To Parky είναι η πρώτη πλατφόρμα που αλλάζει τον τρόπο που παρκάρουμε στην Ελλάδα. Συνδέει οδηγούς που ψάχνουν πάρκινγκ (από λίγες ώρες έως και μήνες) με ιδιοκτήτες πιλοτών που επιθυμούν να νοικιάσουν τον χώρο τους όταν δεν τον εκμεταλλεύονται. Τα οφέλη είναι σημαντικά και για τις δύο πλευρές. Οι μεν οδηγοί βρίσκουν εύκολα, φθηνό και ασφαλές πάρκινγκ αποφεύγοντας άσκοπους κύκλους και εκνευρισμό. Οι δε ιδιοκτήτες κερδίζουν ένα σεβαστό extra εισόδημα. Η ομάδα αποτελειται από 3 νέα παιδιά, την Μαρία-Ζωή Παπαϊωάννου (co-founder and Business Lead), τον Θοδωρή Σωτηρίου (co-founder and Product Lead) και τον Χρήστο Χατζή (Chief Engineer) που βάλαν στόχο να προσφέρουν μια απλή, ρεαλιστική λύση που θα βελτιώσει τις γειτονιές και κεντρικά σημεία των πόλεων μας. Μέσα στο πρώτο μήνα λειτουργίας, το Parky βρίσκεται ήδη σε 4 πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Κομοτηνή), με πάνω από 80 θέσεις και εβδομαδιαία αύξηση χρηστών 48%.
Γιατί αποφάσισες να ξεκινήσεις μια δραστηριότητα μόνος/η σου?
Η όρεξη και η διάθεση που έχουμε σε αυτή την ηλικία να κάνουμε όμορφες αλλαγές και να βελτιώσουμε καταστάσεις μας οδήγησε στο να θέλουμε να βρούμε λύση για ένα πρόβλημα που απασχολεί τις “φορτωμένες” πόλεις μας. Αν θέλετε, είναι το δικό μας λιθαράκι σε κάτι που βιώσαμε (ψάχνοντας πάρκινγκ για πολύ ώρα ένα βράδυ) και θέλαμε να δράσουμε με κάποιο τρόπο βλέποντας τις ανεκμετάλλευτες πιλοτές. Αναζητήσαμε μία απλή λύση σε ένα καθημερινό πρόβλημα και βάλαμε την καρδιά μας στο να βοηθήσουμε όποιον έχει/ή θα βρεθεί σε παρόμοια θέση με εμάς. Ξέρετε, πολλά πράγματα θέλουν απλά μια αφορμή, και μετά με λίγο πείσμα και κουράγιο γίνεται η αρχή. Ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη ωστόσο σίγουρα δεν έρχετε και αν μενουμε αδρανείς.
Σε ποιους απευθύνεσαι και τι όφελος μπορούν να έχουν από τις υπηρεσίες σου;
Σε οδηγούς και ιδιοκτήτες πιλοτών, γκαράζ και χώρων στάθμευσης. Οι οδηγοί μέσω του Parky μπορούν να βρουν εύκολα και γρήγορα παρκινγκ, σε καλές τιμές και χωρίς να φέρνουν άσκοπους κύκλους και να προκαλούν συμφόρηση στους δρόμους και προσωπικό εκνευρισμό. Από την άλλη, οι ιδιοκτήτες των θέσεων αποκτούν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την θέση τους τις ώρες, μέρες ή τους μήνες που δεν τη χρησιμοποιούν βγάζοντας ένα επιπλέον ειδόδημα. Το Parky αποτελεί μια λύση συνέργειας και βασίζεται στο μοντέλο του διαμοιρασμού.
Τι δυσκολίες συνάντησες και πως κατάφερες να τις αντιμετωπίσεις
Βλέπουμε τις δυσκολίες ως challenges και με αυτή τη νοοτροπία πορευόμαστε ως ομάδα. Σίγουρα ένα κρίσιμο σημείο ήταν η εύρεση market data γύρω από το parking και περισσότερο ως προς την χαρτογράφηση σε επίπεδο πιλοτών και διαθέσιμων spot, οπού εδώ είχαμε περιορισμένα διαθέσιμα στοιχεία και εκτίμηση μεγέθους αγοράς. Ένα άλλο σημείο είναι το γεγονός ότι η όλη ιδέα της οικονομίας του διαμοιρασμού είναι πολύ νέα για τα Ελληνικά δεδομένα και το μυαλό του “καταναλωτή” πρέπει να εκπαιδευτεί στο τι μπορεί να κερδίσει από αυτό ώστε να καταλήξει να το αγκαλιάζει. Σίγουρα βοήθησαν παρόμοια concept όπως το airbnb καθώς επίσης και η στρατηγική που ακολουθήσαμε στο να τον εκθέσουμε στην ιδέα του πάρκινγκ με πιο γνώριμα για τα Ελληνικά δεδομένα πράγματα όπως η μηνιαία ενοικίαση, εισάγωντας τον σιγά σιγά και στην δυνατότητα ολιγόωρης διάθεσης.
Τι συμβουλές δίνεις στους νέους επιχειρήματίες out there
Να επιχειρούν και να μην φοβούνται να καινοτομήσουν και να αλλάξουν το status quo. Nα πατάνε στην γη, να έχουνε ρεαλιστικούς στόχους, να μην περιμένουμε θαύματα ή επιτυχία σε μια νύχτα και να είναι οπλισμένοι με επιμονή και αγάπη για αυτό που κάνουν.