FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

    Από: Startup Team
πηγή: fortunegreece.com

Ποιοι επιχειρηματίες βλέπουν τα έσοδα τους να αυξάνονται διαρκώς;

Η λίστα του Fortune με τους 20 «Επιχειρηματίες της Χρονιάς» βασίζεται σε ένα απλό κριτήριο: τα χειροπιαστά αποτελέσματα. Αναμφίβολα, παίζουν ρόλο και οι αξίες, και η έμπνευση. Όμως, αυτό που μετρά πραγματικά για τις εταιρείες είναι η ικανότητα παραγωγής ρευστού. Γι’ αυτό και η μεθοδολογία μας εστιάζει στην ευχέρεια του κάθε επιχειρηματία να δημιουργήσει έσοδα, να αυξήσει τα κέρδη, και να δώσει με τις αποφάσεις του ώθηση στην απόδοση των μετοχών της εταιρείας του.

Βάση της μεθοδολογίας είναι η εξέλιξη κερδοφορίας και τζίρου σε βάθος έτους αλλά και τριετίας. Παράλληλα, σταθμίσαμε την απόδοση της μετοχής και τον λόγο χρέους / κεφαλαίου. Μη χρηματοοικονομικές πτυχές, όπως η ευρύτερη επιρροή που ασκεί το πρόσωπο ή το στυλ της ηγεσίας του, έπαιξαν κι αυτές ρόλο στην αξιολόγησή μας.

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Ποιοι επιχειρηματίες βλέπουν τα έσοδα τους να αυξάνονται διαρκώς;

Η λίστα του Fortune με τους «Επιχειρηματίες της Χρονιάς» βασίζεται σε ένα απλό κριτήριο: τα χειροπιαστά αποτελέσματα. Αναμφίβολα, παίζουν ρόλο και οι αξίες, και η έμπνευση. Όμως, αυτό που μετρά πραγματικά για τις εταιρείες είναι η ικανότητα παραγωγής ρευστού. Γι’ αυτό και η μεθοδολογία μας εστιάζει στην ευχέρεια του κάθε επιχειρηματία να δημιουργήσει έσοδα, να αυξήσει τα κέρδη, και να δώσει με τις αποφάσεις του ώθηση στην απόδοση των μετοχών της εταιρείας του.

Βάση της μεθοδολογίας είναι η εξέλιξη κερδοφορίας και τζίρου σε βάθος έτους αλλά και τριετίας. Παράλληλα, σταθμίσαμε την απόδοση της μετοχής και τον λόγο χρέους / κεφαλαίου. Μη χρηματοοικονομικές πτυχές, όπως η ευρύτερη επιρροή που ασκεί το πρόσωπο ή το στυλ της ηγεσίας του, έπαιξαν κι αυτές ρόλο στην αξιολόγησή μας.

1. ΜΑΡΚ ΠΑΡΚΕΡ CEO, NIKE

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Ο Μαρκ Πάρκερ είναι πρώην δρομέας αλλά και σχεδιαστής της εταιρείας, και μάλιστα συμμετείχε και στην ομάδα ανάπτυξης των πρώτων Air Jordan. Από τότε που διαδέχθηκε τον Φιλ Νάιτ στο τιμόνι της Nike, κατάφερε να διπλασιάσει τα έσοδα και τα κέρδη της εταιρείας, ενώ η τιμή της μετοχής της Nike έχει εξαπλασιαστεί.

2. ΜΑΡΚ ΖΟΥΚΕΡΜΠΕΡΓΚ CEO, FACEBOOK

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Με 1,5 δισεκατομμύριο χρήστες μηνιαίως και με θυγατρικές όπως η WhatsApp, η Messenger και η Instagram, η κυριαρχία της Facebook είναι δεδομένη. Όσο για τα κέρδη, για τα οποία κάποτε όλοι αμφέβαλλαν; Μόνο το 2014, η Facebook είχε κέρδη 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

3. ΑΝΤΡΙΟΥ ΓΟΥΙΛΣΟΝ CEO, ELECTRONIC ARTS

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Η Electronic Arts θεωρείτο τελειωμένη πριν από μερικά χρόνια, και χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια ζημιών – συνολικού ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων – προτού επέλθει σταθεροποίηση. Ο Γουίλσον ανέλαβε τα ηνία τον Σεπτέμβριο του 2013. Θεμέλιο της ηγεσίας του, η οποία οδήγησε σε κέρδη 875 εκατομμυρίων δολαρίων το 2014, η πεποίθηση ότι ο παίκτης πρέπει να μπαίνει πάνω απ’ όλα.

4. ΤΙΜ ΚΟΥΚ CEO, APPLE

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Ο Κουκ οδήγησε την Apple στην μετά-Στιβ Τζομπς εποχή, αλλάζοντας σταδιακά την κουλτούρα της εταιρείας και εισάγοντας νέα προϊόντα (Apple Watch) και υπηρεσίες (Apple Pay, Apple Music). Τα κέρδη των τελευταίων 12 μηνών; Μόλις …53 δισεκατομμύρια δολάρια.

5. ΑΤΖΑΙ ΜΠΑΝΓΚΑ CEO, MASTERCARD

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Υπό την ηγεσία του Μπάνγκα, η Mastercard έχει διπλασιάσει τα κέρδη και τα έσοδά της μέσα σε μόλις πέντε χρόνια, εξαγοράζοντας επιθετικά εταιρείες για να θεμελιώσει την τεχνολογική της υπεροχή. Με κέρδη 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, οι μετοχές βρίσκονται σε ράλι ανόδου 40% την τελευταία διετία.

6. ΜΕΡΙ ΝΤΙΛΟΝ CEO, ULTRA BEAUTY

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Η Ultra Beauty είναι πρωταγωνίστρια στην glamour business, προσφέροντας προϊόντα σε όλο το μήκος του τιμολογιακού φάσματος. Οι πωλήσεις της μόνο στο πρώτο μισό του χρόνου αυξήθηκαν κατά 10,1%, ενώ η Μέρι Ντίλον ξοδεύει έξυπνα για να ενισχύσει το τμήμα ηλεκτρονικού εμπορίου της εταιρείας.

7. ΛΕΙ ΤΖΟΥΝ CEO, XIAOMI

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Μέχρι τον περασμένο Ιούλιο, η Xiaomi ήταν η startup με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως, με 46 δισεκατομμύρια δολάρια. Εκτός από τα smartphone, ο Λέι Τζουν και η Xiaomi έχουν επενδύσει σε διάφορες άλλες εταιρείες που κατασκευάζουν συσκευές όπως κάμερες και ακουστικά υψηλής τεχνολογίας, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν ένα οικοσύστημα που θα μιμείται εκείνο της Apple.

8. ΤΡΑΒΙΣ ΚΑΛΑΝΙΚ CEO, UBER

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Αν το μοναδικό κριτήριο για την επιλογή του Επιχειρηματία της Χρονιάς ήταν η αξία της εταιρείας και ο βαθμός αναστάτωσης της αγοράς, τότε αυτός θα ήταν ο σίγουρος νικητής. Η Uber πλέον αγγίζει τα 70 δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία, αλλά η αντίθεση στην εταιρεία που εκφράζεται σε πολλές πόλεις καθώς και η έλλειψη κερδών κρατάει μακριά τον Τράβις Κάλανικ από την πρώτη θέση της λίστας.

9. ΣΤΙΒ ΕΛΣ ΚΑΙ ΜΟΝΤΓΚΟΜΕΡΙ ΜΟΡΑΝ CEO, CHIPOTLE

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Οι συν-διευθύνοντες σύμβουλοι της Chipotle έχουν εισάγει ένα νέο είδος «φυσικής» ταχείας εστίασης, κόντρα στην παράδοση του junk food. Το 2015 εγκατέλειψαν τα συστατικά που περιείχαν γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς και το συγκεκριμένο ίματζ της εταιρείας τροφοδοτεί ακατάπαυστα τα έσοδα και τα κέρδη της.

10. ΤΖΟΡΤΖ ΣΚΑΝΓΚΟΣ CEO, BIOGEN

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Ο Σκάνγκος πήρε μια εξαιρετικά κερδοφόρα εταιρεία το 2010, υπερ-διπλασίασε τα έσοδά της και υπερ-τριπλασίασε τα κέρδη της. Παράλληλα, οι δαπάνες για έρευνα & ανάπτυξη αυξήθηκε κατά 52% μεταξύ 2010 και 2014. Πάντως, η Biogen ίσως είναι θύμα της ίδιας της επιτυχίας της, καθώς οι απαιτητικοί επενδυτές δεν εμφανίζονται πολύ χαρούμενοι με τις προβλέψεις αύξησης τζίρου και κερδών της εταιρείας.

11. ΛΑΡΙ ΠΕΙΤΖ CEO, ALPHABET

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Ο Επιχειρηματίας της Χρονιάς για το 2014 τάραξε τα νερά του επιχειρηματικού κόσμου με σχέδια που περιλαμβάνουν αυτοκινούμενα οχήματα χωρίς οδηγό, μπαλόνια που παρέχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, και επέκταση του προσδόκιμου ορίου ζωής. Φέτος, ο Πέιτζ κατέστησε σαφές ότι σκοπεύει να μετατρέψει τα πρότζεκτ αυτά σε πραγματικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, συστήνοντας την εταιρεία συμμετοχών Alphabet.

12. ΧΑΟΥΑΡΝΤ ΣΟΥΛΤΖ CEO, STARBUCKS

FORTUNE: Οι Επιχειρηματίες της Χρονιάς

Αν θέλετε να δείτε το μέλλον της λιανικής πώλησης, αρκεί να ρίξετε μια ματιά στα Starbucks. Υπό την ηγεσία του Σουλτζ, η εταιρεία μετατρέπεται από γίγαντας του καφέ σε μαμούθ της τεχνολογίας. Έχει προσλάβει εκτενώς από την Adobe Systems και την Juniper Networks, και πλέον ηγείται του κλάδου σε ζητήματα όπως η παραγγελία και η πληρωμή μέσω κινητού τηλεφώνου.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
fortunegreece.com