Προφανώς και αξιοποιούν το Διαδίκτυο και τις δυνατότητές του, έχουν εταιρική ιστοσελίδα και κάνουν χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματικούς σκοπούς. Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις δεν έχουν αξιοποιήσει, μέχρι σήμερα, στο έπακρο, το σύνολο των ψηφιακών εργαλείων που προσφέρει το Διαδίκτυο.
Έτσι, ενώ τα τρία τέταρτα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων –με τουλάχιστον 10 υπαλλήλους- έχουν, για παράδειγμα, εταιρική ιστοσελίδα, και σχεδόν μία στις δύο κάνει χρήση των social media, μόλις το 25% κάνει διαφήμιση μέσω Διαδικτύου.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, τη μεγαλύτερη χρήση online διαφήμισης κάνουν οι επιχειρήσεις στη Μάλτα (46%), τη Σουηδία (42%), τη Δανία (40%), την Ιρλανδία, τη Λιθουανία και τη Φινλανδία (33%). Στον αντίποδα, τις πιο αναιμικές επιδόσεις έχουν στον συγκεκριμένο τομέα οι εταιρείες σε Ρουμανία (12%), Πορτογαλία (15%), Γαλλία και Ιταλία (18%), Βουλγαρία και Ουγγαρία (19%). Στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat, το 66% των επιχειρήσεων (με 10 άτομα προσωπικό και άνω) έχει εταιρικό website, το 44% κάνει χρήση των social media, ενώ το 29% επιλέγει την online διαφήμιση.
Μεταξύ των επιχειρήσεων, που επιλέγουν το Διαδίκτυο για τη διαφήμισή τους, το πιο δημοφιλές κανάλι είναι αυτό των διαφημίσεων με βάση το περιεχόμενο (contextual ads). Συγκεκριμένα, το 78% των ευρωπαϊκών εταιρειών που επιλέγουν την online διαφήμιση αναφέρει ότι η στρατηγική του αφορά αυτή την κατηγορία (σσ οι αυτό το είδος διαφήμισης βασίζεται σε εξειδικευμένο λογισμικό που αναλαμβάνει να ελέγξει το κείμενο μιας ιστοσελίδας ώστε να τοποθετηθούν σε αυτήν διαφημίσεις σχετικές με το περιεχόμενο της).
Αμέσως πιο δημοφιλής στρατηγική online διαφήμισης είναι αυτή με βάση τη γεωγραφική περιοχή (geo-targetingadvertisement) με έα ποσοστό 30% των εταιρειών να δηλώνει ότι κάνει χρήση αυτού του είδους διαφήμισης. Ακολουθεί το λεγόμενο «behavioural targeting advertisement» (ήτοι οι διαφημίσεις που αξιοποιούν τις προτιμήσεις περιήγησης των χρηστών, με τη χρήση cookies) με ποσοστό 27%, ενώ άλλες στοχευμένες μορφές online διαφήμισης επιλέγει το 35% των ευρωπαϊκών εταιρειών.
Το είδος της online διαφήμισης με βάση το περιεχόμενο επιλέγουν πιο συχνά οι εταιρείες στην Τσεχία και την Πολωνία (89%), τη Ρουμανία (84%), την Ελλάδα, τη Λετονία και την Ολλανδία (83%), τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Σλοβενία (82%), τη Λιθουανία και τη Φινλανδία (81%) και την Ουγγαρία (80%).
Geo-targeting διαφήμιση επιλέγουν περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις σε Κύπρο (53%), ενώ στο 40% κινούνται τα αντίστοιχα ποσοστά σε Ιρλανδία (43%), Μάλτα (41%), Ολλανδία (40%), Λετονία και Φινλανδία (39%). Τέλος, το είδος της «behavioural targeting διαφήμισης» επιλέγουν κυρίως οι επιχειρήσεις στην Κύπρι (48%), την Ολλανδία και τη Φινλανδία (42%).
Από τις ελληνικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το εργαλείο της online διαφήμισης το 83% κάνει χρήση contextualadvertising, το 37% geo-targeting advertising, to 29% behavioural targeting advertising και το 46% χρησιμοποιεί άλλες μεθόδους.