Την παγκόσμια πρωτιά στη λίστα των χωρών, που απολαμβάνουν την καλύτερη φήμη στον κόσμο, κατακτά για το 2017 η Γερμανία, σύμφωνα με το δείκτη Nation Brands Index (NBI) των Anholt-GfK. Από τα εντυπωσιακά ευρήματα της φετινής μελέτης, η οποία αξιολογεί συνολικά 50 χώρες στον κόσμο, είναι η διολίσθηση των ΗΠΑ από την 1η θέση της κατάταξης το 2016, στην 6η το 2017. Οι συντάκτες της μελέτης αποδίδουν την υποχώρηση της φήμης της χώρας στη διακυβέρνηση από τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ (“Trump effect”).
Ο δείκτης του Nation Brands αξιολογεί τις χώρες με βάση τις εξής κατηγορίες: τη διακυβέρνηση, τις εξαγωγές, το λαό της, τον τουρισμό, τις επενδύσεις και τη μετανάστευση, τον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά. Σύμφωνα με το δείκτη, που μετρά την απήχηση του brand name της κάθε χώρας σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα, διεθνώς, με βάση μία κατηγορία, τον τουρισμό.
Στην αξιολόγηση για το 2017, η Γερμανία κερδίζει μια θέση από τη δεύτερη που βρισκόταν το 2016, η Γαλλία καταλαμβάνει τη 2η θέση, για πρώτη φορά από το 2009, ενώ το 2016 κατείχε την 5η. Την ίδια στιγμή, η Μεγάλη Βρετανία διατηρεί την 3η θέση, ο Καναδάς βρίσκεται στην 4η, όπως και το 2016, ενώ η Ιαπωνία εισέρχεται στο παγκόσμιο “top five” και συγκεκριμένα στην 5η θέση, για πρώτη φορά μετά από το 2011, καθώς το 2016 είχε την 7η θέση.
To “top ten”
Τις πρώτες δέκα θέσεις των χωρών με την καλύτερη φήμη στον κόσμο, όπως την αξιολογεί η κοινή γνώμη, συμπληρώνουν για το 2017: οι ΗΠΑ στην 6η (από την 1η το 2016), η Ιταλία την 7η (από την 7η το 2016), η Ελβετία διατηρεί την 7η, η Αυστρία παραμένει στην 9η και η Σουηδία στη 10η.
Η Γερμανία, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, απολαμβάνει μια πολύ ισορροπημένη εικόνα και στις έξι κατηγορίες του δείκτη, με αξιοσημείωτες βελτιώσεις στην αντίληψη της παγκόσμιας κοινής γνώμης για τον πολιτισμό (+1,07), τη διακυβέρνηση (+1,28) και το λαό (+1,34). Κατατάσσεται στις πέντε πρώτες χώρες για όλες τις κατηγορίες που απαρτίζουν τον δείκτη, εκτός από μία, τον Τουρισμό, όπου κερδίζει έδαφος, αν και δεν είναι ακόμα στην πρώτη πεντάδα.
Οι συνολικές αυξήσεις της Γερμανίας ενισχύθηκαν από τις αισθητά βελτιωμένες αντιλήψεις μεταξύ των Αιγυπτίων (+5,92), καθώς και μεταξύ των Ρώσων (+2,26), των Κινέζων (+2,17) και των Ιταλών (+ 2,06).
Στο μεταξύ, η Μεγάλη Βρετανία ανακτά το έδαφος που χάθηκε το 2016. Η παγκόσμια αντίληψη για τη χώρα έχει ανακάμψει μετά από τη σημαντική πτώση που σημειώθηκε το 2016, αμέσως μετά από την ψηφοφορία του Brexit. Η συνολική βαθμολογία του δείκτη επανέρχεται σχεδόν στο επίπεδο του 2015, με βελτίωση και στις έξι κατηγορίες.
Η Γαλλία βρίσκεται στη 2η θέση για πρώτη φορά από το 2009, από την 5η πέρυσι, με κέρδη και στις έξι κατηγορίες του δείκτη.
sepe.gr