Σε ένα ισχυρότατο κανάλι για το ευρωπαϊκό λιανεμπόριο συνεχίζουν να εξελίσσονται οι online πωλήσεις. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης θα διευρύνονται με μέσο ετήσιο ρυθμό 11% καθ’ όλη την περίοδο έως το 2021. Μάλιστα, στο τέλος της περιόδου αναφοράς, ο συνολικός τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα επίπεδα των €378 δις. Περαιτέρω, όπως προβλέπει σε σχετική της έρευνα η εταιρεία Forrester, οι online πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 12% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου.
Οι συντάκτες της μελέτης της Forrester (Online Retail Forecast, 2016 to 2021 in Western Europe) προβλέπουν ότι οι βορειοευρωπαϊκές αγορές θα παραμείνουν οι κυρίαρχοι παίκτες της αγοράς του online λιανεμπορίου στη Δυτική Ευρώπη. Μεταξύ αυτών, οι πιο κομβικές αγορές για τις online πωλήσεις στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης θα είναι η βρετανική, η γαλλική και η γερμανική. Για την ακρίβεια οι αναλυτές της Forrester υποστηρίζουν ότι οι τρεις συγκεκριμένες αγορές θα συγκεντρώνουν, έως το 2021, το 69% των online πωλήσεων της περιοχής. Μάλιστα, στη Μεγάλη Βρετανία, για παράδειγμα, οι online πωλήσεις λιανικής θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα πέμπτο του συνόλου των λιανικών πωλήσεων.
Ενώ οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης δείχνουν να διατηρούν το προβάδισμά τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η ταχύτερη ανάπτυξη των online πωλήσεων θα προέλθει, κυρίως, από τη Νότια Ευρώπη και από αγορές, όπως η Ισπανία και η Ιταλία, που θα δουν το e-commerse να διευρύνεται με ρυθμό της τάξης του 16% και 19%, αντίστοιχα. Παρ’ όλα αυτά, η περιοχή της Νότιας Ευρώπης θα εξακολουθεί να συγκεντρώνει κάτι λιγότερο από το 10% των συνολικών online λιανικών πωλήσεων το 2021.
“Super Shoppers”
Τη δυναμική των online αγορών στην – “ώριμη” ψηφιακά – περιοχή της Δυτικής Ευρώπης τροφοδοτούν, κατά κύριο λόγο, σύμφωνα με τη μελέτη της Forrester, οι λεγόμενοι “super shoppers”. Πρόκειται για καταναλωτές που επιλέγουν την omnichannel (πολυκαναλική) διαδικασία αγορών, αξιοποιούν εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια (παραδοσιακά και mobile) τόσο για την έρευνα, όσο και για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Σήμερα, οι “super shoppers” υπολογίζεται ότι αποτελούν το 27% των Ευρωπαίων καταναλωτών και δαπανούν από 10% έως 20% περισσότερο σε σχέση με τους χρήστες ενός μόνο συγκεκριμένου ψηφιακού καναλιού.
Ευκολία και ταχύτητα
Όσον αφορά τους λόγους που ωθούν τους καταναλωτές στις online αγορές, η μελέτη της Forrester εξηγεί ότι αυτοί συνδέονται, κατά κύριο λόγο, με την ταχύτητα και την ευκολία που εξασφαλίζει η οδός των online αγορών. Για παράδειγμα, η έρευνα της Forrester διαπίστωσε ότι το 53% των καταναλωτών εκτιμούν ότι μπορούν να προγραμματίσουν την ώρα παράδοσης των προϊόντων, ενώ ένα 29% προτιμά την επιλογή της παραλαβής από το κατάστημα.
sepe.gr