Η Black Friday είναι πλέον μία από τις σημαντικότερες ημέρες για τη βιομηχανία του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι πωλήσεις για φέτος αναμένεται να καταγράψουν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, καθώς τα Black Fridays συνεχίζουν την ανοδική πορεία με το πέρασμα των χρόνων, σύμφωνα με έρευνα της RTB House.
Η Black Friday εφέτος θα πραγματοποιηθεί στις 24 Νοεμβρίου. Για τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί το πρώτο peak της εορταστικής περιόδου ενώ παράλληλα είναι μία ευκαιρία να επιτευχθούν τεράστιοι στόχοι πωλήσεων.
Σύμφωνα με την Adobe Digital Insights, οι online πωλήσεις της Black Friday ξεπέρασαν τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016. Οι αριθμοί αυτοί αναμένεται να αυξηθούν το 2017, ως αποτέλεσμα της αύξησης της online δαπάνης. Τεράστιες ουρές, περιορισμένος χρόνος και εκατοντάδες πελάτες σε καταστήματα λιανικής πώλησης στρέφουν τους αγοραστές στις ηλεκτρονικές αγορές προς αποφυγήν αυτής της κατάστασης.
Η RTB House, η διεθνής εταιρεία που παρέχει λύσεις retargeting χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής σε κορυφαίους διαφημιζόμενους παγκοσμίως, ανέλυσε εκατοντάδες εκστρατείες προκειμένου να αποτυπώσει τον τρόπο με τον οποίο αυξάνεται η δημοτικότητα της Black Friday με την πάροδο των ετών.
Σε σχέση με το 2015, η Black Friday του 2016 προσέλκυσε πάνω από 106% περισσότερους ανθρώπους σε online καταστήματα και σημειώθηκαν 204% περισσότερες συναλλαγές. Στη Black Friday που πραγματοποιήθηκε το 2016, η επισκεψιμότητα στα ηλεκτρονικά καταστήματα αυξήθηκε κατά 65% και οι συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν άγγιξαν το 170% σε σχέση με όλο τον υπόλοιπο μήνα*.
Ο Αλέξανδρος Ρήγας, CEO της impruvo, αποκλειστικός αντιπρόσωπος της RTB House στην Ελλάδα, προβλέπει ότι η Black Friday θα είναι μια ακόμα πιο δημοφιλής μέρα φέτος. «Το 2016, κατά τη διάρκεια της Black Friday τα online stores σημείωσαν αύξηση στην επισκεψιμότητα κατά περίπου 150% σε σχέση με την συνολική επισκεψιμότητα όλου του Νοεμβρίου. Επιπλέον, οι καταναλωτές πραγματοποίησαν περισσότερες συναλλαγές κατά 228% εκείνη την ημέρα σε σχέση με τις συναλλαγές όλου του μήνα.»
Έχει απομείνει μόνο μία εβδομάδα πριν τη Black Friday. Οι marketers μπορούν να προετοιμαστούν σωστά μέσα από εξατομικευμένες διαφημιστικές καμπάνιες.
Αυτού του είδους το retargeting είναι ένα σημαντικό εργαλείο, το οποίο μπορεί να εξατομικεύσει διαφημιστικά μηνύματα με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια κατά τη διάρκεια της Black Friday. Με τη χρήση της τεχνολογίας της τεχνητής νοημοσύνης και αλγόριθμους deep learning, οι marketers έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν δημιουργικά με τα προϊόντα που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση σε κάθε καταναλωτή ξεχωριστά.
Αυτές οι καμπάνιες retargeting είναι επίσης δυνατό να προσαρμοστούν στις ανάγκες ενός μεμονωμένου καταστήματος, για παράδειγμα με τη χρήση άλλων δημιουργικών και σεναρίων στόχευσης τα οποία είναι σημαντικά για ανθρώπους που ενδιαφέρονται για διαφορετικά προϊόντα από κάθε κατηγορία, για παράδειγμα για γυναικεία και ανδρικά ενδύματα.
Απαιτείται ελάχιστος χρόνος για να δημιουργήσετε online retargeting καμπάνιες για τη Black Friday που θα έχουν σημαντικά αποτελέσματα. Με την 24η Νοεμβρίου να πλησιάζει, τα περιθώρια για τους marketers να δράσουν στενεύουν.
—
* Συγκεντρωτικά στοιχεία από περισσότερες από 400 εκστρατείες της RTB House σε 10 αγορές.