Το link building είναι η διαδικασία δημιουργίας και διανομής του URL συνδέσμου ενός website στο διαδίκτυο. Πρόκειται για μία πολύ χρήσιμη στρατηγική στο SEO, μιας και οι μηχανές αναζήτησης εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα εξωτερικά links που οδηγούν σε κάθε ιστότοπο. Βέβαια, παρά τα εμφανή πλεονεκτήματα που επιφυλάσσει για το site σας μια τέτοια στρατηγική, εάν η διαδικασία του link building γίνεται με λάθος τρόπο, τα μειονεκτήματα μπορεί να ζυγίσουν περισσότερο. Αυτό σημαίνει ότι αν επιθυμείτε να βελτιώσετε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει να αποφύγετε συγκεκριμένες τακτικές στο link building και να προτιμήσετε κάποιες άλλες. Ετοιμάσαμε λοιπόν το παρόν άρθρο με σκοπό να μιλήσουμε για την τεχνική του link building, για το τι πρέπει να προσέξετε και για ποιες τακτικές θα πρέπει να αποκλείσετε από τη στρατηγική σας.
Στο παρελθόν , το link building σήμαινε τοποθέτηση των links σε διάφορες εξωτερικές σελίδες στο διαδίκτυο, συχνά μάλιστα επί πληρωμή. Η πρακτική αυτή σήμερα όπως είναι φανερό δεν είναι ασφαλής, ειδικά όταν υπάρχει ο αλγόριθμος του Google Penguin που διαγράφει κακόβουλα sites που επιχειρούν να παραπλανήσουν την Google αγοράζοντας εξωτερικά links, που είναι ασύμβατα με το περιεχόμενό τους. Εάν πάλι μια link building πρακτική περιλαμβάνει spamming, το site σας μπορεί να διαγραφεί από τα αποτελέσματα της Google χωρίς προειδοποίηση. H τοποθέτηση πολλών links σε άλλους τόπους μπορεί φαινομενικά να είναι επικερδής στην πραγματικότητα όμως, όταν το link building γίνεται με λάθος τρόπο, το όφελος είναι ελάχιστο έως μηδαμινό.
Αν ακολουθείτε κάποια από τις παρακάτω πρακτικές καλό είναι να τις διακόψετε άμεσα. Σε καμία περίπτωση δεν θα σας βοηθήσουν στο SEO. Εκτιμούμε ότι τα μεγαλύτερα λάθη που συμβαίνουν στις μέρες μας στο link building είναι τα εξής:
Βεβαιωθείτε ότι τα links που αφορούν την ιστοσελίδα σας δεν οδηγούν πάντα στο homepage σας. Κάτι τέτοιο θα έκανε το περιεχόμενό σας να φαίνεται spam. Σίγουρα, εάν κάποιος γράφει για την εταιρεία σας, θα χρησιμοποιήσει links που θα οδηγούν στο homepage του site σας. Αν όμως κάποιος αναφέρεται στα προϊόντα ή γενικότερα στα νέα της εταιρείας σας, είναι φυσικό τα links να οδηγούν στα προϊόντα ή στη σελίδα του blog σας. Αυτός είναι ο τρόπος που πρέπει να κάνετε και εσείς link building.
Tip: Τα links που οδηγούν σε μία πιο συγκεκριμένη σελίδα μπορούν να φέρουν υψηλότερο conversion rateστο site σας.
Μία πρακτική που σίγουρα πρέπει να αποφεύγεται είναι η αγορά links. Ο κανόνας ισχύει ακόμα κι αν η εταιρεία που θα σας πουλήσει το link είναι μία εταιρεία μεγάλης φήμης. Σκεφτείτε ότι με την ίδια ευκολία που πούλησε σε εσάς ένα link μπορεί να πουλήσει ανά πάσα στιγμή και σε άλλες εταιρείες που επιθυμούν να κάνουν link building. Επίσης, ένα link σίγουρα δεν θα τραβήξει την προσοχή της Google, σε περίπτωση όμως που ο αριθμός διάφορων αμφίβολων links σε ένα site αυξάνεται, αυτόματα αυξάνεται και ο κίνδυνος η Google να διαγράψει τη σελίδα σας.
Ένας αξιόπιστος τρόπος για να δημιουργήσετε links που θα οδηγούν στο site σας είναι μέσω άρθρων που θα αφορούν την εταιρεία ή τα προϊόντα σας, τα οποία θα κοινοποιούνται σε άλλα sites. Προσέξτε όμως να μην δημοσιεύετε το ίδιο περιεχόμενο σε διαφορετικά sites. Η αναπαραγωγή και δημοσίευση όμοιου περιεχομένου, όχι μόνο δεν ωφελεί το SEO αλλά στην πραγματικότητα το βλάπτει, γιατί θεωρείται διπλότυπο περιεχόμενο. Προσπαθήστε λοιπόν να γράφετε ποιοτικά άρθρα με αυθεντικό περιεχόμενο, για να κρατήσετε υψηλή την επισκεψιμότητα της σελίδας σας και αποφύγετε τις βαρετές για το κοινό επαναλήψεις.
Εάν ενδιαφέρεστε για το link building, μην αφήσετε έξω από τη στρατηγική σας τα social media. Σήμερα, τα social media αποτελούν τον καλύτερο τρόπο για να προσελκύσετε νέους επισκέπτες. Έξυπνα posts που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον του κοινού και θα το οδηγήσουν να κάνει shares, retweets και likes, είναι πολύ χρήσιμα για το SΕΟ της σελίδας σας. Σταματήστε λοιπόν να καταναλώνετε χρήματα και χρόνο προσπαθώντας να κερδίσετε links σε άλλα sites. Αν καταφέρετε να κατακτήσετε την τέχνη των socialmedia, τότε μπορείτε να αποκτήσετε έναν σημαντικό αριθμό επισκέψεων στη σελίδα σας.
Μία link building στρατηγική δεν πρέπει να φαίνεται φυσική, πρέπει να είναι φυσική! Με άλλα λόγια, η τοποθέτηση ενός link σε άλλους ιστότοπους δεν πρέπει να γίνεται με τρόπο βεβιασμένο. Αντίθετα, είναι σημαντικό να ταιριάζει μαζί του ως προς το περιεχόμενο αλλά και να υπάρχει λόγος για την ύπαρξή του στον συγκεκριμένο τόπο. Γενικότερα, μία link building στρατηγική θα πρέπει να είναι μέρος μιας ευρύτερης marketing στρατηγικής που θα αφορά την εταιρεία, το website και τα προϊόντα σας.
Σε κάθε περίπτωση, τα links που βρίσκονται σε ένα site θα πρέπει να είναι βοηθητικά για τον χρήστη της σελίδας. Ένα link το οποίο δεν δέχεται κανένα κλικ, είναι ένα link το οποίο μάλλον δεν θα έπρεπε να βρίσκεται σε αυτήν τη θέση. Στόχος του link building είναι να δημιουργεί links που διευκολύνουν την περιήγηση του κοινού σε μία σελίδα. Φροντίστε λοιπόν να κάνετε σωστά link building, ακολουθώντας μία προς μία όλες τις παραπάνω συμβουλές που συγκεντρώσαμε για εσάς. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να ζητήσετε βοήθεια για κάθε μελλοντικό σχέδιο σας!