των CEOs παγκοσμίως, αλλά μόνο το 2% των Ελλήνων, δηλώνουν ότι δεν είναι προετοιμασμένοι για πιθανή κυβερνοεπίθεση (έναντι 24% των CEOs παγκοσμίως και 10% των Ελλήνων πέρυσι) ενώ περισσότεροι από τους μισούς (53% των CEOs παγκοσμίως και 88% των Ελλήνων) δηλώνουν ότι είναι προετοιμασμένοι.
“Είναι σημαντικό για τους CEOs να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, διασφαλίζοντας ότι οι οργανισμοί τους υιοθετούν υπεύθυνα και ισχυρά πλαίσια για την τεχνητή νοημοσύνη, προσδίδοντας την αντίστοιχη βαρύτητα στην προστασία και τη διακυβέρνηση”, σημειώνει η έρευνα της KPMG.
Η έρευνα “2023 CEO Outlook” είναι η μεγαλύτερη ετήσια έρευνα της εταιρείας, βασίζεται στις απόψεις για το μέλλον 1.325 CEOs από 11 σημαντικές αγορές, μεταξύ αυτών και 50 CEOs από την ελληνική αγορά.
Δείτε το άρθρο εδώ