Του Τάσου Παγκάκη
Είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα συμμετείχε τον Απρίλιο 2014 στο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης (European Student Parliaments on Science) στην Κοπενχάγη, με πρωτοβουλία της οργάνωσης Science View (δείτε στο Link τι είπαν τα παιδιά), σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και την Ελληνογερμανική Αγωγή.
Το Κοινοβούλιο της Επιστήμης είναι μια πανευρωπαϊκή δράση, στην οποία μετέχουν 17 χώρες. Ο συντονισμός γίνεται από τον φορέα Wissenschaft im Dialog. Οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου μετέχουν σε πραγματικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες, ενώ δρουν ως ερευνητές επιστημονικών θεμάτων με τη βοήθεια ακαδημαϊκών. Η φετινή κεντρική θεματική ήταν «Το μέλλον της πόλης» και οι μαθητές εξέτασαν θέματα, όπως οι μετακινήσεις του μέλλοντος, οι δημογραφικές εξελίξεις που επηρεάζουν την ανάπτυξη μιας πόλης, η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής, τα ενεργειακά και βιοκλιματικά σπίτια, καθώς επίσης την «έξυπνη πόλη» και την ηλεκτρονική δικτύωση της ζωής στα αστικά κέντρα. Δηλαδή, ακριβώς ότι δεν συζητούν στην κοινωνία και τα σχολεία μας. Το ESOF αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά επιστημονικά συνέδρια…
Το γεγονός παρουσιάστηκε σε όλα τα μέσα ενημέρωσης (πως το έπαθαν…) και αποτελεί ένα μεγάλο ερέθισμα για το πως πρέπει να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας, με ποιές παραστάσεις, πόσο να ανοίξουμε το μυαλό τους και μόνο τότε η επιχειρηματικότητα θα ανθίσει (με ισχυρές βάσεις και φιλοδοξίες) και μάλλον πολύ καλύτερους πολίτες θα έχουμε. Γιατί η φιλοδοξία και η καλώς εννοούμενη διάθεση διάκρισης, έρχονται ως φυσικό επακόλουθο του θετικού επηρεασμού που έχεις από το εξωτερικό, διανθισμένο, ερεθιστικό, εξωτερικό περιβάλλον …κάθε μέρα φασολάδα δεν λέει….