Του Δημήτρη Μαλλά
Είμαστε σε μία εποχή όπου ακόμη και μία μικρή επιχείρηση χρησιμοποιεί πληροφοριακές υποδομές. Όμως, για μία μικρή αλλά και μία μεσαία επιχείρηση είναι δύσκολο να διατηρεί σε δικό της χώρο τους απαραίτητους για τη λειτουργία της servers με αποτελέσμα να “ενοικιάζει” χωρητικότητα σε εξειδικευμένες διαδικτυακές εταιρείες, δηλαδή να χρησιμοποιεί cloud servers. Πως, όμως, μπορεί να διαχειριστεί το αρμόδιο στέλεχος τους cloud servers που χρησιμοποιεί σε περίπτωση που φιλοξενούνται σε διαφορετικούς παρόχους; Την απάντηση σε αυτό το πρόβλημα δίνει η mist.io, μία ελληνική startup εταιρεία, η οποία την τελευταία διετία έχει κάνει ιδιαίτερη αίσθηση.
Το mist.io δημιουργήθηκε το 2013 από 4 μηχανικούς (Χρίστος Ψάλτης, Δημήτρης Μωραϊτης, Μάρκος Γώγουλος και Μιχάλης Μουζουράκης), οι οποίοι εργάζονται μαζί από το 2009 και έβαλαν τις βάσεις για την πλατφόρμα τους το 2011, προκειμένου να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες για την εταιρεία που είχαν τότε. Στο mist.io επένδυσε το περασμένο καλοκαίρι το iQbility του ομίλου Quest Holdings και το PJ Tech Catalyst της Τράπεζας Πειραιώς. Το συνολικός ύψος της επένδυσης είναι 100.000 δολάρια, εκ των οποίων IQbility και PJTechCatalyst, εισέφεραν το ποσό των 20.000 δολαρίων και 80.000 δολαίρων αντίστοιχα, ενώ η εταιρεία φιλιξενείται πλέον στις υποδομές του IQbility και επιδιώκει να αναπτύξει συνέργειες με εταιρείες του ομίλου Quest.
Πρακτικά, το Mist.io είναι μια υπηρεσία που απευθύνεται σε διαχειριστές συστημάτων και προγραμματιστές με στόχο να τους βοηθήσει να απλοποιήσουν τη διαχείριση και παρακολούθηση των servers τους. Υποστηρίζει όλα τα δημοφιλή δημόσια και ιδιωτικά clouds ώστε ο χρήστης να έχει με μια ματιά, εικόνα της λειτουργίας των servers του, σε όποιον πάροχο και αν βρίσκονται. Σε περίπτωση που εμφανιστεί κάποιο πρόβλημα στους servers, ο χρήστης ενημερώνεται άμεσα και μπορεί να δράσει για να διορθώσει το πρόβλημα, από όπου και αν βρίσκεται και από οποιαδήποτε συσκευή με πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες βελτιώνουν δραστικά τον χρόνο αντίδρασής τους και αυξάνουν το χρονικό διάστημα που είναι σε λειτουργία (uptime) οι υπηρεσίες τους.