Η δύναμη των λέξεων
Δηλώνουμε φανατικοί του copywriting. Η επιλογή των λέξεων μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τελικά να δημιουργήσει την ανάγκη της αγοράς. Είναι σημαντικό, λοιπόν, οι λέξεις και το ύφος που χρησιμοποιείτε να είναι απόλυτα στοχευμένα και προμελετημένα. Στο πρώτο μέρος του άρθρου αναλύσαμε τη δύναμη των εικόνων στην αγοραστική διαδικασία. Το δεύτερο μέρος είναι αφιερωμένο στο copywriting και στην ψυχολογική επίδραση που ασκεί στους εν δυνάμει καταναλωτές.
Όσο πιο μεγάλη είναι μία εικόνα τόσο πιο έντονα συναισθήματα μπορεί να προκαλέσει. Ισχύει όμως το ίδιο με τις λέξεις; Όσο περίεργο κι αν ακούγεται κι όμως ισχύει! Οι λέξεις αποτελούν συμβολικές αναπαραστάσεις εικόνων, για αυτό και επιδρούν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που επιδρούν οι τελευταίες. Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα σχεδιάζετε μία διαφημιστική καμπάνια, έχετε στο νου σας να μεγεθύνετε τη γραμματοσειρά, ώστε να κάνετε και πιο έντονη την εμπειρία που θέλετε να δημιουργήσετε.
Οι περισσότεροι από εμάς επιλέγουμε προϊόντα με πολλαπλά χαρακτηριστικά. Και αυτό, διότι πιστεύουμε πως κάθε χαρακτηριστικό προσθέτει μεγαλύτερη αξία στο προϊόν. Αντιλαμβανόμαστε δηλαδή την ποιότητα αριθμητικά και όχι με βάση τη χρησιμότητα και τη λειτουργικότητα ενός προϊόντος. Τι θέλουμε να πούμε με αυτό; Στις διαφημίσεις σας τονίστε τις πολλαπλές δυνατότητες του προϊόντος που θέλετε να προωθήσετε, κάνοντάς το να φαίνεται ελκυστικότερο.
Εάν το κοινό σας συνειδητοποιήσει ότι προσπαθείτε να το πείσετε να καταναλώσει, θα νιώσει εξαπατημένο και θα αντιδράσει αρνητικά. Αρχικά, θα εγκαταλείψει την παραγγελία του, σε δεύτερο στάδιο όμως μπορεί να αμαυρώσει τη φήμη της εταιρείας σας (με αρνητικά reviews, επικριτικά σχόλια κ.α.). Σε καμιά περίπτωση λοιπόν μην προσπαθήσετε να υποτιμήσετε τη νοημοσύνη του.
Υπάρχει όμως μία εξαίρεση. Εάν προωθείτε ηδονιστικά (ευχάριστα) προϊόντα, όπως για παράδειγμα παγωτά, μπορείτε να υιοθετήσετε ένα πιο ανάλαφρο ύφος γραφής. Η κατανάλωση ευχάριστων προϊόντων δημιουργεί από μόνη της μία θετική εμπειρία, για αυτό και ο καταναλωτής προσδοκεί μία πιο χαρούμενη παρουσίαση. Αυτήν ακριβώς την προσδοκία του κοινού σας πρέπει να ικανοποιήσετε, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις.
Τα εύηχα slogans επιδρούν όπως και οι στίχοι ενός τραγουδιού. Εντυπώνονται στη μνήμη του χρήστη και η αναπαραγωγή τους προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα- σκεφτείτε την ανέμελη διάθεση που έχετε όταν σιγοτραγουδάτε. Η σύνδεση χαράς και κατανάλωσης οδηγεί πολύ εύκολα στην ολοκλήρωση μιας αγοράς, καθώς η ολοκλήρωσή της ταυτίζεται με τη συναισθηματική πλήρωση του καταναλωτή.