Τη δυναμική των εκ Κίνας ορμώμενων κατασκευαστών smartphones στην παγκόσμια αγορά επιβεβαιώνει η πορεία των διεθνών πωλήσεων “έξυπνων” κινητών. Ήδη, για το 2ο τρίμηνο του 2017, Κινέζοι κατασκευαστές ήλεγχαν σχεδόν το ήμισυ της παγκόσμιας αγοράς smartphones. Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες της Counterpoint Research, οι παγκόσμιες αποστολές smartphone αυξήθηκαν κατά 3% σε ετήσια βάση το 2ο τρίμηνο του 2017. Οι κινεζικές μάρκες συγκέντρωσαν αθροιστικά μερίδιο-ρεκόρ 48% της αγοράς smartphones διεθνώς.
Έτερο στοιχείο, που υπογραμμίζει εύγλωττα την ένταση του ανταγωνισμού – τουλάχιστον στην κορυφή – της παγκόσμιας κατάταξης των κορυφαίων κατασκευαστών smartphones, είναι η πορεία της κινεζικής κατασκευάστριας smartphone Huawei. Η τελευταία κατάφερε – σύμφωνα με στοιχεία της Counterpoint Research για τον Ιούλιο – να εκθρονίσει την αμερικανική Apple από τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των ισχυρότερων κατασκευαστών τόσο για τον Ιούνιο, όσο και για τον Ιούλιο τρέχοντος έτους.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Counterpoint, αυτό είναι ένα σημαντικό ορόσημο για τη Huawei, το μεγαλύτερο κινεζικό brand με αυξανόμενη παγκόσμια παρουσία. Πάντως, οι ίδιοι σχολιάζουν πως αυτή η επίδοση μπορεί να είναι και προσωρινή, λαμβάνοντας υπόψη ότι επίκειται το λανσάρισμα του νέου iPhone, για να προσθέσουν, ωστόσο, ότι σίγουρα αποτελεί ένα σαφές δείγμα γραφής των ανταγωνιστικών προθέσεων της κινεζικής επιχείρησης και των προοπτικών της για τη διεθνή αγορά.
“Η αδύναμη παρουσία στις αγορές της Νότιας Ασίας, της Ινδίας και της Βόρειας Αμερικής περιορίζει τις δυνατότητες της Huawei να λάβει – σε μεσοπρόθεσμο χρονικό διάστημα – μια σταθερά βιώσιμη δεύτερη θέση πίσω από τη Samsung. Η Huawei εξαρτάται υπερβολικά από την εγχώρια αγορά της Κίνας, όπου κατέχει την ηγετική θέση και τις αγορές που εστιάζουν στους φορείς εκμετάλλευσης στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή”, προσθέτουν οι αναλυτές της εταιρείας.
Ο κινεζικός παράγων
Στην ανάλυσή της η Counterpoint υπογραμμίζει ότι η ανάπτυξη των κινεζικών εμπορικών σημάτων στον κλάδο των smartphones είναι μια σημαντική τάση, την οποία κανένας παίκτης στο mobile οικοσύστημα δεν μπορεί να αγνοήσει. Άλλωστε, όπως τονίζει η εταιρεία, οι κινεζικές μάρκες, που κατέχουν δεσπόζουσα θέση σε βασικές αγορές, όπως η Κίνα, η Ευρώπη, η Ασία και η Λατινική Αμερική, έχουν περιορίσει τις προοπτικές ανάπτυξης για κορυφαία παγκόσμια brands, όπως η Samsung και η Apple.
Οι αναλυτές της Counterpoint τονίζουν ότι για την ταχύτατη ανάπτυξη των εξ Κίνας ορμώμενων κατασκευαστών δεν ευθύνεται μόνο ο σχεδιασμός των smartphones και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, αλλά και οι επιδόσεις τους όσον αφορά τη διάθεση των προϊόντων, τις στρατηγικές προώθησης και το μάρκετινγκ.
sepe.gr