Η τεχνολογία, ο μεγάλος κερδισμένος της Black Friday στην Ελλάδα

    Από: Startup Team
πηγή: sepe.gr

Τα καταστήματα ειδών τεχνολογίας και εκείνα ειδών οικιακού εξοπλισμού είναι οι δύο εμπορικοί τομείς, που επωφελήθηκαν τα μέγιστα από το διεθνή θεσμό της “Black Friday”, στον οποίο συμμετείχε για δεύτερη χρονιά και η ελληνική αγορά. Επιπλέον, όσες επιχειρήσεις διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα – κυρίως καταστήματα ηλεκτρικών ειδών – σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους τη συγκεκριμένη ημέρα. Δύο ακόμη τομείς, που επίσης βγήκαν περισσότερο κερδισμένοι από τη διεξαγωγή της “Black Friday” στην Ελλάδα, ήταν οι επιχειρήσεις του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης.

Συνολικά, καταναλωτές και καταστήματα υποδέχτηκαν με θετικό τρόπο τη φετινή οργάνωση του θεσμού “Black Friday”Η έντονη επισκεψιμότητα στα ελληνικά εμπορικά καταστήματα μεταφράστηκε σε αυξημένες πωλήσεις τόσο σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη ημέρα, όσο και αναφορικά με τις ημέρες του Νοεμβρίου που προηγήθηκαν.

Όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ σε απολογιστικό της υπόμνημα για την πραγματοποίηση – για δεύτερη φορά στην Ελλάδα – του διεθνούς θεσμού, τα ελληνικά καταστήματα συμμετείχαν, φέτος, αισθητά πιο οργανωμένα σε σχέση με πέρυσι με προσφορές και εκπτώσεις.  Στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας συμμετείχε η πλειονότητα των καταστημάτων (80%-90%), σε αντίθεση με πέρυσι, όπου πήρε μέρος μικρό ποσοστό και κυρίως, τα επώνυμα και οι αλυσίδες. Οι δε πωλήσεις των καταστημάτων κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περσινή Black Friday.

Τα βασικά συμπεράσματα, που αποτυπώνει η έρευνα της ΕΣΕΕ, είναι ότι τα εμπορικά καταστήματα έλαβαν καλύτερη ενημέρωση σε σχέση με πέρυσι, με αποτελέσματα να υπάρξει μια καλύτερη οργάνωση για τη συμμετοχή τους. “Για το μεγαλύτερο μέρος των καταστημάτων, η πρακτική της “Black Friday” είχε θετικό αντίκτυπο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων, που πραγματοποιήθηκαν τη συγκεκριμένη μέρα”, αναφέρει η έρευνα.

Αρνητική επίδραση

Όπως σχολιάζει η ΕΣΕΕ, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα την Black Friday, σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, ο εμπορικός κόσμος στην πλειονότητά του, κρίνει τη συγκεκριμένη πρακτική αρνητικά. “Τούτο γιατί, τα οφέλη που αποκομίζουν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, πολυεθνικές και αλυσίδες είναι σαφώς μεγαλύτερα από εκείνα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ίσως, αυτός να είναι και ο κυριότερος λόγος, που εμπορικός κόσμος έρχεται αντίθετος με τέτοιου είδους πρακτικές”, αναφέρει η Ένωση.

Η έρευνα της ΕΣΕΕ διαπιστώνει ότι η εμπορική κίνηση συγκεντρώθηκε τη συγκεκριμένη ημέρα, ενώ τις επόμενες ήταν μειωμένη. Επίσης, τα μικρά καταστήματα και κυρίως εκείνα που δεν βρίσκονται σε κεντρικές περιοχές, δεν φάνηκε να επωφελούνται από τη συγκεκριμένη πρακτική, είτε συμμετέχουν, είτε όχι.

Τέλος, υπήρξαν και ορισμένες αναφορές σχετικά με το ότι η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια  δρα  ανασταλτικά για το τζίρο της χριστουγεννιάτικης περιόδου και απευθύνεται περισσότερο σε μεγαλύτερες  επιχειρήσεις με μεγαλύτερα περιθώρια κέδρους.

Ανά περιοχή

Οι πωλήσεις των καταστημάτων κινήθηκαν στις περισσότερες περιοχές  σε υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με πέρυσι τη συγκεκριμένη ημέρα. Ωστόσο, παρά τη θετική επιρροή στις πωλήσεις, η πλειονότητα του εμπορικού κόσμου, σε γενικές γραμμές, κρίνει αρνητικά την εν λόγω πρακτική για τις μικρές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τους Εκπροσώπους των Εμπορικών Συλλόγων σε κεντρικές πόλεις, στον Πειραιά, για παράδειγμα, πλειονότητα των καταστημάτων της πόλης (70%) συμμετείχε φέτος στο θεσμό, έναντι 40%-50% που συμμετείχε πέρυσι. Οι πωλήσεις των καταστημάτων κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με την περσινή πραγματοποίηση της “Black Friday”, καθώς φέτος συμμετείχαν και επιχειρήσεις που δεν είχαν λάβει μέρος πέρυσι. Το δε καταναλωτικό κοινό φάνηκε πιο ενημερωμένο σε σχέση με πέρυσι, με αποτέλεσμα να ενισχυθεί κατά πολύ η επισκεψιμότητα της αγοράς της πόλης.

Στο μεταξύ, στην εμπορική αγορά της Κηφισιάς συμμετείχαν οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις, ποσοστό φανερά πιο ενισχυμένο από πέρυσι, όπου συμμετείχαν πολύ λίγα καταστήματα και κυρίως οι αλυσίδες. Οι δε πωλήσεις κινηθήκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περσινή εφαρμογή.  Στο Μαρούσι, συμμετείχε το 30% των επιχειρήσεων της εμπορικής αγοράς, με τις πωλήσεις να κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, αλλά χαμηλότερα σε σχέση με την περσινή εφαρμογή του black Friday.

Στη Θεσσαλονίκη διαπιστώθηκε συμμετοχή κατά 90% των επιχειρήσεων της αγοράς στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και κατά 60%-70% στην περιφέρεια. Οι πωλήσεις κινήθηκαν στα ίδια  επίπεδα, με τις εκπτώσεις που έκαναν τα καταστήματα, να κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα το καταναλωτικό κοινό να μην ικανοποιηθεί πλήρως.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
sepe.gr