Το i-host είναι το 1ο Ηλεκτρονικό Βιβλίο Κρατήσεων για εστιατόρια και συναφείς επιχειρήσεις που δέχονται και διαχειρίζονται κρατήσεις και προσφέρουν υπηρεσίες αναψυχής. Πρόκειται για μία ψηφιακή εφαρμογή που εγκαθίσταται και λειτουργεί σε tablets και χρησιμοποιείται από τον διαχειριστή των κρατήσεων της επιχείρησης, αντί των σημειώσεων σε χαρτιά, για την εύκολη και αποτελεσματική διαχείριση των πελατών, των κρατήσεων και των τραπεζιών του εστιατορίου. Με την υιοθέτηση του i-host, η επιχείρηση αυξάνει τα έσοδά της συστηματικά δημιουργώντας πιστό πελατειακό κοινό, το οποίο επισκέπτεται το εστιατόριο επανειλημμένα. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της αναβάθμισης των υπηρεσιών εξυπηρέτησης του εστιατορίου σε μοναδικές εμπειρίες αναψυχής για κάθε έναν επισκέπτη ξεχωριστά. Με το i-host, ο διαχειριστής έχει στα χέρια του όποια πληροφορία χρειάζεται, για κάθε πελάτη, την κατάλληλη στιγμή, ενώ οι λειτουργίες διαχείρισης κρατήσεων και τραπεζιών εκτελούνται σε ασυναγώνιστους χρόνους, με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το i-host χρησιμοποιείται σήμερα από τα δημοφιλέστερα και πιο αξιοσημείωτα εστιατόρια στην Ελλάδα και αποτελεί το απόλυτο ψηφιακό εργαλείο δημιουργίας πιστού πελατειακού κοινού για τα εστιατόρια και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο παροχής υπηρεσιών φιλοξενίας και αναψυχής.
Γιατί αποφάσισες να ξεκινήσεις μια δραστηριότητα μόνος/η σου?
Νομίζω πως αυτό που μας οδήγησε σε αυτή την απόφαση ήταν μία σχετική ανησυχία που είχαμε για να εντοπίζουμε προβλήματα και να σχεδιάζουμε λύσεις γι’ αυτά. Αυτή η διαδικασία μας έδινε τη δυνατότητα να αισθανόμαστε δημιουργικοί, ενώ ταυτόχρονα μπορούσαμε να εξελίσσουμε τις επαγγελματικές μας δεξιότητες και τα προσωπικά μας χαρακτηριστικά γρήγορα και αποτελεσματικά, μέσα από την πρακτική. Για καιρό ψάχναμε να βρούμε ένα κρίσιμο πρόβλημα ή μία ανάγκη, η ικανοποίηση της οποίας θα μπορούσε να αποτελέσει επιχειρηματική ευκαιρία. Το i-host ικανοποιεί την έντονη ανάγκη των εστιατορίων και άλλων συναφών με αυτά επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες αναψυχής και φιλοξενίας, για δημιουργία πιστού πελατειακού κοινού και συστηματική αύξηση εσόδων.
Σε ποιους απευθύνεσαι και τι όφελος μπορούν να έχουν από τις υπηρεσίες σου;
Το i-host απευθύνεται σε εστιατόρια, εστιατόρια ξενοδοχείων, πολυχώρους, κέντρα εκδηλώσεων και συναφείς επιχειρήσεις που δέχονται και διαχειρίζονται κρατήσεις και προσφέρουν υπηρεσίες αναψυχής. Με την υιοθέτηση του i-host η επιχείρηση διατηρεί οργανωμένο αρχείο πελατών με τα χαρακτηριστικά και τις προτιμήσεις τους, καθώς και ιστορικό επισκεψιμότητας για κάθε έναν επισκέπτη ξεχωριστά. Όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες σε όλους τους ενδιαφερόμενους (manager, υπεύθυνος διαχείρισης κρατήσεων, chef, κ.λ.π) ανά πάσα στιγμή από οποιοδήποτε smartphone ή tablet, χωρίς κόπο, κάνοντας τη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες πιο εύκολη από ποτέ. Το i-host συμβάλλει στην αποδοτική διαχείριση των τραπεζιών, προτείνοντας άμεσα τα καταλληλότερα τραπέζια για κάθε κράτηση, ενώ διευκολύνει τη διαδικασία της διαχείρισης κάθε βάρδιας, ελαχιστοποιώντας τους χρόνους απόκρισης κατά την εξυπηρέτηση πελατών. Επιπλέον, για τις εταιρίες που επιθυμούν να δέχονται κρατήσεις από την ιστοσελίδα ή τη fb σελίδα τους το i-host δίνει και αυτή τη δυνατότητα. Το i-host είναι μία ολοκληρωμένη λύση διαχείρισης πελατών, κρατήσεων και τραπεζιών που προσαρμόζεται με ακρίβεια στις απαιτήσεις κάθε εστιατορίου επιτρέποντας την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών εξυπηρέτησης και μοναδικών εμπειριών αναψυχής στους επισκέπτες του.
Τι δυσκολίες συνάντησες και πως κατάφερες να τις αντιμετωπίσεις
Η αβεβαιότητα που πηγάζει από το ασταθές πολιτικό, φορολογικό, οικονομικό και νομικό περιβάλλον στη χώρα μας, η ψυχολογία της αγοράς και ειδικότερα των πελατών μας που επηρεάζεται από την οικονομική κρίση, η αντίσταση στην αλλαγή του τρόπου εργασίας των επιχειρήσεων, τα υψηλά επίπεδα γραφειοκρατίας, η περιορισμένη διαθεσιμότητα πόρων, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι απαιτήσεις για την ανάπτυξη μίας εταιρίας startup είναι πολλαπλές, δημιούργησαν αρκετές φορές εμπόδια και δυσκολίες στο έργο μας. Νομίζω πως για να αντιμετωπίσει κανείς δυσκολίες όπως αυτές που αναφέρθηκαν παραπάνω χρειάζεται κυρίως να πιστεύει στο προϊόν ή την υπηρεσία που αναπτύσσει. Εμείς από την αρχή γνωρίζαμε ότι το i-host θα έδινε λύση και θα ικανοποιούσε κρίσιμες ανάγκες των εστιατορίων και των επιχειρήσεων που προσφέρουν υπηρεσίες αναψυχής που για χρόνια δεν ικανοποιούνταν. Εκτός όμως από αυτό, για την αντιμετώπιση των δυσκολιών που παρουσιάστηκαν χρειάστηκαν, μεταξύ άλλων, καλή οργάνωση, ομαδική εργασία, βοήθεια από πολύ ικανούς συνεργάτες και υπομονή. Τέλος, θεωρώ ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του εγχειρήματος, πολύ σημαντικές για τη συνέχεια της προσπάθειάς μας ήταν και όλες οι μικρές επιτυχίες που είχαμε.
Τι συμβουλές δίνεις στους νέους επιχειρήματίες out there
Να αναζητήσουν ένα έντονο πρόβλημα ή μία έντονη ανάγκη που εμφανίζεται μαζικά. Από κει και πέρα, επιμονή, δουλειά, υπομονή, υψηλοί στόχοι και αποδοχή της αποτυχίας ως ευκαιρία βελτίωσης για να καταλήξουν στη λύση που αναζητά η αγορά.