1. O Μάρτιν Βίντερκορν ανέλαβε την ευθύνη της μεγαλύτερης κρίσης στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Την παραίτηση του κατέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορναναλαμβάνοντας την ευθύνη για το μεγαλύτερο σκάνδαλο που έχει πλήξει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στα 78 χρόνια της ιστορίας της.
“Η Volkswagen χρειάζεται ένα νέο ξεκίνημα — επίσης και όσον αφορά το προσωπικό της. Ανοίγω τον δρόμο για αυτό το νέο ξεκίνημα με την παραίτησή μου” ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Βίντερκορν.
Στην ανακοίνωση το πρώην (πλέον) στέλεχος της εταιρείας δηλώνει ότι “σοκαρίστηκε” από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών και ιδίως από την αποκάλυψη ότι ήταν δυνατή μια τέτοια κακοδιαχείριση σε τόσο μαζική κλίμακα από την εταιρεία.
Το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε από τις αμερικανικές αρχές, ότι δηλαδή περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα της εταιρείας είναι εφοδιασμένα με ένα λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων, έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις από την Δευτέρα. Οι γερμανικές και οι αμερικανικές αρχές διεξάγουν έρευνα για την υπόθεση, η εταιρεία κινδυνεύει με πρόστιμο που θα μπορούσε να αγγίξει και τα 16 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ η μετοχή της υποχώρησε κατά 20% χθες.
Ο 68χρονος Βίντερκορν διοικούσε την αυτοκινητοβιομηχανία από το 2007. Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο η απόφαση για τον αντικαταστάτη του θα ληφθεί την Παρασκευή.
2. Ανυπολόγιστες διαστάσεις παίρνει η υπόθεση των κινητήρων ντίζελ του ομίλου Volkswagen.
Σάλος παγκοσμίως έχει ξεσπάσει μετά το σκάνδαλο των κινητήρων ντίζελ του ομίλου Volkswagen, το οποίο έχει λάβει ανυπολόγιστες διαστάσεις από χθες, οπότε ο γερμανικός κολοσσός παραδέχθηκε ότι περί τα 11 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως είναι πιθανόν να είναι εξοπλισμένα με το επίμαχο λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων και το οποίο ανακαλύφθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στο τέλος της χθεσινής ημέρας, ο επικεφαλής του ομίλου, ο επονομαζόμενος «κύριος Ποιότητα», ο Μάρτιν Βίντερκορν, ζήτησε συγγνώμη δηλώνοντας ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα και υποσχέθηκε να ρίξει φως στην υπόθεση, διαψεύδοντας εμμέσως τις φήμες για άμεση αποπομπή του.
Η μετοχή της Volkswagen υποχωρεί και σήμερα κατά 4% κατά την έναρξη της συνεδρίασης στη Φρανκφούρτη, αφού καταβαρθρώθηκε κατά τη χθεσινή ημέρα χάνοντας το 19,82% της αξίας και συνολικά το 35% τις δύο τελευταίες ημέρες, εξαερώνοντας 25 δισεκατομμύρια ευρώ κεφαλαιοποίησης και παρασύροντας και μετοχές άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών στις ευρωπαϊκές αγορές.
Γνωστός για την τελειομανία του, ο χαρισματικός Μάρτιν Βίντερκορν, στο τιμόνι της εταιρείας από το 2007, ήταν — μηχανικός και ο ίδιος– ο φόβος και ο τρόμος των μηχανικών του όταν επιθεωρούσε προσωπικά κάθε νέο μοντέλο πριν από τη διάθεσή του στην αγορά.
«Γνωρίζω κάθε βίδα των αυτοκινήτων μας!», υπερηφανευόταν να λέει. Μία δήλωση που μπορεί να τού γυρίσει μπούμερανγκ όταν θα εξετασθούν οι προσωπικές ευθύνες στο σκάνδαλο.
Η Volkswagen παραδέχθηκε ότι οι εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το επίμαχο λογισμικό είναι εγκατεστημένο και σε άλλα οχήματα του ομίλου, κατά συνέπεια το σκάνδαλο δεν αφορά μόνο τα οχήματα της Volkswagen και της Audi, αλλά εν δυνάμει και αυτοκίνητα Skoda και Seat.
Στο Βερολίνο, η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ ζήτησε από την εταιρεία που αποτελεί το καμάρι της γερμανικής βιομηχανίας «απόλυτη διαφάνεια».
Η Volkswagen , η οποία είναι πιθανόν να κληθεί να καταβάλει μέχρι και 18 δισεκατομμύρια δολάρια πρόστιμο μόνο στις ΗΠΑ, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος της απόσυρσης οχημάτων και των δικαστικών διαδικασιών, είναι αναγκασμένη να προβλέψει ποσόν ύψους 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στον ισολογισμό του τρίτου τριμήνου, υπονομεύοντας την κερδοφορία του ομίλου που έχει κύκλο εργασιών 200 δισεκατομμυρίων ευρώ και απασχολεί 600.000 εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, τα σημαντικότερα μέλη του Συμβουλίου Εποπτείας συνήλθαν χθες το βράδυ στο αεροδρόμιο του Μπράουνσβάιγκ, κοντά στην έδρα της εταιρείας, σύμφωνα με την Hanoversche Allgemeine Zeitung. Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (DPA), δεν διέρρευσε καμία πληροφορία για το αποτέλεσμα αυτής της συνάντησης, η οποία επρόκειτο να συνεχισθεί σήμερα.
Επισήμως, η ολομέλεια του Συμβουλίου Εποπτείας θα συνέλθει την Παρασκευή για να παρατείνει το συμβόλαιο του Μάρτιν Βίντερκορν, ωστόσο οι αμφιβολίες επ΄αυτού έχουν πληθύνει από χθες.
Ήδη στη Γερμανία υπάρχουν ανησυχίες για την αμαύρωση του «made in Germany» και τις συνέπειες που θα έχει το σκάνδαλο για το σύνολο της γερμανικής βιομηχανίας, την ατμομηχανής της γερμανικής οικονομίας και τις γερμανικές εξαγωγές.
fortunegreece.com