Με περισσότερες από 500,000 επιχειρήσεις, οι οποίες δεν επέζησαν τα τελευταία πέντε έτη, και με την ανεργία να καλπάζει σε ρυθμούς του 30%, οι αλυσίδες franchise συνεχίζουν να αναπτύσσονται με σταθερούς ρυθμούς, παρέχοντας συνεχή υποστήριξη και εγγυημένες διαδικασίες που διασφαλίζουν την βιωσιμότητα των δικτύων τους.

Από τη μια μεριά, την τελευταία πενταετία ιδρύθηκαν περισσότερες από 200,000 επιχειρήσεις, με εξαιρετικά μεγάλα ποσοστά θνησιμότητας, με τις 2 στις 10 επιχειρήσεις να κλείνουν μέσα στα δυο πρώτα χρόνια της ζωής τους, και από την άλλη εμφανίστηκαν αρκετές δεκάδες πρωτοποριακά concepts και ξεκίνησαν χιλιάδες νέα καταστήματα franchise. Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα για το 2016 από το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, το κύριο και πλέον σημαντικό συμπέρασμα αφορά στην εκμηδενισμένη θνησιμότητα των καταστημάτων που έχουν ενταχθεί σε αλυσίδες franchise, καθώς αξιοποιούνται:

  • Οι οικονομίες κλίμακος, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των μεικτών περιθωρίων κέρδους.
  • Η τεχνογνωσία και η εμπειρία της μητρικής εταιρείας, με αποτέλεσμα την συμπίεση της αρχικής επένδυσης, την ορθή επιλογή εμπορικού σημείου και τη λειτουργία βάση τυποποιημένων διαδικασιών που ελαχιστοποιούν τα λάθη διαχείρισης.
  • Οι υποδομές της μητρικής εταιρείες που διασφαλίζουν συνεχή υποστήριξη των δικαιοδόχων – ιδιοκτητών των καταστημάτων franchise, σε μια σειρά από λειτουργίες από την διαφήμιση και το marketing, μέχρι τις προμήθειες και την διανομή, όπως και την εκπαίδευση, την διασφάλιση ποιότητας και την συνεχή βελτίωση.
  • Η δύναμη του brand, το οποίο παρέχει στους καταναλωτές εγγύηση value for money, δηλαδή προσφέρει σωστή τιμή και εξασφαλίζει ποιότητα, αλλά και δημιουργεί λόγο αγοράς στο πλαίσιο του lifestyle που ενσαρκώνει.

Τα ανωτέρω προνόμια του Franchising, το αναδεικνύουν ως πρώτη επιλογή για όσους διερευνούν το επιχειρείν και σε συνδυασμό με τη σταθερή αύξηση του πλήθους των νέων καταστημάτων franchise και τη μειωμένη θνησιμότητα (κάτω του 8%) των υφισταμένων εν αντιθέσει με τα αυτόνομα καταστήματα (άνω του 80%), πλέον το ποσοστό διείσδυσης του Franchising εκτιμάται σε 20% αναφορικά με το πλήθος των καταστημάτων (δηλ. 2 στα 10 καταστήματα είναι franchise) και σε άνω του 50% αναφορικά με τον κύκλο εργασιών κατά μέσο όρο (δηλ. το 50% της λιανικής πραγματοποιείται μέσω αλυσίδων franchise). Το ποσοστό αυτό του 50% είναι σαφέστατα υψηλό και ιδιαίτερα σημαντικό αναφορικά με την αξιολόγηση του θεσμού, αν και προφανές με μια δεύτερη ματιά στον καθένα μας, αν αναλογισθούμε το πλήθος των Σ/Μ που ανήκουν σε αλυσίδες ή το πλήθος των Γρηγόρης Μικρογεύματα και Coffee Island στον κλάδο του καφέ, αλλά και την συγκέντρωση της ένδυσης στους μεγάλους ομίλους και αλυσίδες όπως Zara, Pull & Bear, Tally Weil, Bershka, Stradivarius, Pink Woman, Funky Buddha, Crislia κ.ο.κ.

Ταυτόχρονα, ολοένα και περισσότεροι αποφασίζουν ότι μόνο μέσω franchise θα μπορέσουν να εκπληρώσουν τα επιχειρηματικά και επαγγελματικά τους όνειρα, καθώς πέρα από τα προνόμια που προσφέρει ο θεσμός, οι ενδιαφερόμενοι πλέον χαρακτηρίζονται από καλύτερη κατάρτιση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, προερχόμενοι από ανώτερες και ανώτατες θέσεις στην ιεραρχία ιδιωτικών εταιρειών, αντιλαμβανόμενοι την ασφάλεια και τις εγγυήσεις που παρέχει ο θεσμός.

To Franchising, λοιπόν, αναδεικνύεται όχι μόνο ως μονόδρομος επιχειρηματικής επιλογής και καταλύτης για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, αλλά ταυτόχρονα συγκεντρώνει τις προτιμήσεις των καταναλωτών, χαρακτηρίζεται από άνω του 92% βιωσιμότητα και ανάγεται ως ο πλέον δυνατός κλάδος στο επιχειρείν.