Είναι αναμφισβήτητη αλήθεια ότι όσα περισσότερα δεδομένα έχουμε στη διάθεσή μας, τόσο μεγαλύτερη είναι η δυνατότητά μας να γνωρίζουμε επακριβώς τι πρέπει να κάνουμε για να βελτιώσουμε την απόδοση και την αποτελεσματικότητα μας. Τα δεδομένα μάρκετινγκ θεωρούμε πως είναι ακόμα στα πρώτα τους βήματα και οι δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά μας είναι απίστευτες. Ωστόσο, εδώ κρύβεται ένας σοβαρός κίνδυνος. Να χαθούμε στον κυκεώνα των δεδομένων και να μη μπορούμε να δούμε πραγματικά όλη την εικόνα. Και καθώς η εταιρική κουλτούρα γίνεται όλο και εμμονική με τη μέτρηση των πάντων, κινδυνεύουμε να παραγνωρίσουμε εκείνα που πραγματικά χρειάζεται να γνωρίζουμε.
Τον κίνδυνο αυτό επισημαίνει σε σχετικό άρθρο του, που δημοσιεύθηκε από την American Marketing Association, o Norman Guadagno (vice president of client engagement στην Wire Stone – μια εταιρεία που ειδικεύεται στο ψηφιακό μάρκετινγκ).
Οι marketers σήμερα έχουν πρόσβαση σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων σχετικά με τις καμπάνιες, τους επισκέπτες, τη συμμετοχή, το social sharing και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς ότι θα επιδράσει στις επιδόσεις κάθε καμπάνιας. Οι CMOs (Chief Marketing Officers) και όλα τα στελέχη του μάρκετινγκ, λέει ο Norman Guadagno, πρέπει να διαθέτουν εμπειρία σε βάθος σε ό,τι αφορά τα δεδομένα, τα analytics και τις μετρήσεις. Εκατοντάδες εργαλεία και πλατφόρμες υπάρχουν για την καταγραφή, ανάλυση και βελτιστοποίηση των δεδομένων μάρκετινγκ, τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα για χρήση (αν και πολλά από αυτά σχετικά ακριβά από πλευράς τιμής). Γιατί; Επειδή η επικρατούσα παραδοχή είναι ότι τα δεδομένα μας κάνουν καλύτερους marketers.
Αυτός είναι ένας μεγάλος μύθος, σύμφωνα με τον Guadagno, που επιδρά στη συμπεριφορά των ανθρώπων του μάρκετινγκ, τόσο θετικά όσο και αρνητικά. Τα δεδομένα θα πρέπει να επεκτείνουν την προοπτική μας και να μας δίνουν νέες ιδέες, αλλά ως επί το πλείστον διαστρέφουν το όραμά μας και δημιουργούν νέα τυφλά σημεία.
reporter.gr