Δεν γνωρίζω προσωπικά τον κ. Τσιόδρα και για να αξιολογήσω συνολικά την προσφορά του, θα χρειαστεί να μεσολαβήσει μεγάλο διάστημα προκειμένου να υπάρχουν αρκετά δεδομένα για τον συλλογικό απολογισμό του εγχειρήματος. Με τα μέχρι σήμερα όμως, διακρίνω θετικές πρακτικές τις οποίες θα μπορούσαν και οι επιχειρήσεις να ενσωματώσουν στην εταιρική τους επικοινωνία, διαδικτυακή και μη, προκειμένου να δημιουργήσουν και να εξελίξουν τη σχέση με το κοινό τους.
1. Συχνότητα
Το καθημερινό ραντεβού στις 6 είναι κάτι που έχει εκπαιδευτεί να περιμένει ο κόσμος, προκειμένου να ενημερωθεί για τις εξελίξεις. Πάνω σε αυτό χτίζεται η συνέπεια η οποία αποτελεί βασικό συστατικό της εμπιστοσύνης. Προφανώς και δεν σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να επικοινωνούν κάθε μέρα με το κοινό τους, άλλα σίγουρα πρέπει να δεσμεύονται ως προς τη συχνότητα η οποία έχει επιλεγεί.
2. Εμπιστοσύνη
Γνωρίζει για τι πράγμα μιλάει και το κάνει με απλότητα, χωρίς πολύπλοκους και εμφαντικούς όρους. Αυτό από μόνο του είναι ένα καλό βήμα για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Έχουμε ξεχάσει πόσο εντυπωσιακή είναι η απλότητα και συνήθως επιδιδόμαστε στο κυνήγι του διαφορετικού και του εξεζητημένου, θέτοντας την επικοινωνία σε αχαρτογράφητα νερά. Εμπιστευόμαστε αυτό που καταλαβαίνουμε και μας κάνει να νιώθουμε οικεία.
3. Ειλικρίνεια
Όταν δεν γνωρίζει κάτι θα πει το πολύ απλό “δεν ξέρω”. Αυτό δεν μειώνει το κύρος του, αντιθέτως δείχνει ειλικρίνεια που όταν συνοδεύεται και από τη μαγική έκφραση “θα το ερευνήσω και θα επανέλθω”, τότε είναι που θέτει τα θεμέλια της εμπιστοσύνης. Την ίδια στιγμή, συντηρεί και την συνέπεια, αφού θα επανέλθει με την απάντηση.
4. Εγκυρότητα
Αυτά που λέει ισχύουν. Χρησιμοποιεί αριθμούς, δεδομένα και βιβλιογραφία για να στηρίξει την επιχειρηματολογία του. Η εταιρική επικοινωνία επιβάλλεται να χρησιμοποιεί παρόμοια εργαλεία προκειμένου να είναι, αλλά και να δείχνει έγκυρη.
5. Μέτρο
Ακόμα και όταν δέχεται επίμονα επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις από δημοσιογράφους θα πει με μέτρο αυτό που θέλει να πει. Ούτε λιγότερα ούτε περισσότερα. Το μέτρο στην επικοινωνία μιας επιχείρησης, πρέπει να φυλάσσεται ως κόρην οφθαλμού, καθώς η απουσία του μπορεί να επικοινωνήσει αντίθετα από τα επιθυμητά μηνύματα. Αφήστε τους άλλους να είναι λακωνικοί ή φλύαροι και επικοινωνήστε με μέτρο.
Η επικοινωνία δεν είναι μόνο αυτό που θα πεις, ή δεν θα πεις στο κοινό σου, ούτε καν το τι θα πουν οι άλλοι για σένα όταν δεν θα είσαι στο δωμάτιο. Η επικοινωνία ξεκινάει από έναν ειλικρινή εσωτερικό διάλογο που έχει το brand με τον εαυτό του. Από εκεί πηγάζουν τα αληθή μηνύματα που θα σας οδηγήσουν στην εκπλήρωση του σκοπού και της αποστολή σας με επιτυχία και θα χτίσουν μία ανοιχτή σχέση με το κοινό σας.
- Τι κάνω καλά;
- Τι θα μπορούσα να κάνω καλύτερα;
- Πριν επικοινωνήσω αυτό που έχω, πως θα μπορούσα να το βελτιώσω και να το ενσωματώσω στις δραστηριότητες μου;
Υπάρχουν εφήμερες και επιδερμικές τακτικές επικοινωνίας που όμως στερούνται νοηματοδότησης, η επικοινωνία έχει διττό ρόλο και ο κυρίως ρόλος της είναι να εξελίξει αρχικά το ίδιο το brand. Απαιτεί εργασία και χρόνο η σχεδίαση και η υλοποίηση ενός επικοινωνιακού πλάνου όμως τα οφέλη είναι μακρόπνοα και σταθερά.
Η επικοινωνία είναι ένας συνδυασμός τέχνης και επιστήμης των όσων πρεσβεύει ένα brand.
Η έμπνευση για το συγκεκριμένο άρθρο ήρθε μετά από μία πρόσφατη συνέντευξη του κ. Σ. Δρακουλαράκου
.