Οι πέντε startups που ξεχώρισαν στον δεύτερο διαγωνισμό ideatree και μοιράστηκαν χρηματικά έπαθλα 25.000 ευρώ
Με τον ideatree, τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Νεανικής Επιχειρηματικότητας που διοργανώνει το Ιδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, ήρθαμε για πρώτη φορά σε επαφή πριν από περίπου δύο χρόνια. Χθες το βράδυ στον συνεργατικό χώρο Found.ation, στα Κάτω Πετράλωνα, ολοκληρώθηκε ο 2ος κύκλος του διαγωνισμού και το επίπεδο ήταν εξίσου υψηλό με την πρώτη φορά.
Επτά ομάδες, οι οποίες είχαν αναδειχθεί μέσα από την πρώτη φάση αξιολόγησης, πραγματοποίησαν την τελική παρουσίαση των ιδεών τους μπροστά στο κοινό αλλά και στην κριτική επιτροπή. Οι πέντε επικρατέστερες μοιράστηκαν χρηματικά έπαθλα συνολικής αξίας 25.000 και συγκεκριμένα: η 1η ομάδα έλαβε 9.000 ευρώ, η 2η 6.000 ευρώ, η 3η ομάδα 5.000 ευρώ, η 4η 3.000 ευρώ και η 5η 2.000 ευρώ.
Αναλυτικά οι προσπάθειες
7η θέση – Rigourmet
Η υπηρεσία αφορά σε ένα web και ένα mobile application μέσα από τα οποία γίνεται ταίριασμα ανάμεσα σε επαγγελματίες μάγειρες και λάτρεις του φαγητού (foodies). Προβλέπεται να καλύπτονται όλες οι απαιτήσεις χρήσης των μαγείρων, που είναι ο βασικός πελάτης της πλατφόρμας, και των foodies, που ως τελικοί χρήστες θα δώσουν ζωή στην υπηρεσία.
6η θέση – SWEET
Τα μέλη της ομάδα έχουν σχεδιάσει, αναπτύξει και αξιολογήσει μια ενοποιημένη τεχνολογική λύση για φυσική και νοητική άσκηση ατόμων της Τρίτης Ηλικίας. Η ενοποιημένη πλατφόρμα αποτελείται από ένα σύνολο νοητικών και φυσικών ασκήσεων, οι οποίες ενσωματώνουν τη χρήση χαμηλού κόστους αισθητήρων – με την μορφή ελεγκτών παιχνιδιού (π.χ. Microsoft Kinect) και εύχρηστων και ευχάριστων διεπαφών χρήστη, οι οποίες είναι εμπλουτισμένες με παιχνίδια σοβαρού σκοπού (serious games).
5η θέση – Wi-water
Στόχος της ομάδας είναι να αυτοματοποιήσει τους μηχανισμούς παρακολούθησης, μέτρησης κατανάλωσης, τιμολόγησης και ποιότητας υδατικών πόρων με ενημέρωση τόσο των διαχειριστών δικτύων όσο και τελικών καταναλωτών. Το σύστημα βασίζεται σε ιδέα που έχει αναπτυχθεί από ομάδα έμπειρων ερευνητών-μηχανικών και η εφαρμογή του σε δίκτυα διανομής και παροχής νερού παρέχει εξελιγμένες δυνατότητες απομακρυσμένου ελέγχου, παρακολούθησης και διαχείρισης σε δίκτυα μεταφοράς και παροχής – υδροδότησης.
4η θέση – Philanthropoli
Η Philanthropoli είναι η πρώτη φιλανθρωπική «πόλη» του διαδικτύου. Aποτελεί ένα εργαλείο προβολής και ανεύρεσης πόρων για φιλανθρωπικές οργανώσεις, Μ.Κ.Ο και πολίτες, ενώ απλουστεύει τη διαδικασία της δωρεάς, καθώς παρέχει καινοτόμες υπηρεσίες όπως η δυνατότητα δημιουργίας καμπάνιας από τους χρήστες για τη Μ.Κ.Ο. ή τον σκοπό που επιθυμούν.
3η θέση – Mermix
Η πλατφόρμα προτείνει ένα καινοτόμο και διασπαστικό μοντέλο υπηρεσιών, υπό τον τίτλο mermix. Ρόλος του είναι η σύνδεση αγροτών με εξειδικευμένα μηχανήματα και τους ενοικιαστές τους, μέσω μίας online εφαρμογής με κύριο στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικής διάθεσης των χρησιμοποιουμένων μηχανημάτων.
2η θέση – L.EM.ON CRASH
Πρόκειται για ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ανίχνευσης ατυχήματος και ειδοποίησης του αρμόδιου φορέα εκτάκτου ανάγκης. Ειδικότερα το L.EM.ON CRASH (Life Emergency On CRASH) είναι μια ηλεκτρονική συσκευή, βελτιστοποιημένη για χρήση σε μοτοσυκλέτες, η οποία περιλαμβάνει εξειδικευμένα αισθητήρια όργανα, συστήματα επικοινωνίας και εντοπισμού (GPS). Τοποθετείται στο κράνος του αναβάτη και είναι προγραμματισμένη να ανιχνεύει οποιαδήποτε σφοδρή πρόσκρουση σε αυτό. Αμέσως μετά καλεί αυτόματα το κέντρο άμεσης βοήθειας ενημερώνοντας για τη θέση του οδηγού.
1η θέση – Championshid
Το Champions ID είναι ένα social/επαγγελματικό εργαλείο, μέσω του οποίου όλος ο κόσμος του αθλητικού οικοσυστήματος μπορεί να συστηθεί στον υπόλοιπο αθλητικό πλανήτη. Αθλητές, ερασιτέχνες και επαγγελματίες από όλα τα σπορ, προπονητές, scouters, managers, agents, αθλητικοί δημοσιογράφοι, αθλητικά σωματεία και οργανισμοί, δημιουργούν την αθλητική/ψηφιακή τους οντότητα και αλληλεπιδρούν, εξερευνούν ευκαιρίες, ενώ παράλληλα αναζητούν γνώση και δικτύωση.