Kommigraphics: Το ελληνικό design σε μελλοντική τροχιά

πηγή: epixeiro.gr

Μια ιστοσελίδα που μοιάζει με ζωντανή αφίσα ταινίας σε «περπατά» νοητά μέσα στην Εθνική Βιβλιοθήκη, ανοίγει ένα παράθυρο στην Πλάκα για να δεις την οθόνη ενός κοντινού θερινού σινεμά και ένα ιντερνετικό ραδιόφωνο αλλάζει χρώματα και ύφος ανά ζώνη προγράμματος Χωρίς μανιέρα αλλά με «εσωτερική πυξίδα», οι Kommigraphicsεπαναδομούν το πλαίσιο της οπτικής επικοινωνίας.

Kommikographics, Comix graphics, cosmographies… Τα αδέρφια Κοσμάς και Φάνης Απατάγγελος έχουν ακούσει πολλά για το όνομα της Kommigraphics και όχι αδίκως, συνηθίζουν να το απολαμβάνουν ενώ έχουν στο μυαλό τους ότι θα είχε ενδιαφέρον κάποια στιγμή να οπτικοποιήσουν ό,τι έχουν ακούσει κατά καιρούς και να το μοιραστούν. Στην πραγματικότητα, όταν ο Κοσμάς παρουσίαζε την πτυχιακή του πάνω στη γραφιστική στο University of the Arts του Λονδίνου και γνωρίζοντας πως τότε οι εκθέσεις αυτές γινόντουσαν πόλος έλξης για περιοδικά, ατζέντηδες και κυνηγούς ταλέντων, έπρεπε να υπογράψει τα έργα του με ένα όνομα το οποίο θα μπορούσε κανείς να το θυμάται προκειμένου να τον αναζητήσει με τρόπο πιο εύκολο… από το να προφέρει ένας Άγγλος το επίθετό του. Το έργο ζητήθηκε τελικά προκειμένου να φιλοξενηθεί στο London Design Festival ενώ στη συνέχεια, η μία δημοσίευση έφερε την άλλη και κάπως έτσι το όνομα καθιερώθηκε με τον αδερφό του, Φάνη, να έχει εκτελέσει χρέη “νονού” πολύ πριν η εταιρία δημιουργηθεί στην πραγματικότητα.

Αργότερα ο Κοσμάς, έχοντας ήδη διανύσει μία πορεία στο χώρο της διαφήμισης και της δημιουργικότητας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα εξάμηνο στο δημιουργικό κέντρο Fabrica της Benetton στην Ιταλία και την εργασία του πάνω στο digital κομμάτι μιας εταιρίας στην Φιλανδία, επανέρχεται στην Ελλάδα και ξεκινά να εργάζεται ως εξωτερικός συνεργάτης στο κομμάτι του branding σε μια ελληνική εταιρία. Καταφέρνει παράλληλα να αποκρυσταλλώσει την ιδέα για το τι πραγματικά του αρέσει και τον ευχαριστεί να το κάνει επαγγελματικά και κυρίως τι νέο θα μπορούσε να δημιουργήσει στην αγορά, εκφράζοντας ελεύθερα την δημιουργικότητα του και εξωτερικεύοντας παράλληλα την δική του ταυτότητα.

Έτσι το 2009 ιδρύει πια επισήμως την Kommigraphics αρχικά ως ατομική επιχείρηση και κατόπιν, το 2011 για να καλύψουν το κενό που είχαν εντοπίσει στην ελληνική αγορά, ενώνουν τις δυνάμεις τους με τον Φάνη, ο οποίος είχε επιστρέψει στην Ελλάδα από την Αγγλία, ύστερα από έντεκα χρόνια σπουδών και επαγγελματικής ενασχόλησης με την επικοινωνία και το marketing. Πρώτο τους μέλημα υπήρξε ο εμπλουτισμός αλλά και η ενδυνάμωση του βασικού κορμού των υπηρεσιών που προσφέρει η Kommigraphics που δεν είναι άλλος από το marketing και το design. Η εταιρία σήμερα αναλαμβάνει έργα στον τομέα της συσκευασίας και του branding, του σχεδιασμού και της κατασκευής ιστοσελίδων, σχεδιάζοντας, εξελίσσοντας και ανανεώνοντας brands και εταιρείες σε όλα τα μέσα και πλατφόρμες επικοινωνίας.

Στην ερώτηση “Τι είναι ένα γραφείο οπτικής επικοινωνίας;” μας εξηγούν ότι ουσιαστικά υπάρχουν διαφορετικές έννοιες οπτικής επικοινωνίας τις οποίες ορίζει η κάθε εταιρία, ανάλογα με τις αξίες και τον τρόπο λειτουργίας της. Για εκείνους είναι ένα κομμάτι της αγοράς που απαιτεί τη συνεργασία διαφορετικών τμημάτων που λειτουργούν προς μία κατεύθυνση και το σύμπλεγμα διαφορετικών εργασιών όπως το design, το marketing, η έρευνα, η ανάλυση, το project management, σε συνεργασία με τον προγραμματισμό και τα τεχνικά τμήματα της εταιρίας είτε αφορά στο design είτε στην επικοινωνία και στα social media ή σε διάφορα ηλεκτρονικού τύπου αλλά και offline μέσα, όπως για παράδειγμα ένα ραδιοφωνικό σποτ, μια καμπάνια στην τηλεόραση, ή ένα event. Έχει να κάνει επίσης, με το πως αποδίδεται ένα μήνυμα οπτικά μέσα από μια ολιστική προσέγγιση που περιλαμβάνει τεχνικές γνώσεις αλλά και γνώσεις γραφιστικής, μια καλή ιδέα, στρατηγική, marketing, και καθορισμό του σκοπού ενός έργου προκειμένου να αποδοθεί σωστά το μήνυμα αλλά και να αφομοιωθεί. Για εκείνους, η εναρμόνιση και καλή λειτουργία αυτού του συνόλου εργασιών και εφαρμογών είναι που κάνει τη διαφορά, όχι μονο ο καλός σχεδιασμός ή το design, το οποίο αποτελεί ένα από τα κομμάτια που συνθέτουν το ευρύ φάσμα της οπτικής επικοινωνίας.

Ελλείψει μανιέρας και χωρίς την ανάγκη για ένα συγκεκριμένο στυλ που να δίνει το «στίγμα» τους, έχουν αναπτύξει μια ιδιαίτερα καλλιτεχνική υπόσταση, η οποία τελικά τους διαφοροποιεί στην αγορά. Η μεγαλύτερη πρόκληση για εκείνους, μου εκμυστηρεύονται, πως είναι το να μπορέσουν να συνεχίσουν να παρέχουν boutique services σε μία Ελλάδα όπου το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο βρίσκεται εν μέσω κρίσης, οι επενδύσεις έχουν σταματήσει και η αγορά είναι διστακτική. Πιστεύουν στις εξατομικευμένες υπηρεσίες και αφοσιώνονται στην κάθε ανάθεση, βάζοντας τον πήχη κάθε φορά ακόμα πιο ψηλά. Ταυτότητα για εκείνους άλλωστε, σημαίνει το να έχεις μία ισχυρή φιλοσοφία και να την υποστηρίζεις.

Το design συμφωνούν ότι, σε πρώτο επίπεδο, είναι ένας τρόπος επικοινωνίας. Δεν θεωρούν ότι διαχωρίζεται σε καλό ή κακό αλλά σε λειτουργικό και μη, καταλήγοντας στο ότι «το λειτουργικό design μοιάζει τόσο προφανές όσο και η κοινή λογική». Θεωρούν ότι ακόμα ο μέσος Έλληνας δεν καταλαβαίνει την σημασία του, δεν αναγνωρίζει πως δεν πρόκειται απλώς για ένα στοιχείο πολυτέλειας αλλά για αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, αν και, όπως λένε, έχουν γίνει πολλά βήματα στην ανάδειξη του ελληνικού βιομηχανικού design, τη γραφιστική, το lighting design κ.α διαβάστε περισσότερα εδώ

διαβάστε περισσότερα εδώ:
epixeiro.gr