Χτίζοντας, μία σωστή digital στρατηγική για την επιχείρηση σου, μπορεί να ακούγεται χρονοβόρο, μη αναγκαίο και περίπλοκο. Το Digital Marketing μπαίνει τελευταίο στη λίστα του πλάνου επικοινωνίας σου και συχνά περιορίζεται σε ένα απλό προφίλ στο Facebook.
Έχεις τόσα πολλά να κάνεις, τόση πίεση να δημιουργήσεις το ιδανικό επιχειρηματικό πλάνο για την επιχείρηση σου, τόσο άγχος να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες για να εξασφαλίσεις τη βιωσιμότητα του έργου σου και όλα αυτά -τις περισσότερες φορές- έχοντας μία πολύ μικρή ομάδα να σε υποστηρίξει.
Ξέρω ότι σε αυτό το σημείο θα έπρεπε να προσπαθήσω να σε πείσω γιατί η εικόνα που δίνουμε προς τα έξω είναι ένα από ποιο σημαντικά βήματα για να κάνουμε την επιχείρηση μας να ανθίσει. Ίσως περίμενες μία παρουσίαση γεμάτη infographics και νούμερα ή έναν πομπώδη λόγο γεμάτο οικονομικές και μαρκετινίστικες ορολογίες… αλλά ας αφήσουμε αυτή τη δουλειά στους παθιασμένους εμψυχωτές και ας επικεντρωθούμε σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία: μία λίστα με όλα τα απαραίτητα tips που θα σε βοηθήσουν να αναδείξεις την εικόνα της επιχείρησης σου, χωρίς να πελαγώσεις.
- Πάρε μία βαθιά ανάσα! Το ότι μπορεί να σου πάρει μία εβδομάδα να διαβάσεις τι είναι SEO και metadata και πως τα χρησιμοποιείς για να κάνεις την ιστοσελίδα σου πιο αποδοτική, δεν σημαίνει ότι έχεις χάσει χρόνο από πιο σημαντικά πράγματα. Οτιδήποτε σε βοηθάει να αυξήσεις τον αντίκτυπο της επιχείρησης σου στο τεράστιο κόσμο του διαδυκτίου, αξίζει την προσοχή σου.
- Φρόντισε τα προφίλ σου στα Κοινωνικά Δίκτυα να έχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται κάποιος για να καταλάβει «Ποιος είσαι», «Τι κάνεις» και «Γιατί το κάνεις».
- Το Facebook δεν είναι ο κατάλληλος χώρος για να δείξεις τις γνώσεις σου σε ορολογίες και δύσκολες έννοιες. Απευθύνεσαι στο ευρύ κοινό και για αυτό χρειάζεσαι απλή και άμεση γλώσσα.
- Δώσε tips για το αντικείμενο σου, εξήγησε στο κοινό σου τις αξίες σου, εξοικείωσε το με επιχειρηματικές έννοιες και κάνε το να νιώσει μέρος της εμπειρίας σου.
- Μίλα στη μητρική σου γλώσσα. Ακόμα και αν πρέπει να αναδημοσιεύσεις κάποιο διάσημο quote, μία συνοδευτική φράση στη μητρική σου γλώσσα, θα το κάνει αυτόματα πιο άμεσο και προσιτό στο χρήστη.
- Μην δημοσιεύεις links χωρίς περιγραφή. Κανείς δεν θα επισκεφτεί το link που μόλις δημοσίευσες αν δεν κατανοήσει πρώτα τι είναι αυτό που πρόκειται να δει/ διαβάσει.
- Χρησιμοποίησε την «Call To Action» εφαρμογή στην Facebook σελίδα σου. Μπορείς να παραπέμπεις το κοινό σου να εγγραφεί σε κάποιο Newsletter ή να του δίνεις πληροφορίες για τα προγράμματα που υλοποιείς.
- Φρόντισε εσύ και η ομάδα σου να επικοινωνείτε το κάθε post. Τα πράγματα είναι πολύ απλά: αν εσείς δεν είστε δεσμευμένοι σε αυτό που κάνετε, δεν θα πείσετε κανέναν να δεσμευτεί αντίστοιχα.
- Tags, tags, tags. Με το tagging θα καταφέρεις να βρεθείς σε News feed άλλων χρηστών και θα αυξήσεις τον αντίκτυπο των post σου.
- Προσπάθησε να έχεις μία ποικιλία στις αναρτήσεις σου. Τα εξειδικευμένα δημοσιογραφικά άρθρα μπορεί να κουράσουν τον αναγνώστη, προσπάθησε να παρέχεις ποικίλες αναρτήσεις όπως άρθρα, χρήσιμα links, viral φωτογραφίες και δικό σου πρωτότυπο υλικό.
- Δείξε στον κόσμο εσένα και την ομάδα σου. Ταύτισε την δράση με την ομάδα και οι followers θα ανταποκριθούν σε αυτό.
- Δώσε χρόνο στην επεξεργασία των φωτογραφιών που ανεβάζεις. Υπάρχουν πολλά χρήσιμα applications για επεξεργασία φωτογραφιών για το Instagram και όχι μόνο. Μην ξεχνάς ότι μία όμορφη, περιποιημένη φωτογραφία αποτελεί την εταιρική σου ταυτότητα.
- Φρόντισε το επικοινωνιακό σου υλικό να έχει μία συνοχή. Από τις φωτογραφίες σου Facebook, μέχρι το επιστολόχαρτο που χρησιμοποιείς για τα εταιρικά email, πρέπει να «φωνάζουν το όνομα σου». Στόχος σου είναι –μακροπρόθεσμα- να μπορεί κάποιος να καταλάβει ποιος είσαι και τι κάνεις, απλά κοιτώντας μία ανάρτηση σου. Σαφώς και αυτό είναι κάτι που δεν κατακτείται αμέσως αλλά χτίζοντας τα σωστά θεμέλια, είναι κάτι που θα σου αποφέρει πολλά οφέλη στο μέλλον.
- Πρόσεξε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείς. Στον κόσμο του Instagram και του Facebook τα hashtags είναι το αγαπημένο παιχνίδι των νέων αλλά και μία απλή και άμεση μηχανή αναζήτησης. Επικεντρώσου σε λέξεις/φράσεις που παρουσιάζουν ακριβώς αυτό για το οποίο μιλάς στην ανάρτηση σου και απέφυγε γενικές έννοιες όπως το #Greece #business κτλ. Χρησιμοποίησε hashtags μόνο όταν χρειάζεται, χωρίς να υπερβάλεις, αποφεύγοντας να κουράσεις τους αναγνώστες σου.
- Χρησιμοποίησε γλώσσα που δηλώνει ενέργεια και ρήματα όπως τα «δες», «πες» και «μπες». Ο λόγος που έχεις προφίλ στα Κοινωνικά Δίκτυα είναι για να αυξήσεις την αλληλεπίδραση σου με το κοινό σου. Εμπρός… ζήτησε τους το λοιπόν!
- Τι είναι το πιο σημαντικό πράγμα που μας έμαθε το Twitter; Να μπορούμε να εννοούμε πολλά με λίγες λέξεις. Ναι, είναι κάτι αρκετά δύσκολο και για αυτό το λόγο η κάθε ανάρτηση σου χρειάζεται σκέψη, προσοχή και ανάλυση.
- Μην το παρακάνεις με Facebook και Google ads. Ω ναι, ο καθένας μας μπορεί να καταλάβει ότι δεν απέκτησες χιλίους followers μέσα μία βδομάδα από την εξαιρετική επικοινωνιακή στρατηγική σου και δεν είναι το νόημα της διαφήμισης αυτό. Δώσε προσοχή στο κοινό στο οποίο στοχεύεις την διαφήμιση σου –το Facebook σου δίνει άπειρες επιλογές σε αυτό τον τομέα. Θες ανθρώπους οι οποίοι θα δεσμευτούν με αυτό που κάνεις και όχι «ψεύτικους» followers χωρίς καμία αλληλεπίδραση.
- Μην ξεχνάς τα Google και Facebook Analytics. Με την καταγραφή αυτών των δεδομένων θα πάρεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να εξελίξεις την εικόνα σου και να κατανοήσεις το προφίλ των ακόλουθών σου.
- Ενέπλεξε τους εθελοντές σου στην προώθηση της digital εικόνας σου. Όχι μόνο θα νιώσουν ζωτικό μέρος της ομάδας αλλά θα σε βοηθήσουν να προσεγγίσεις περισσότερο κόσμο ακόμα πιο γρήγορα.
- Μην ξεχνάς να ευχαριστείς δωρητές και συνεργάτες σου. Είναι πολύ σημαντικό να εντάσσεις τους δωρητές σου στο έργο που κάνεις γιατί είναι ο μόνος τρόπος να τους κάνεις να νιώσουν μέρος αυτού. Μία ανάρτηση με μία φωτογραφία ή ένα αφιέρωμα στο blog σου, μπορούν να κάνουν την διαφορά.
- Μην είσαι μετριόφρων. Μπορεί να έχεις μία οργάνωση που προσφέρει στην Κοινωνία ταπεινά αλλά όταν πρόκειται για την προώθηση της δουλείας σου η μετριοφροσύνη δεν έχει θέση. Κάνεις εξαιρετική δουλειά και αυτό πρέπει να βγαίνει προς τα έξω. Πρέπει να δείξεις γιατί ΕΣΥ ξεχωρίζεις και το διαδύκτιο είναι το τέλειο εργαλείο για αυτό.
- Προσπάθησε να κατευθύνεις τους χρήστες στην επίσημη ιστοσελίδα της επιχείρησης σου. Ο χρόνος παραμονής τους στο site και το τι θα επισκεφτούν εκεί θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τι τους ενδιαφέρει περισσότερο αλλά και να χτίσεις μία σταθερή σχέση μαζί τους.
- Μία κατανοητή και απλή ιστοσελίδα είναι το παν. Στόχος είναι η παραμονή του χρήστη στην ιστοσελίδα όσο το δυνατόν περισσότερο. Ένα απλό λευκό φόντο, λιτή και στρογγυλή γραμματοσειρά, καθαρές και όμορφες φωτογραφίες και ένα απλό μενού επιλογών, θα κάνει την ιστοσελίδα σου πιο ελκυστική προς το χρήστη.
- Μην ξεχνάς ότι σημαντικό δεν είναι μόνο το ποιος ή πόσοι σε ακολουθούν αλλά και ποιους ακολουθείς εσύ. Αφιέρωσε μία μέρα ολοκληρώνοντας το προφίλ της εταιρείας σου σε πλατφόρμες όπως το LinkedIn και εκμεταλλεύσου τις δυνατότητες που σου παρέχει για να προσεγγίσεις τους κατάλληλους επαγγελματίες για συνεργασία.
- Χρησιμοποίησε προς όφελος σου το variability που σου προσφέρουν τα Κοινωνικά Δίκτυα και δημιούργησε διαδικτυακές καμπάνιες με ελάχιστο κόστος. Κάνε δράσεις όπου θα μπορούν να συμμετέχουν οι followers της σελίδας σου (πχ. «Φωτογράφισε τι θα ήθελες να αλλάξεις στην πόλη σου») και αύξησε την αλληλεπίδραση της σελίδας σου κατακόρυφα.
- Εκμεταλλεύσου το Youtube. Ο χρήστης τείνει να δεσμεύεται ευκολότερα με ένα project όταν νιώσει πιο κοντά σε αυτόν που το υλοποιεί. Ένα έξυπνο video με τις δράσεις της κοινωνικής επιχείρησης σου και τα προφίλ των μελών και εθελοντών, θα φέρει τους χρήστες ένα βήμα πιο κοντά σε σένα.
- Κανένα Like? Καμία απογοήτευση. Μην φρικάρεις αν τα πράγματα δεν πάνε όπως τα περίμενες, το internet αλλάζει συνεχώς και το ίδιο και οι χρήστες του. Μία μέσα χωρίς ιδιαίτερη αλληλεπίδραση με τους χρήστες δεν σημαίνει ότι απέτυχες να τους προσεγγίσεις. Προσαρμόσου με τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις, αν χρειαστεί και φρόντισε να ενημερώνεσαι καθημερινά για την digital επικαιρότητα στο χώρο των επιχειρήσεων.